به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۸۴۲۱۸

امنیت روانی شرط بقای جوامع است

گروه جامعه-سلامت: مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: امنیت روانی از اصول اولیه سلامت جامعه و شرط حیات و بقای هر جامعه است.
امنیت روانی شرط بقای جوامع است
دکتر شیرین فرهادی همزمان با سومین روز از هفته تامین اجتماعی که تحت عنوان " تامین اجتماعی، زنان و کرامت خانواده نامگذاری شده است، اظهار کرد: هر گونه تهدیدی علیه امنیت روانی جامعه، در حقیقت تهدید علیه سلامت و امنیت عمومی آن است.وی با بیان اینکه ناامنی های دیگر تا زمانی که به ناامنی روانی منجر نشده باشد، چندان تهدیدکننده نیست، افزود: جامعه ای که امنیت روانی دارد، توان برخورد با ناامنی های دیگر را دارد اما چنانچه امنیت روانی نباشد، هیچگونه بهره ای از این امنیت ها برده نمی شود.

 

فرهادی تصریح کرد: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند و چنانچه خودشان امنیت و سلامت روانی داشته باشند، آن را به اعضای خانواده نیز منتقل می کنند.وی با بیان اینکه جامعه نیز متشکل از اعضای خانواده است، گفت: از آنجایی که سلول های تشکیل دهنده جامعه خانواده است، چنانچه زن خود سلامت عاطفی داشته باشد به اعضای خانواده این سلامت را منتقل می کند و به تبع آن جامعه نیز دارای سلامت و امنیت عاطفی می شود.

 

به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: 20 درصد از بیمه شدگان اصلی و 35 درصد مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی را بانوان تشکیل می دهند.بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه دار، تداوم پرداخت مستمری به بازماندگان زن پس از ازدواج مجدد و ... از جمله خدمات سازمان تامین اجتماعی به زنان است که پشتیبان و استحکام بخش بنیاد خانواده است.

 

دکتر فرهادی اظهار کرد: بانوان شاغل در سازمان تامین اجتماعی با توجه به مسئولیت بزرگی که در عرصه خانوادگی برعهده دارند، در میدان کار و تلاش سازمان نیز همدوش تمامی کارکنان این نهاد مردمی و همراستا با سیاست‌های مدبرانه و امیدبخش مدیران ارشد سازمان به ایفای نقش می‌پردازند.