به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۶۴۲۴۸
اطلاعات در یک نگاه

هیچ مصلحتی بالاتر از مقابله با فساد نیست

گروه سیاسی: رایزنی منطقه‌ای لاریجانی درباره تحرکات تروریست‌ها و شکست پیاپی داعش در حملات ارتش عراق به مناطق اشغالی تیترهایی که روزنامه اطلاعات در شماره روز چهارشنبه به آنها پرداخت.
هیچ مصلحتی بالاتر از مقابله با فساد نیست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع رایزنی منطقه ای لاریجانی درباره تحرکات تروریست ها، اختصاص داد و نوشت: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفرچهار روزه به عراق، لبنان و سوریه ضمن دیدار با همتایان خود، با سایر مقام‌های ارشد سیاسی این کشورها دیدار و پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه میان طرفین گفتگو کرد. وی پس از دیدار با آیت الله العظمی سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی عنوان شکست پیاپی داعش در حملات ارتش عراق به مناطق اشغالی را بازتاب داد و نوشت: حملات پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق از یک سو و نیروهای پیشمرگه از سوی دیگر، داعش را به شدت سردرگم کرده است و منابع خبری از عقب نشینی گسترده تروریست‌ها از مناطقی از موصل، تکریت، سنجار، تلعفر، رمادی، بغدادی و قائم خبر می‌دهند. منابع خبری از تسلط کامل نیروهای پیشمرگه بر منطقه سنجار واقع در استان نینوا و فرار شمار زیادی از تکفیری‌های داعش از این منطقه خبر دادند.

حاج سیدعلی آقا خمینی: هیچ مصلحتی بالاتر از مقابله با فساد نیست تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی درجمع مردم قزوین تصریح کرد: مقابله با فساد، اساسی ترین و اصلی ترین هدف و بلکه گوهر حرکت پیامبران الهی است، مشکل بیشتر قوم‌ها در قرآن، همگی فساد است. یادگار امام با بیان داستان‌هایی از قوم‌های مختلف در پیش از اسلام، گفت: ما مدعی هستیم ریشه انقلاب اسلامی مبارزه با فساد بوده است و بدون شک مهم ترین عاملی که باعث شد ملت در مقابل رژیم پهلوی بایستد، مساله مبارزه با فساد بود.

این روزنامه در خبری اعلام نرخ‌های جدید سود سپرده‌های بانکی را برجسته کرد. براساس مصوبه بانک مرکزی نرخ سود سپرده مدت دار یک ساله همانند مصوبه تیر شورای پول اعتبار 22 درصد و نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت عادی و سه تا شش ماه بدون تغییر تعیین شد. اما نرخ سود سپرده‌های مدت دار 6 ماهه تا 9 ماهه و 9 ماهه تا یک سال 2 درصد افزایش یافت.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با انعکاس عنوان 152 تروریست طالبان در حمله ارتش افغانستان کشته شدند، نوشت: عبدالحبیب سیدخیلی سخنگوی پلیس ولایت کنر افغانستان اعلام کرد، عملیات نظامی در منطقه دانگام این ولایت پایان یافت و در این عملیات 152 شبه نظامی طالبان کشته و 108 تن دیگر زخمی شدند. وی افزود، از میان کشته شدگان 17 تن آنان خارجی هستند و هویت آنان قابل تشخیص و شناسایی نیست.