به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۷۸۱۵۰
دوومیدانی رو به فناست

صمیمی: در انتخابی شرکت نمی‌کنم

گروه ورزشی: پرتابگر دیسک ایران گفت: پیش از این اعلام شده بود که ر‌قابت‌های آغاز فصل انتخابی تیم ‌ملی برای قهرمانی آسیاست، اما الان یک مسابقه دیگر برگزار می‌شود و با این شرایط من در این ر‌قابت‌ها شرکت نمی‌کنم.
صمیمی: در انتخابی شرکت نمی‌کنم
محمود صمیمی درباره برگزاری مسابقه انتخابی برای مشخص شدن نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: هنوز مشخص نیست که من به قهرمانی آسیا می روم یا خیر. من در مسابقه‌های آغاز فصل اول شدم و ورودی قهرمانی آسیا را به دست آوردم، اما به دلیل این که نفراتی چون احسان حدادی و محمد صمیمی در آن ر‌قابت‌ها حاضر نبودند به همین دلیل فدراسیون رکوردگیری دوباره گذاشته است اما این دلیل خوبی نیست که چون یک ورزشکار آمادگی ندارد فدراسیون بار دیگر مسابقه انتخابی بگذارد. من با دبیر سابق فدراسیون صحبت کردم و گفتم که از ماهها پیش اعلام کرده بودند که آغاز فصل ملاک انتخابی قهرمانی آسیاست.

صمیمی در ادامه افزود: من در رکوردگیری شرکت نمی‌کنم چون در آغاز فصل اول شدم و رکورد خوبی هم زدم. رکورد 63 متر برای آغاز فصل رکورد قابل قبولی است و در بازی‌های آسیایی همین رکورد مدال بوده است. اگر در انتخابی کسی بالای 64 متر پرتاب کند بعد از آن باید میان ما هم مسابقه‌ای برگزار شود. در آغاز فصل من حریفی نداشتم که تلاش بیشتری انجام بدهم و قطعا اگر حریفی داشتم بهتر از این کار می‌کردم.

او درباره کسب سهمیه المپیک نیز گفت: اگر ما بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را به دست بیاوریم کار بزرگی انجام داده‌ایم و همین موضوع احتیاج به کار زیادی دارد. برای د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران یک متر و یک سانتیمتر خیلی زیاد است و برای بهبود رکورد در همین حد هم باید تلاش زیادی انجام داد. در تمرینات بارها 64 و 65 متر را پرتاب کردم و اگر فدراسیون بتواند کمک کند می‌توانم به موفقیت برسم. هر چند که کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است و هر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار باید تلاش زیادی کند و تمرینات سختی را انجام بدهد. فدراسیون در چند ماه گذشته فقط حرف زده است و اصلا آن چه که گفته بودند مانند آوردن سرمربی خارجی عملی نشده است. اگر مربی خوب به ایران بیاید می‌توانیم ورودی جهانی و المپیک را به دست بیاوریم. موضوعی که باعث حسرت می‌شود این است که استعداد و توانایی در ایران وجود دارد، اما امکانات برای پیشرفت نیست.

صمیمی در ادامه افزود: زمانی که هر چقدر از توانایی‌ات استفاده می کنی، اما به جایی نمی رسی آزار دهنده است. در واقع توانایی داشته باشی، ولی به جایی نرسی هیچ فایده‌ای ندارد. نمی‌توان با دست خالی معجزه کرد. هیچ امکاناتی در اختیار د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران نیست. احسان حدادی از لحاظ مالی وضعش خوب است و می‌تواند برخی شرایط را برای خود مهیا کند. در تهران هم خوابگاه مناسبی وجود ندارد و هیچ کس هم عین خیالش نیست. او درباره اردوهای تیم ملی نیز اظها‌ر کرد: ما اردوی داخلی درستی تا روزهای پیش‌ نداشتیم چه برسد به این که تیم به اردوی برون مرزی اعزام شود. من نگران هستم که به قهرمانی آسیا هم نرویم. وقتی که عباس صمیمی با ما تمرین می‌کرد خودش کارهای لازم را پیگیری می‌کرد اما الان که او نیست ما خودمان باید به دنبال کارهایمان برویم که این کار را سخت کرده است.

پرتابگر دیسک ایران با انتقاد از عدم پرداخت به موقع حقوق د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران، تصریح کرد: حدود شش ماه است که حقوقی را دریافت نکردیم. وقتی هم حقوق می‌دهند یک جا پرداخت نمی‌شود،‌ بلکه حقوق دو ماه را به ما می‌دهند. ماهی 700 هزار تومان برای یک ورزشکار حر‌فه‌ای بسیار کم است و من خجالت می‌کشم که بگویم این مقدار پول دریافت می‌کنم. تیم‌ها در لیگ به ما پیشنهاد می‌دهند که اگر در لیگ اول شدی یک میلیون تومان می‌دهند واقعا این مبلغ کمی است.

او درباره ر‌قابت‌های آغاز فصل نیز اظها‌ر کرد: تعداد ورزشکاران با کیفیت خیلی کم شده است. بسیاری از ورزشکاران د‌و‌و‌مید‌ا‌نی را کنار گذاشته‌اند و با این شرایط د‌و‌و‌مید‌ا‌نی رو به فنا می‌رود. صمیمی در پایان درباره شرایط ریاست فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: زمانی که سرپرست فدراسیون انتخاب نشده بود شرایط خوب نبود. آقای رشیدیان به عنوان دبیر در آن زمان قدرت اجرایی زیاد نداشت. قطعا وضعیت با حضور سرپرست بهتر می‌شود. هر چند که تا زمان انتخاب رییس هم زمان زیادی از دست می‌رود و تا رییس در فدراسیون جا بیفتد هم مدت زیادی می گذرد.
مرجع : ایسنا