به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۸:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۶۵۹۸۳

دادگاه پروندهٔ سال۱۴۰۱توماج صالحی برگزار شد

گروه هنری: وکیل توماج صالحی می‌گوید دادگاه پروندهٔ سال ۱۴۰۱ این خوانندهٔ معترض در شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شده است.
دادگاه پروندهٔ سال۱۴۰۱توماج صالحی برگزار شد
مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، در شبکهٔ اجتماعی ایکس نوشت: «در این جلسه با نظر قضات دادگاه انقلاب به اتهام قبلی، دو اتهام اجتماع و تبانی و معاونت در بغی نیز اضافه شده بود. با توجه به اخذ دفاع آخر، بایستی منتظر تصمیم قضات شعبه و ابلاغ رأی باشیم.» «بغی» به معنای قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام است و بر اساس قانون مجازات اسلامی اگر فردی به «قیام مسلحانه علیه نظام» اقدام کند، به اعدام محکوم می‌شود. پیش از این امیر رئیسیان،‌ وکیل دیگر صالحی، در بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد با وجود اینکه دیوان عالی کشور تصریح کرده است که حداکثر در یک پرونده می‌توان با «سه اتهام» حکم صادر کرد، پس از سه ماه دادگاه انقلاب اصفهان کیفرخواست مجدد این پرونده را با «۱۰ اتهام» صادر کرده است. رئیسیان گفته بود که صدور این کیفرخواست در حالی صورت می‌گیرد که دیوان عالی کشور تأکید کرده «توماج مشمول عفو می‌شود.»
توماج صالحی، رَپِر زندانی، ۲۷ آبان امسال‌ «پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی، و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس» به قید وثیقه آزاد شد اما تنها ۱۲ روز بعد و پس از انتشار ویدئویی که در آن شکنجه‌ شدنش در زندان را شرح می‌داد، با «ضرب‌وشتم» بازداشت شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها