به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۶۸۱۱۴
خیابان های خونین خاور میانه

شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 11 بهمن

گروه سیاسی: موشک در برابر موشک و خیابان های خونین خاور میانه عنوان های مهم روزنامه ابتکار در روز شنبه است.
شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 11 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به خبر موشک در برابر موشک اختصاص داد و به نقل از سید نصرالله نوشت: اولین موفقیت های این شهدا آن بود که از روز یک شنبه تا چهارشنبه اسرائیل به حالت آماده باش مطلق و در انتظار آن بود که حزب الله چه خواهد کرد و این حاصل نشد، مگر به برکت و عزم و اراده این شهدا و محیطی که این شهدا را پرورش داد. وی افزود: ما هرگونه تجاوز را پاسخ می دهیم و در مقابل هر موشک دشمن باید منتظر یک موشک باشد.دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: صحبت از آن بود که ایران برای ممانعت از پاسخ حزب الله تماس خواهد گرفت و یا اینکه رهبران سوریه چنین تماسی را برقرار خواهند کرد، اما من به شما می گویم که هیچ یک از دوستان راضی به ذلت و خواری ما و ریخته شدن خون امان و اینکه بنشینیم و نظاره گر باشیم، نیستند.

روزنامه ابتکار خبر خیابان های خونین خاورمیانه را بازتاب داد و نوشت: هرچند هفته پیش خبر آزادی کوبانی برای خاورمیانه خوشحال کننده بود اما طی روزهای پایان هفته موجی از کشتار و حملات تروریستی کشورهای منطقه را فرا گرفت. افغانستان، پاکستان، عراق و مصر از جمله کشورهای قربانی حملات مرگبار تروریست ها طی روزهای اخیر بودند.در این میان حمله گروه تروریستی انصار بیت المقدس_ که به تازگی با داعش بیعت کرده_ به نظامیان مصری واکنش های مختلف را برانگیخت. به گزارش الجزیره تعداد قربانیان حمله به شمال مصر،به 45 کشته و 74 زخمی در میان نظامیان و غیرنظامیان رسید. از سوی دیگر عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر به علت این عملیات مرگبار تروریستی، سفر رسمی خود به ادیس آبابا را ناتمام گذاشت و به قاهره بازگشت. این در حالی است که گروهک تروریستی انصار بیت المقدس با انتشار پیام ویدیوئی در فضای مجازی، با به تصویر کشیدن سلاح و مهماتی که از ارتش مصر به غنیممت گرفته اند، سیسی را فرعون زمان خواند و گفت که سیسی از فرعون تاریخ هم بدتر است.

این روزنامه موضوع حضور چند باره ظریف در مجلس را انعکاس داد و نوشت:محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد تا پاسخگوی پرسش های 25 نفر از نمایندگان باشد. به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه آینده ابعاد سفر نایب رئیس مجلس آلمان به تهران را با حضور مسوولان ذی ربط بررسی می کنند. وزیر امور خارجه نیز روز سه شنبه قرار است برای پاسخگویی به سؤال های جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد مقدس و کلات (سه مورد)، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، جعفر قادری نماینده شیراز، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه و سوال مشترک 21 نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد. همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه آینده قرار است برای پاسخگویی به سوال های حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر، فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(دو مورد) در این کمیسیون حضور یابد.

روزنامه ابتکار با درج تیتر دفاع روحانی از حضور زنان در ورزش نوشت: رئیس جمهور با اشاره به حضور بانوان ایرانی در صحنه مسابقات جهانی، گفت: بانوان ما راه ورزش و حضور در صحنه مسابقات جهانی را به همه زنان مسلمان سراسر جهان آموختند به همین دلیل ما باید خود را برای پله های بعدی صعود آماده کنیم.وی با تاکید بر لزوم توجه به ورزش همگانی، گفت: دولت یازدهم ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را به عنوان اولویت خود می داند و معتقد است که باید ورزش قهرمانی نیز از دامن ورزش همگانی متولد شود. در ورزش همگانی می توانیم زمینه را برای قهرمانی ها، تلاش ها و پیروزی های همه ورزشکاران در همه صحنه ها آماده کنیم.