به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۷۵

«تیم شنا» از فستیوال رم جایزه گرفت

گروه فرهنگ و هنر: نمایش «تیم شنا» کار جابر رمضانی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال رم شد.
«تیم شنا» از فستیوال رم جایزه گرفت
جابر رمضانی گفت: در فستیوال بین المللی رم در 3 بخش بازیگری‌، کارگردانی واجرا جایزه اهداء شد‌ که نمایش «تیم شنا» توانست جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند. به گفته‌ی او، نمایش «تیم شنا » در بخش بهترین اجرا هم نامزد بود. جایزه بهترین بازیگری به گروهی از سویس و جایزه بهترین اجرا به گروهی از لهستان رسید. کارگردان «تیم شنا» با بیان اینکه فستیوال رم واقعا بین‌المللی بود، در دلایل ادعایش مطرح کرد: فقط یک نمایش از خود ایتالیا در آن حضور داشت و آن نمایش هیچ سهمی از جایزه‌های جشنواره نداشت.

وی همچنین گفت: در این جشنواره مراودات و ارتباطات خوبی برای همکاری با گروه‌های دیگر پیدا کردیم و به گروه لهستانی که جایزه بهترین اجرا جشنواره رم را دریافت کرد پیشنهاد داریم که در صورت فراهم شدن شرایط در جشنواره تئاتر دانشگاهی سال آینده در ایران اجرا داشته باشند و آنها هم از این پیشنهاد بسیار استقبال کردند. رمضانی همچنین درباره حضور فستیوال آمستردام توضیح داد: بعد از فستیوال رم به مدت 10 روز راهی فستیوال آمستردام شدیم‌، فستیوالی که به دلیل وسعت و سطح کیفی‌اش یکی از معتبرترین جشنواره‌های اروپا است که از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: البته در جشنواره آمستردام اجرایی نداشتم بلکه جلسات و دیدارهایی با برخی مدیران فستیوال‌های دیگر داشتیم که توانستیم در این جلسات برنامه‌هایی را برای اجرا در سال آینده در چند فستیوال تدارک ببینیم. به تازگی گروه تئاتر «سوراخ تو دیوار» به سرپرستی جابر رمضانی راهی چند فستیوال در کشورهای رم‌، فلورانس ونیر و آمستردام شده بود.

پیش از این، نمایش «تیم شنا» در فستیوال‌هایSKENUP کوزوو ITSELF لهستان و جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران اجرا رفته است و جوایز متعددی را از این جشنواره‌ها دریافت کرده است. علاوه بر جابر رمضانی مریم نورمحمدی، مینا زمان، سارا بیگدلی شاملو، شکیبا فدایی به عنوان بازیگر و نیما عقیانی موسیقی و ماهان چرمشیر (عضو گروه کارگردانی) در این جشنواره حضور داشتند.
مرجع : ايسنا