به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۴۶۵۶۸۲
بربوک برای ممانعت از تشدید درگیری در منطقه به اسرائیل می‌رود

یسرائیل کاتز: تا دیر نشده ایران را متوقف کنید

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان
گروه بین‌الملل: وزیر خارجه اسرائیل، امروز سه‌شنبه ۲۸فروردین‌ماه در حساب ایکس خود اعلام کرد با ارسال نامه به ۳۲ کشور جهان و رایزنی با وزیران خارجه ده‌ها کشور و مقامات برجسته نهادهای بین‌المللی درصدد برقراری یک رشته تحریم علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است. یسرائیل کاتز، این اقدامات را راهی برای تقابل با جمهوری اسلامی و تضعیف آن دانست و افزود: «پیش از آن‌که خیلی دیر شود، باید ایران را متوقف کرد». وزیر امور خارجه اسرائیل مدعی شد این اقدام «در کنار پاسخ نظامی» اسرائیل به حمله شنبه شب ایران صورت می‌گیرید.
در همین حال، وزیر خارجه آلمان برای تعدیل مواضع اسرائیل در اقدام تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی به تل‌آویو سفر می‌کند. آلمان ضمن محکومیت شدید حمله ایران و تاکید بر ضرورت تشدید تحریم‌ها علیه این کشور، مخالف اقدامات جنگی و مسلحانه است.
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با هدف ممانعت از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) دوباره عازم اسرائیل می‌شود. او صبح همین روز در حاشیه دیدار با همتای اردنی خود در برلین به خبرنگاران گفت که در اسرائیل در این باره صحبت خواهد کرد که چگونه می‌توان از افزایش تنش و زنجیره جنگ و خشونت جلوگیری کرد. بربوک در عین حال گفت که در اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تلاش خواهد شد. او با اشاره به ضرورت واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل تصریح کرد: «مسئله حالا بر سر این است که در برابر ایران نوعی مهار و بازدارندگی ایجا شود بدون آن که چرخه تنش و تشنج روند صعودی پیدا کند.»
پیش‌تر اعلام شده بود که دولت اسرائیل بر سر اقدامی تلافی‌جویانه علیه حمله نظامی ایران به توافق رسیده است، اقدامی که چند و چون آن هنوز روشن نیست، ولی می‌تواند ابعاد نظامی هم داشته باشد. وزیر خارجه آلمان همچنین اعلام کرده است که برای تشدید تحریم‌‌ها علیه صنعت تولید پهپاد ایران تلاش خواهد کرد. او در این رابطه با بیان این که در پاییز گذشته همراه با همتای فرانسوی و سایر همتایان اروپایی خود تلاش‌هایی معطوف به گسترش تحریم‌های موجود علیه جمهوری اسلامی بر فناوری‌های موشکی این کشور انجام داده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها حالا مشترکاَ در سطح اروپا به نتیجه و تصمیم‌گیری برسد. بربوک همچنین قول داد که در اسرائیل برای گسترش و افزایش کمک‌ها به نوار غزه گفت‌وگو و تلاش کند. او با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه گفت: «ما به هیچوجه فراموش نمی‌کنیم که فلسطینی‌ها در غزه از ماه‌ها پیش بیم جان و هستی خود را دارند و نیز شماری از گروگان‌های اسرائیلی همچنان در چنگ حماس اسیر هستند.»
بربوک در پیامی که روز سه‌شنبه در ارتباط با سفرش به اسرائیل، در شبکه اکس (توییتر سابق) منتشر کرد ضمن اعلام همبستگی تام و تمام دوباره با این کشور، نوشت که "ایران با [سیاست‌ها و اقدامات خود] با سرنوشت انسان‌ها در خاور نزدیک و میانه بازی می‌کند و یک منطقه بزرگ را در لبه پرتگاه قرار داده است". او افزود که نباید گذاشت "قصد و محاسبات ایران در کاشتن بیشتر بذر خشونت در منطقه عملی شود".
وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای در ارتباط با سفر بربوک به اسرائیل نوشته است: «صلح تنها زمانی برقرار خواهد شد که برای همه باشد. از این رو آلمان از ماه‌ها پیش با تمام قوا برای برقراری وقفه انسانی در جنگ غزه تلاش می‌کند، وقفه‌ای که به یک آتش‌بس پایدار انسانی منتهی شود و راه را برای تحقق پروژه ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل هموار کند.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها