به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۶۱۰۴۹
ابتکار در یک نگاه

جهان در انتظار سوم آذر و نتيجه مذاکرات

گروه سیاسی: جهان در انتظار سوم آذر و مذاکرات به نتیجه برسد هم از موضع خود کوتاه نیامده‌ایم سرخط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
جهان در انتظار سوم آذر و نتيجه مذاکرات
این روزنامه تیتر یک را به خبر جهان در انتظار سوم آذر اختصاص داد و نوشت: روز سوم آذر روزی است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی افکار عمومی و رسانه‌ها به اتفاقات آن روز چشم دوخته‌اند. وزیر امور خارجه ایران گفت: امیدوارم نتیجه هر چه باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر ان شاءالله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر مذاکرات به نتیجه برسد هم از موضع خود کوتاه نیامده‌ایم پرداخت و نوشت:سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و یکمین یادوراه سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای برداشتن همه تحریم‌ها را از جمله اهداف ایران از مذاکرات خواند و گفت: انشاءالله که این هدف هم به نتیجه می‌رسد، اما هدف آنان چیز دیگری است. لذا کش دادن مذاکرات به خاطر همین هدف شان است، اما اگر به یاری خدای متعال به نتیجه(مذاکرات) برسد همه خواهند دید که ما از موضع خود کوتاه نیامدیم.

این روزنامه با بازتاب خبر جمعیت ایران 30 میلیونی می‌شود، به نقل از رییس سازمان بهزیستی کشور نوشت: براساس پیش بینی سازمان ملل، جمعیت سالمند ایران تا سال 2050 به 30 میلیون نفر خواهد رسید. به گزارش ایرنا، همایون هاشمی روز سه شنبه در همایش روسای فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول ادارای سازمان بهزیستی در یزد، سیر افزایش جمعیت به سوی سالمندی را نگران کننده دانست.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر مجلس به دانش هم اعتماد نکرد، نوشت: رای نخستین بار در تاریخ روابط مجلس و دولت، تعداد وزرایی که به طور پیوسته برای یک وزارتخانه نتوانسته‌اند از مجلس رای اعتماد بگیرند به 4 نفر رسید. آن هم فقط در یک سال! این تنها اولینی نبود که مجلس نشینان با ندادن رای اعتماد به دانش آشتیانی ثبت کردند. این همچنین اولین بار است که مجلس تا پایان مهلت سه ماهه هدایت یک وزارتخانه توسط سرپرست، به هیچ کدام از گزینه‌های پیشنهادی دولت روی خوش نشان نداده است. اکنون سرنوشت وزارت علوم به جایی رسیده است که قانون درباره آن سکوت کرده و روشن شدن این نقطه تاریک تنها به وسیله حکم حکومتی و استفاده از ظرفیت مقام معظم رهبری میسر است. مجلس دیروز در نشستی علنی، بررسی صلاحیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری را در دستور کار قرار داد. عاقبت کار اما شاید قابل پیش بینی بود؛ دانش آشتیانی نیز نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.