به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ساعت ۰۴:۰۹
کد مطلب : ۴۷۴۴۸
صحنه‌ای که سرنوشت جام را عوض کرد!

هلند در ضيافت پنالتي‌ها حريف آرژانتين شد

گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال هلند با برتري در ضربات پنالتي حريف آرژانتين در مرحله نيمه‌نهايي جام جهاني شد.
هلند در ضيافت پنالتي‌ها حريف آرژانتين شد
تيم‌هاي ملي هلند و کاستاريکا از 30 دقيقه بامداد امروز (يکشنبه) در ورزشگاه فونته‌نواي شهر سالوادور به مصاف هم رفتند تا آخرين ديدار مرحله يک چهارم نهايي را برگزار کنند که اين بازي در وقت‌هاي قانوني و اضافي با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا سرنوشت تيم برنده به ضربات پنالتي کشيده شود. نيمه نخست اين ديدار در شرايطي بدون گل به پايان رسيد که روند کُندي را طي مي‌کرد و تنها هلند بود که يکي دو موقعيت نسبتا خطرناک به دست آورد و آن‌ هم با مهارهاي ناواس دروازه‌بان کارستاريکا همراه بود.

در نيمه دوم هم،‌ اين هلند بود که بيشتر بازي در اختيار داشت اما نتوانست از موقعيت‌هايش به خوبي استفاده کند. در دقيقه 82 اسنايدر پشت ضربه ايستگاهي ايستاد و شوت او به شکل خطرناکي به تير دروازه برخورد کرد. در لحظات پاياني هم مدافع کاستاريکا توپ را از روي خط دروازه برگشت داد تا بازي در وقت‌هاي قانوني بدون گل به پايان برسد و دو تيم در وقت‌هاي اضافه براي پيروزي تلاش کنند.

در وقت اضافه اسنايدر توپ را به تير دروازه کاستاريکا زد تا هلند از اين نظر در اين بازي هت‌تريک کند.
در ضربات پنالتي هلند با نتيجه 4 بر 3 به برتري رسيد و حريف آرژانتين در مرحله نيمه نهايي شد.

صحنه‌ای که سرنوشت جام را عوض کرد


بانك ورزش: فن‌خال یک مربی استثنایی است؛ کسی که حتی اگر تیمش تا مرز غرق شدن هم پیش رفته باشد، می‌تواند ورق را برگرداند. این، تعویض دقیقه 120 استاد است؛ جایی که تیم کرول، گلر 26 ساله نیوکاسل به میدان آمد و با گرفتن دو ضربه حریف هلند را به قهرمانی نزدیک‌تر کرد. او متولد لاهه است؛ شهری که اصلا به رقم زدن سرنوشت در لحظات پایانی شهرت دارد!
.....
لاله‌های نارنجی با تحمل فشاری وحشتناک به مرحله نیمه‌نهایی جام بیستم رسیدند. دیدار دو تیم هلند و کاستاریکا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی برزیل در طول 90 دقیقه و همینطور 30 دقیقه اضافی هیچ گلی در بر نداشت تا بازی به ضربات پنالتی بکشد. طی دو ساعت فوتبال جذابی که دو تیم ارایه کردند، موقعیت‌های گل زیادی به ویژه برای لاله‌های نارنجی به وجود آمد که هیچکدام تبدیل به گل نشد. یک بار حوالی دقیقه 90 و یک بار هم نزدیکی‌های دقیقه 120 ضربات بازیکنان هلند به تیر دروازه برخورد کرد. با این وجود این بار هم فن‌خال هنر خودش را نشان داد و به میدان فرستادن گلر پنالتی‌گیرش در دقیقه 120، این ضیافت سرنوشت‌ساز را به سود تیمش به پایان برد. تیم کرول که تمام پنج ضربه کاستاریکایی‌ها را درست شیرجه رفته بود، دو ضربه را مهار کرد تا تیمش به نیمه‌نهایی برسد. آنها حتما حریف سختی برای آرژانتین خواهند بود، به خصوص اگر کار به پنالتی بکشد!

پينتو: خوشحالم بدون شکست به خانه برمي‌گرديم

سرمربي تيم ملي کاستاريکا معتقد است تيمش در جام جهاني عملکرد خوبي داشته است.
خورخه لوئيس پينتو سرمربي کاستاريکا پس از حذف تيمش از جام جهاني گفت: ما تيم مدعي و پرستاره نيستيم و با داشته‌هايمان در اين جام به ميدان رفتيم اما توانستيم تيم بدون شکست جام لقب بگيريم. نشان داديم که تيم باارزش و خوبي هستيم و در کل از عملکرد بازيکنانم کاملا راضي هستم. سرمربي کاستاريکا ادامه داد: از حمايت برزيلي‌ها تشکر مي‌کنم. هواداران‌مان نيز فوق‌العاده بودند و من کلمه‌اي براي ستايش آن‌ها ندارم. در مجموع از هواداراني که برابر هلند ما را حمايت کردند تشکر مي‌کنيم. ما جام را ترک کرديم اما نشان داديم که تيم کوچکي نيستيم و خوشحالم که بدون شکست به خانه برمي‌گرديم.

همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۰۴:۲۳
آگر سر مربی ایران بود ادعا سند سه دانگ ایران را مطرح میکرد (239645)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۰۷:۱۹
كاستاريكا خوب دفاع كرد ، ولي واقعيت برتري هلند و تعويض استثنائي دروازه بان پيش از ضربات پنالتي توسط ون خال بود كه دو پنالتي را مهار كرد ، جالب توجه آن كه كرول هيچكدام از پنج پنالتي اين فصل را مهار نكرده بود ، ون خال مربي بزرگي است، (239651)
هلند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۲:۲۳
امیدوارم هلند قهرمان بشه سه تا تیم دیگر فقط تیمهای بسیار مغرور هستن ولی هیچکس فکر نمی کرد اصلا هلند بتونه به اینجا برسه (239668)
احمد
Australia
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۵:۲۷
یک تیم اتوبوسی حذف شد. چقد سخت شده بود گل زدن/ البته شانس هم باهاشون یار بود. 3 یار توپ به دیرک دروازه و این همه موقعیت/
امیدوارم با شکست آرژانتین و برد در فینال هلند قهرمان بشه چونکه خدا میدونه حقشه (239702)
ايراني
Canada
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۰۷
هلند متشکريم (239722)
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۲۷
سلام هلند ان شاء الله قهرمان جام بیستم است (239728)