به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۶۵۴۱۰

علت بالا نرفتن جک روغنی چیست؟

گروه کسب و کار: آشنایی با علت بالا نرفتن جک روغنی و کسب اطلاعات در خصوص رفع آن باعث خواهد شد که کار شما با مشکل مواجه نشود.
علت بالا نرفتن جک روغنی چیست؟
علت بالا نرفتن جک روغنی چیست؟
جک روغنی یکی از ابزارهایی است که راحتی بسیاری را برای انجام کارهای متفاوت فراهم می‌کند. اما این جک‌ها نیز مانند هر ابزار دیگری با مشکلاتی مواجه می‌شوند و کارکرد صحیح خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید با علت بالا نرفتن جک روغنی آشنا بود تا در مواقع لزوم آن را عیب یابی و تعمیر کرد. در ادامه با علت بالا نبردن جک روغنی آشنا خواهید شد.
علت بالا نبردن جک روغنی
بالا نرفتن جک روغنی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از رایج‌ترین دلایل این مشکل عبارتند از:

کمبود روغن

کمبود روغن در جک روغنی

از کمبود روغن می‌توان به عنوان مهم‌ترین و شایع‌ترین علت بالا نرفتن جک روغنی یاد کرد. زمانی که روغن موجود در این جک به میزان کافی نباشد، قدرت لازم برای جا به‌ جایی بار مورد نظر را نخواهد داشت. البته این مشکل به راحتی قابل رفع است. باید پس از خرید جک هیدرولیک در خصوص روغن مناسب آن نیز اطلاعاتی کسب کنید تا در صورت مشاهدۀ کمبود آن، به میزان لازم روغن به آن اضافه کنید تا به سطح مناسب برسد. البته توجه داشته باشید که گاهی کمبود روغن به دلیل وجود نشتی ایجاد می‌شود. در این مواقع لازم است محل نشتی را پیدا کرده و از یک متخصص برای رفع آن کمک بگیرید.

هواگیری
گاهی وجود هوای محبوس، علت بالا نرفتن جک روغنی است. وجود این هوا باعث می‌شود که فشار لازم برای بالا بردن بار به وجود نیاید و جک قادر به بلند کردن آن نباشد. روش رفع این مشکل با توجه به نوع جک روغنی متفاوت است. برخی از جک‌های روغنی ویژگی‌هایی برای هواگیری دارند و برخی دیگر نیاز به استفاده از کمک یک متخصص برای هواگیری دارند. اما در هر صورت اگر این مشکل به دلیل وجود هوا در روغن هیدرولیک به وجود آمده باشد، پس از هواگیری رفع خواهد شد.

خرابی قطعات
قطعات پمپ‌های روغنی مانند هر ابزار دیگری ممکن است فرسوده و خراب شوند. در صورتی که این خرابی در قطعات مانند پمپ، سیلندر یا سوپاپ باشد، دستگاه دیگر نمی‌تواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد و بار را بلند کند. در این زمان باید اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات خراب کنید.

وجود مشکل در سیستم هیدرولیک
وجود مشکل در سیستم هیدرولیک جک، یکی دیگر از موارد لیست علت بالا نرفتن جک روغنی است. این مشکلات ممکن است در بخش‌های متفاوتی وجود داشته باشند. اولین دلیل، ممکن است وجود نشتی در بخش‌هایی از جک باشد که در نهایت منجر به کاهش سطح روغن می‌شود. دومین موردی که از آن به عنوان مشکل در سیستم هیدرولیک یاد می‌شود، کثیفی و آلودگی روغن است. این آلودگی می‌تواند در کارکرد صحیح جک تأثیر منفی بگذارد. البته موارد دیگری مانند سوختگی یا ساییده شدن قطعات نیز می‌توانند سبب بروز این مشکل شوند. برای رفع این مشکل باید سیستم هیدرولیک جک به دقت بررسی و تعمیر شود.

استفاده نادرست
در زمان خرید جک‌های روغنی متفاوت باید در خصوص نحوۀ کار آن‌ها نیز اطلاعات کسب کنید. در صورتی که از این جک به درستی استفاده نشود، جک قادر به بلند کردن بار نخواهد بود. پس بهترین روش این است که دستورالعمل استفاده از جک به دقت مطالعه شود تا بتوان از آن به درستی استفاده کرد. در زمان بررسی قیمت جک‌های هیدرولیک متفاوت مانند قیمت جک هیدرولیک یک طرفه متوجه خواهید شد که قیمت این جک‌ها ارزان نیست و استفادۀ نادرست، باعث هدر رفتن منابع مالی مجموعه خواهد شد. همین امر اهمیت مطالعۀ دستورالعمل را افزایش می‌دهد.

روش‌های رفع مشکل بالا نرفتن جک روغنی

 روش‌های رفع مشکل بالا نرفتن جک روغنی

در ادامه چند نکتۀ کلی برای رفع مشکل بالا نرفتن جک روغنی را با هم بررسی خواهیم کرد.
•    سطح روغن جک را بررسی کنید.
•    جک را هواگیری کنید.
•    قطعات خراب جک را تعویض کنید.
•    سیستم هیدرولیک جک را بررسی و تعمیر کنید.
•    از جک به درستی و طبق دستورالعمل استفاده کنید.

نکاتی برای نگهداری بهتر از جک روغنی

نکاتی برای نگهداری بهتر از جک روغنی

حال که با علت بالا نرفتن جک روغنی و روش‌های رفع این مشکل آشنا شدید، زمان آن رسیده تا اندکی در خصوص نگهداری بهتر از جک روغنی نیز اطلاعاتی کسب کنید. از مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث افزایش عمر جک شود و احتمال بروز مشکلات را کاهش دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بررسی مداوم و تعمیر در زمان نیاز
بررسی ابزارها به صورت دوره‌ای در خصوص وجود خرابی و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که توجه به آن می‌تواند در افزایش عمر و بهبود عملکرد هر ابزاری مانند جک‌های روغنی تاثیرگذار باشد.

استفاده از قطعات اصلی
استفاده از قطعات اصلی و استاندارد یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در افزایش طول عمر و کارکرد صحیح جک‌های روغنی تاثیرگذار باشد. البته تهیۀ این قطعات تنها در زمان استفاده از خدمات مجموعه‌های معتبر امکان پذیر است. پس به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تعویض روغن در زمان مناسب
جک‌های روغنی با استفاده از روغن کار می‌کنند. این روغن را باید هر چند وقت یک بار با توجه به میزان استفاده از جک و بسیاری موارد دیگر تعویض کرد. عدم تعویض روغن در زمان مناسب باعث رسیدن آسیب به بخش‌های متفاوت جک روغنی می‌شود و می‌تواند مشکلات بسیار بیشتری را به وجود آورد.
•    از عوامل متفاوتی می‌توان به عنوان علت بالا نرفتن جک روغنی یاد کرد. کمبود روغن، گرفتن هوا، خرابی قطعات و وجود مشکل در سیستم هیدرولیک از مهم‌ترین این دلایل هستند.
•    برای رفع این مشکل تنها لازم است ایراد را پیدا کرده و با توجه به روش آن، مشکل را رفع کنید.
•    تعویض روغن در زمان مناسب، خرید قطعات اصلی و انجام بررسی و تعمیر مداوم و دوره‌ای بخشی از مواردی هستند که می‌توانند باعث افزایش عمر جک و کاهش احتمال بروز مشکلات شوند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها