به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۴۱۹۵
ابتکار در یک نگاه

اصولگرایان در پی حفظ وزن با حسين رضازاده

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار روز چهارشنبه تیترهای هشدار جنتی درباره انتخابات آینده و اصولگرایان در پی حفظ وزن را انعکاس داد.
اصولگرایان در پی حفظ وزن با حسين رضازاده
این روزنامه تیتر یک را به عنوان هشدار جنتی درباره انتخابات آینده اختصاص داد و نوشت: آیت الله احمد جنتی؛ روز گذشته هشدار داد که برخی برای انتخابات مجلس برنامه دارند. دبیر شورای نگهبان می‌گوید مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی به دنبال آن هستند که پس از حل و فصل مساله هسته‌ای مجلس را به دست بگیرند. وی می‌گوید: فتنه گران گمان می‌کنند راه برای بازگشت مجددشان باز شده، آنها نقشه‌های بدی در سر دارند. آیت الله احمد جنتی در گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر این که از سال 88 تاکنون گفته شده فتنه خط قرمز است و رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند ادامه داد: چطور هم اکنون برخی از خط قرمز فتنه عبور کرده اند؛ چرا عده‌ای نمی‌فهمند که فتنه خط قرمز است.

روزنامه ابتکار موضوع اصولگرایان در پی حفظ وزن را برجسته کرد. قویترین مرد سابق جهان، اگرچه امروز با شکسته شدن شدن رکوردش توسط یکی دیگر از هموطنانش، دیگر قویترین مردن ایران و جهان نیست، اما سعی کرده با کسب قدرت سیاسی، این نقیصه را جبران کند. حسین رضازاده، به واسطه افتخارات زیادی که برای وزنه برداری کشور کسب کرده بود، هم ریاست فدراسیون این ورزش را در اختیار گرفت و هم به واسطه شهرتی که از این راه داشت، یکی از کرسی‌های شورای شهر پایتخت را از آن خود کرد. گفته می‌شود رضازاده یا باید عضویت در شورای شهر تهران را به نفع ریاست فدراسیون وزنه برداری کشور، کنار بگذارد و یا از میز ریاست وزنه برداری خداحافظی کند. زیرا با این روند به گفته برخی از مسوولان به ویژه مسوولان وزارت ورزش و جوانان، نه از پس مدیریت وزنه‌برداری برخواهد آمد و نه مدیریت شهری و شورای شهر.

امامی که من می‌شناسم این طور نیست! تیتر دیگر این روزنامه است. نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گوید، امامی که او می‌شناسد با امامی که برخی دیگر تصویر می‌کنند، بسیار متفاوت است. او معتقد است امام را همان گونه که بود باید به مردم عرضه کرد. جمعی از مدیران و دست اندرکاران شبکه مجازی آستان دوشنبه شب با حجت الاسلام سیدحسن خمینی دیدار کردند.در این دیدار که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، حجج اسلام سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند. سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن مطرح کردن توصیه‌هایی به فعالان رسانه‌ای حاضر در مراسم، بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل سوم و چهارم تاکید کرد.

روزنامه ابتکار عنوان جزییات تخلف مالی دانشگاه احمدی نژاد را بازتاب داد و به نقل از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نوشت: بقایی متن شکایت خود را علیه دادستان دیوان محاسبات رسانه‌ای کرده این در حالی است که باید توضیحاتی در این زمینه ارائه شود. وی ادامه داد: باید توجه داشت بر اساس اعلام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان در تاریخ 26 مرداد 92 به شماره 3465 به ثبت رسیده این در حالی است که تمامی مراحل تقاضا، موافقتنامه، حواله، سند و واریز وجه 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه قبل از 26 مرداد ماه انجام شده است. جعفرزاده ایمن آبادی در این رابطه توضیح داد: حمید بقایی و محمود احمدی نژاد نزد بانک ملت شعبه فلسطین شمالی تهران حساب بانکی قبل از ثبت دانشگاه افتتاح و سید حسن موسوی عضو هیات موسس دانشگاه مبلغ 16 میلیارد تومان را برای واریز به حساب دانشگاه درخواست می‌کند که محمود احمدی نژاد نیز همان روز با این درخواست موافقت و در تاریخ 12/5/92 این مبلغ به حساب دانشگاه واریز می‌شود این در حالی است که این مراحل قبل از ثبت قانونی دانشگاه انجام شده که حکایت از تخلف آشکار است.

این روزنامه با انتخاب موضوع سنت‌هایی که یک جناح شکست، نوشت: بررسی تغییراتی که در ادوار مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که بر خلاف تصور عمومی، این اصولگراها بوده‌اند که برخی از سنت‌های عرف شده این نهاد تقنینی را تغییر داده‌اند. از جمله مهمترین این تحولات انتخاب رییس جمهور غیر روحانی پس از سه دوره ریاست جمهوری افراد روحانی در راس قوه مجریه است؛ تغییری که با روی کارآمدن محمود احمدی نژاد انجام شد. تنها 90 روز از رای اعتماد مجلس اصول گرای هشتم به محمدعلی کردان نمی‌گذشت که نمایندگان این مجلس تصمیم گرفتند به علت تقلبی بودن مدارک مرحوم علی کردان او را استیضاح کنند. نمایندگان مجلس اصول گرا با تلاش علی مطهری و در 10 محور، محمود احمدی نژاد را برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس کشاندند. این تابو در حالی شکست که رییس جمهور وقت با پاسخ‌های بی‌ربط خود به سوالات و حتی شوخی با نمایندگان باعث شد، پاسخ‌های او بیش از سوال نمایندگان مورد توجه قرار بگیرد.