به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۸۳۵۶۵

جزييات «شهربازي مقاومت» در مشهد

گروه جامعه: شهربازی قرآن و مقاومت به همت مرکز تخصصی تشکل مردمی خیمة الانتظار و با همکاری سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در سالن مولوی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت برپا شده است.
جزييات «شهربازي مقاومت» در مشهد
به گزارش خبرگزاری ایکنا، مهدکودک مهدی یاوران تشکل مردمی خیمة الانتظار مشهد که در طول سال ویژه کودکان فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد غرفه‌های متعددی را در قالب شهربازی قرآن و مقاومت ویژه نوجوانان پسر و شهربازی قرآن و عترت ویژه کودکان و نوجوان دختر در کنار بخش نمایشگاه فرهنگ و گفتمان‌های تربیتی و مشاوره برای خانواده‌ها طراحی و برپا کرده است.

آشنایی با مفاهیم مقاومت و جهاد

شهربازی قرآن و مقاومت بازی‌محور بوده و برای آن اهداف خاصی طراحی شده است که در بخش اول نوجوانان پسر با مفاهیم و آموزه‌های مقاومت و جهاد، مبانی عزت و دفاع مقدس آشنا می‌شوند و به صورت عملی با نماد‌های صهیونیسم، آل سعود و آمریکا که عامل جنگ و ناامنی در جهان هستند، می‌جنگند، بازسازی عملیات رمضان نیز از دیگر بخش‌های این قسمت به شمار می‌رود. در قسمت‌های مختلف شهربازی قرآن و مقاومت، نوجوانان پسر با شعار مقاومت، مراحل هفت‌گانه‌ای را در کنار راهنمایی عمو روحانی‌ها طی می‌کنند و در هر یک از این مراحل با یکی از واژه‌های مقاومت و دفاع عزتمندانه که برگرفته از قرآن است، آشنا می‌شوند.

حضور عموروحانی‌ها در همه مراحل بازی

حضور مربیان روحانی در همه مراحل این شهربازی جهت ارتباط برقرارکردن مؤثرتر نسل جوان و پرسش مسائل مختلف خود از آنان و همچنین اعتماد به قشر روحانیت از دیگر ویژگی‌های این شهربازی است، ضمن اینکه در تمام این مراحل کودکان نوجوانان با یکدیگر همکاری و تعامل دارند. هیجان، بازی، مقابله با دشمن فرضی، دشمن شناسی، عبور از سیم خاردار، آشنایی با مقاومت در برابر دشمنان به شکل عملی و در قالب بازی و سرگرمی بر همه قسمت‌های شهربازی قرآن و مقاومت حاکم است.

پسران نوجوان در گروه‌های 10 تا 15 نفره بعد از بر تن کردن لباس مخصوص جنگ و درگیری فرضی، قبل از ورود به فضای پارک عکس یادگاری دسته جمعی می‌گیرند که تا پایان برنامه آماده شده و به آنان اهدا می‌شود. در ابتدای ورود به پارک، بچه‌ها وارد اتاق قرآن شده و آیاتی از کلام الله مجید را در فضایی آرام و به همراه عمو روحانی تلاوت می‌کنند و در ادامه مراحل بازی که کاملا مطابق با فضای بازی‌های روزانه پسران است، آغاز و با دشمن فرضی وارد نبرد می‌شوند.

پیمان با شهدا و خیمه معرفت

عبور از مین و سیم خاردار، درگیری با شیطان، اتاق مقاومت، پیمان با شهدا و خیمه معرفت از دیگر بخش‌های جذاب شهربازی قرآن و مقاومت است که در طول این مراحل واژه‌های مقاومت به صورت صوت در فضا پخش می‌شود. جنگ نرم، دشمن‌شناسی، مقاومت نرم، مقاومت عملیاتی و سخت، آشنایی با مفاهیم مقاومت و دفاع در برابر دشمن از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) و آشنایی با شهدا از دیگر موضوعاتی است که نوجوانان پسر در این شهربازی با آن آشنا می‌شوند و عموروحانی‌ها به سؤالات آنان پاسخ می‌دهند.