به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۴۴۹۹
افراطيون در مجلس اصولگرا هم در اقليتند و منزوي

کابینه؛ فرصتي براي انتقام شکست در انتخابات!

گروه سياسي: گرچه رئیس جمهور اعتدال سعی نمود جهت گشایش باب وحدت ملی از برخی گزینه‌های درجه اولش گذر کند ولی به نظر مي‌رسد جناح افراط هنوز اصرار بر کوبیدن طبل جنگ در رسانه‌هاي خود جهت تخریب مردمی‌ترین وزرای پیشنهادی دولت جدید را دارد. چنین تخریب‌هایی از آن جهت صورت مي‌گیرد که، به زعم عاملانشان، مجلسیان را تحت تأثیر قرار دهد و علاوه بر آن گروهی از نمایندگان وابسته به جریان افراط را از این حیث تغذیه و بهانه‌هاي لازم را برای آنها فراهم نماید.
کابینه؛ فرصتي براي انتقام شکست در انتخابات!
اشکان بنکدارجهرمی

علیرغم تلاش این گروه اما به نظر نمي‌رسد توجیهات ضعیف این جریان که از "بگم؟ بگم؟"‌هاي سیاسی فراتر نمي‌رود بتواند اکثریت نمایندگان مردم را با خود همراه سازد چرا که مجلسیان نیز مانند هر قشردیگری از جامعه، مطمئناً صدای مطالبات مردم را شنیده‌اند. نمایندگان بیش از هر گروه دیگری مي‌دانند که فلسفه‌ي اختیار آنان در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به سبب دفاع از خواست مردم است نه به جهت تأمین سهم جریان اقتدار گرا از دولت و این اختیار لزوماً به معنی اِعمال آن به هر شکل ممکن نمي‌تواند باشد.

ایدئولوژی پردازان گروه افراط که از ابتدا جمهوریت نظام را برنتابیده‌اند، این بار نیز به جهت ممانعت از حضور نیروهای تحول خواه از درِ خرج کردن دین وارد شده و ارجحیت رضای خدا بر نظر مردم را عنوان مي‌دارند. وا اسفا که پندار این گروه چنان است که گویی خواست اکثریت جامعه بر خلاف رضای خداوند در این انتخابات رقم خورده است!

در تازه ترین اخبار بازتاب یافته از این جریان در رسانه‌ها، شش وزیر پیشنهادی بیشتر از بقیه آماج حمله‌ي افراطیون قرار گرفته اند.که وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات، نفت، اطلاعات، کار و رفاه اجتماعی، راه و آموزش و پرورش را مي‌توان از این جمله بر شمرد. حتی اگر در فضای رسانه‌اي فعلی به برخی شایعات در زمینه‌ي تلاش جناح مغلوب برای حفظ رانتهای اقتصادی موجودش در وزارتخانه‌هایی چند که مورد هجمه‌ي بسیاری نیز واقع شده‌اند، اعتنایی نکنیم باز نمي‌توان عملکرد این گروه در مقابل کابینه‌ي منتخب روحانی را فارغ از مطالبات جناحی دانست.

جریان افراط که همیشه منافع جناحی خویش را در سیاست کشور بر منافع ملی و حتی نظام تر جیح داده و از خرج کردن از باورهای دینیِ مورد قبولِ مردم در این راه ابایی نداشته بی توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سفرا در روز عید فطر و تأکید ایشان بر وحدت گروهها و جریانهای سیاسی در مسائل مختلف و پرهیز از اختلاف افکنی، شرایطی را پیش روی وزرای پیشنهادی قرار داده که جز صدمه به انسجام ملیِ مورد نظر رهبری نتیجه‌اي در پی نخواهد داشت.

افراد وابسته به این جریان همچنین در حالی از شرط پایبندی وزرای پیشنهادی به سیاستهای کلی نظام سخن مي‌رانند که رهبر گرامی انقلاب در این مورد در مراسم تنفیذ چنین فرمودند: "مردم احساس مي‌کنند بر سرنوشت خود در مدیریت کشور و در برنامه‌هاي کلان کشور آنها هستند که تصمیم گیر هستند و نظارت مي‌کنند و عمل مي‌کنند و این مردم سالاری دینی است."

افراد وابسته به این گروه در تفسیری خود ساخته از "وزیر صالح" نیز افراد خوش سابقه و باتجربه‌ي موفق از دولت آینده را طوری هدف قرار داده‌اند که گویی پیشینه‌ي کلّی درخشان این افراد دلیلی بر "صالح بودن" ایشان محسوب نمي‌گردد. افراد وابسته به جناح افراط که از ابتدا نه جمهوریت نظام و نه روحانی را قبول داشتند اکنون سراپا به دنبال یافتن و برجسته کردن ناکامی هایی در سابقه‌ي اجرایی وزرای پیشنهادی مي‌باشند تا به اتکای آن به زعم خود بتوانند ضمن جلب نظر اکثریت مجلس کابینه‌ي جدید را از ژنرالهایش تهی کنند.

مانور رسانه‌ي بر رد صلاحیت علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در نامزدی مجلس نهم توسط شورای نگهبان، نیز در حالی صورت مي‌پذیرد که مقام رهبری در این زمینه مي‌فرمایند "اين را من اعلام مي‌كنم، همه‌ افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت مي‌شوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحيتى نيستند. اينجور خيال نشود كه حالا چون فلاني در انتخابات رد صلاحيت شد، پس ديگر بكلى از صلاحيت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمي‌تواند به عنوان نامزد شركت كند، اما ممكن است مقامى كه او را رد صلاحيت كرده، اشتباه كرده باشد. ممكن است براى اين كار صلاحيت نداشته باشد، اما صلاحيت‌هاى فراوان ديگرى داشته باشد. اينجور نباشد كه اگر كسى رد صلاحيت شد، اين معنايش اين باشد كه او ديگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحيتهاى گوناگون ديگرى وجود دارد."

حملات علیه میلی منفرد، یکی از چهره‌ي شاخص علمی در عرصه‌ي آموزش عالی کشور نیز نمي‌تواند با بیانات رهبر معظم انقلاب بر توجه به مجاهدت و تلاش بی وقفه برای شتاب بیشتر علمی کشور به هدف اقتدار اقتصادی و سیاسی همخوان دانست. وی که شاید تنها ایرادش نداشتن قرابت فکری با اصولگرایان افراطی است! علاوه بر سابقه‌ي علمی پربار، دارای پیشینه‌ي مدیریتی موفقی نیز مي‌باشد که او را در تأمین فضای لازم جهت حضور گفتمان علمی در دانشگاهها بدون دغدغه‌هاي 8 سال گذشته فراهم مي‌نماید.

نتیجه اینکه، رأی و نظر مردم در انتخابات اخیر،که در فرمایشات رهبر انقلاب نیز بدان اشاره شد، بر تحول و تغییر قرار گرفته. و آنها که هنوز با رویکردی اقتدارطلبانه سعی بر حفظ منافع جناحی خویش دارند از مانع تراشی در راه تحقق مطالبات مردم جز گرفتار آمدن در دام خودخواهی و از دست دادن اعتماد مردم ترفی نخواهند بست.

با همه اين‌ها به نظر مي‌رسد اكثريت قاطع مجلس اصولگراي نهم نيز ياور دولت ندبير و اميد خواهد بود و افراطيون، همچون انتخابات 24 خرداد، در جريان راي اعتماد به هر 18 كانديداي وزارت نقشه‌هايشان را بر آب خواهند ديد. جريان افراط بايد دريابد كه ديگر حنايش براي جامعه ايران رنگ و لعابي ندارد و روز به روز بيشتر در انزوا خواهد رفت، گرچه مدام گرد و خاك كند و به غبار‌آلوده‌كردن فضا بيشتر همت نمايد، اما به زودي در خواهد يافت با تداوم اين روش و ادبيات سياسي و فرهنگي، به پرتگاه و حذف كامل از صحنه سياسي كشور نزديك‌تر خواهد شد.

۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۰۷
کلیه وزرای پیشنهادی رای لازم را می آورند شلوغش نکنید! (107111)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۲۵
خوش خیال ها
همین چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس مصاحبه کرده بود که روی 5 گزینه برای عدم رای اعتماد اجماع وجود داره (107249)
اصفهان
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۴۰
لابد حسینیان!!!
ما در صورت عدم رای اعتماد ساکت نمیشینیم (107362)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۱۴
اره خب ما فتنه سال 88 یادمون نرفته؟هر جا که به نفعتون نبود همه چی رو به هم میزنید.یاد نگرفتید به تصمیمات یک جمع احترام بزارید (107399)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۴۷
هیچ یک از وزرای پیشنهادی، زن مردم را در بغل نگرفته و اسراییل را دوست مردم ایران ندانسته، در استخرهای مختلط نرفته و قران را به رقص در نیاورده و در سوابق خودش عزت ایران را خدشه دار نکرده اند، فلذا دلیلی ندارد نمانیدگان محترم در اولین گام بخواهند به جناب روحانی القا کنند که به ایشان اطمینان ندارند. (107423)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۱۹
ایولله گل گفتی. (107545)
سينا صفوي
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۳۲
و اضافه كن يك ليست حدود سه هزار ميلياردي رو....
بزن اون دست قشنگرو به افتخار بن هاي كتاب ارشاد قم!! (107553)
مرتضی عب..
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۱۲
فکرکنم اگه کابینه را به دست اصولگرا هابدیم وزیر کشور را احمدی نژاد ونف را مشایی وبانک مرکزی رابهمنی ومعاون اول را جلیلی قرار میدن...بابا ای اصولگرا ها چرا درک نمیکنید ملت دیگر عقاید وایدولوِژی شما را قبول ندارند... (107112)
siavash
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۵۶
احسنت (107570)
عصاره الانتوئین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۱۷
والا این افراطیون اگه میرفتن تو کارخونه ساخت کرم حلزون کار میکردند بیشتر به درد مملکت میخوردند.....!!! (107114)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۷
تقصیر خودمونه که تو انتخابات مجلس رای ندادیم (107242)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۱
اشکال نداره سال نود و سه انشاا... یه تو دهنی دیگه میزنیم (107348)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۱۷
قربون خدا برم که خودتون چوب کاراتون رو میخورید (107405)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۱:۳۹
به کی رای می دادیم ؟بال ما را بستند چگونه بپریم؟ (107479)
خندان
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۲:۲۶
اون موقع شرایط فرق داشت، تازه به کی می خواستی رأی بدی ؟!(حداقل در تهران) (107509)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۲۰
برن كشكشونو بسابن. انتخابات بعدي ميفهمن مردم با كيا هستن. وقتي خونه نشين بشن قدر فرصت الانو ميفهمن. (107117)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۲۳
انصافا دكتر روحاني با ليست وزرايي كه ارائه داد و اينكه در روز تحليف اين كار رو كرد نشون داد كه ميخواد هر چه سريع تر مشكلات كشور حل بشه، اگر مجلس حتي يكيشون رو رد كنه نشون ميده كه منتخب مردم نيست. (107118)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۰
"اما به زودي در خواهد يافت با تداوم اين روش و ادبيات سياسي و فرهنگي، به پرتگاه و حذف كامل از صحنه سياسي كشور نزديك‌تر خواهد شد. " انشائ الله (107121)
معصومه
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۳۱
خذف کامل از صحنه سیاسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما اصلاح طلب ها با اون همه خراب کاری که کردید هنوز در صحنه هستید بعد از حذف اصولگرا ها حرف میزنید.شما نیاید فراموش کنید که جناب رو حانی فقط هفت دهم بیشتر از حداقل رای رو اورد پس توهم نزنید (107255)
زبان دراز
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۴
رای افراطیون چقدر بود؟ فقط 15 درصد (107372)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۳:۲۳
کاش شما یه بار افراط رو تعریف میکردی تا ما هم میفهمیدیم افراط یعنی چی؟اتفاقا من خودم کلی علیه اون کساییی که شما بهشون میگید افراطی تبلیغ کردم اما الان به این نتیجه گرفتم هر کس علیه شما حرف بزنه میشه افراطی.مثل تعریفی که امریکا از تروریست داره .هر کسی با سیاست های امریکا همراه نیست تروریست است.ایران،سوریه.لبنان.کره شمالی
جالبه (107548)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۵
چی میگی؟؟؟؟اصلاح طلب خرابکاری کرده؟!!!!تو این هشت سال لابد عمه من بود که کشورو ویران کرد؟ (107390)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۹:۲۹
خوب خواهر من قبل از اظهار نظر بهتره فکر کنی تا ضایع نشی . اگه انتخابات به دور دوم کشیده میشد بازم کی رئیس جمهور میشد؟ کل ارای اصولگراها به 11 میلیون نمیرسید چون رای های محسن رضایی ناخوداگاه سمت روحانی جذب میشد پس قبل از اظهار نظر فکر کن . معتدل ترین فرد اصولگرا علی مطهری هست که کلیه نظراتش به اصلاح طلبا نزدیک تره پس قیاس اصولگرا و اصلاح طلب یه قیاس مع الفارق هست! (107438)
علی کنکوریy
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۰:۱۳
به نظر شما کدام گزینه درست است
گروه اقلیت افراطی
1. گروه اقلیت افراطی خیلی به فکر ما هستند و ما خودمان خبر نداریم
2. مردم زبان بسته عقلشان به این چیزها قد نمی دهد ولی ما(گروه افراط) می دانیم بجای آنها فکر می کنیم و بجای آنها تصمیم می گیریم
3. اصلا ما ( گروه اقلیت افراطی) مردم هستیم و بقیه همه اصحاب فتنه هستند پس اگر در کابینه کسی از ما ( گروه افراطی=مردم ) حضور نداشت ظلم به مردم است (107131)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۴
به نظر من 3 (107301)
محمدحسین
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۰
وای که چقدر هوا سرد شد
یکی لباس گرم بیاره !!!! (107346)
ملا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۵
البته فکر کنم برعکس گفتی از 24 خرداد تا حالا داری میسوزی تو و امثال تو (107388)
مرذيم
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۱:۴۸
يعني چي؟؟؟؟!!!! خيلي بي ربط بود. (107485)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۱:۴۰
اگر رئیس جمهور در راهش قویم باشد با سرپرستان قوی تر از وزیر هم می تواند اهداف ملی میهنی را جامه عمل بپوشاند....نگران نباشید (107153)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۱:۵۹
سر تیتر روزنامه کیهان اینه " حضور اصحاب فتنه در کابینه ظلم به مردم است!!!!!!" این جمله کوتاه سه معنی دارد
1. آنها خیلی به فکر ما هستند و ما خودمان خبر نداریم
2. مردم زبان بسته نمی دانند کجا ظلم بهشون میشه ولی ما می دانیم بجای آنها فکر می کنیم و بجای آنها تصمیم می گیریم
3. اصلا ما ( گروه اقلیت افراطی) مردم هستیم و بقیه همه اصحاب فتنه هستند پس اگر در کابینه کسی از ما ( گروه افراطی ) حضور نداشت ظلم به مردم است (107157)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۱
رای نمیآورند آخر این ماجرا معلوم میشه که کی بیشتر از اوصاع مجلس مطلعه. ولی اگه اینها رای نیاورند به نظر من هیچ انتقال قدرتی صورت نگرفته فقط اصولگراها 4سال رفتند استراحت کنند و دوباره برگرند و به مردم از همه لحاظ فشار وارد کنند و با توجه به وزیر کشور روحانی در مجلس بعدی هم همه اصلاح طلبها رد صلاحیت میشن و ... (107215)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۴
شریعتمداری کی هست؟؟؟؟ اصلا کیهان کسی مگه می خونه؟؟؟؟ (107239)
م.ح
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۱
شما که خوندن و نوشتن رو بلد نیستی،نه که نمیخونی (107347)
نگار
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۵
با ادب صحبت کردن نعمتی هست که خدا به همه نداده زنده باد روحانی (107373)
م.گ
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۱:۵۱
مدل شريعتمداري هم اسم و فاميل نوشتي ما هم كيهان كهنه ميخريم شيشه هاي خانه امان باهاش پاك ميكنيم كيهان روزنامه پاكي ها. (107488)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۳
اینجور که شنیده شده فراکسیون لاریجانی که اکثریت مجلس هستند قراره به همه اعضای کابینه رای بدن پس حرف های این اقلیت افراطی بی اهمیت و تاثیری نداره (107261)
طرفدار شما y
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۴
از نویسنده عزیز بخاطر مقالات بروز و روشنگرانه شان تشکر می شود (107262)
م.ح
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۱
به قول یارو گفتنی:
روشنگری مقاله در حلقومم (107350)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۱۵
خاک تو سرت بهار با این نظر منتشر کردنت
همون بهتر درت رو تخته کنند (107401)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۳۴
میدونم ازکجا دارید میسوزیت..نکنه شما همه "مردم " هستید؟؟ولی مطمئن باشید مجلس به حرف شماعمل خواهدکرد.همه وزرا تایید میشوند..چون دستهایی هست..گرفتی قضیه رو؟؟ (107298)
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۸
یک جوری واضح حرف بزن تا ما هم بفهمیم ما فعلاً در اکثریت هستیم این که سوختن نداره ولی شما اصلا جمهوریت را قبول ندارید (107377)
یک ایرانی مسلمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۰۴
سلام
ما قبول داریم که شما در انتخابات ریاست جمهوری برنده شدید ولی مجلس دست ماست و مانند همیشه جلوی ورود اصحاب فتنه را می گیرد که اگر این کار را نکند رأی مردم نسبت به آنها هم بر می گردد. (107306)
بی ریا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۰
رای مردم از کدام نماینده ها بر می گرده چرا برعکس میگی؟ مردم به هر نماینده ای که رای اعتماد بده مجددا رای میدن (107380)
آزاد مرد
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۴
اینها چون میدونن در آمدشون از نفت و بیت المال قطع میشه نمی خوان به زنگنه رای بدن اللهم لعن قوم الظالمین (107386)
حسین
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۱:۲۸
دوست عزیز سطح فکر شما باید بیشتر از این میزان باشد.شما خودت میدانی اکثر کسانی که در مجلس حضور دارند علیرغم احترامی که برایشان غائلم نماینده واقعی مردم نمیباشند. (107474)
ناکام
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۰۷
بهار جون دمت گرم (107309)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۸
معلوم نيست اينها نماينده گان مردمند يا مردم بنده گان اين نماينده گانند (107322)
اصولگرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۰۴
مطمئن باشید نمایندگان انقلابی مردم به به آن افرادی که طرفدار فتنه بوده اند رای نمیدهند همانطور که پیر معزن گفته نماینده ها رای نمیدن (107446)
وحيد
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۰۷
با سلام به نمايندگاني كه راي منفي مي دهند به انها بگوييدكه مردم دوباره به شماها بايد راي بدهند (107447)
فدایی سید علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۰۸
اصلا انقلاب مال ماست هیچ ربطی به اصلاح طلب و میانه رو هم نداره فقط چون رهبر عزیز نمی خواد شلوغ بشه ما از راه مجلس شما رو داغون می کنیم وگرنه .... (107448)
ابوالحسن نامداری
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۰:۱۳
دوست عزیز دقیقاً مشکل همینه که میگی . وقتی کسی در اقلیت باشه و حس مالکیت بر جان و ناموس مردم داشته باشد به این می گویند دیکتاتوری (107577)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۱:۴۰
مشكل شماها اينه كه فكرميكنيد فقط خودتون سيد علي را ميشناسيد و درك ميكنيد ولي جانم اين را بدان كه با رفتارهاي شما بين ملت و رهبر فاصله نخواهد افتاد بلكه نزديكتر هم خواهد شد ماهم رهبرمون دوست داريم ولي اون با شما افراطي ها خيلي خيلي فرق داره برادر برو خودت اصلاح كن اين حرفا درست نيست همانطور كه رهبر فرمودند همگي بايد به رئيس جمهور كمك كنيم نه اينكه از مجلس بخواهيم سنگ بندازه (107616)
نکیسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۳۰
با حضور گسترده در انتخابات دوره بعدی مجلس به افراطیا میفهمونیم دنیا دست کیه. (107454)
ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۰ ۲۱:۲۲
موضوع مهم اینه که اینها نمایندگان واقعی مردم نیستند.کسانی هستند که با رانت شوررای نگهبان وعدم رای دادن اکثریت مردم به مجلس راه پیدا کردند.اصولگرایان (تندرو)و شورای نگهبان اگر نسبت به مقبولیت خود نزد افکار عمومی و رای اعتماد مردم نسبت به خود مطمئن بوده وباشند,اجازه حضور و کاندید شدن آزادانه همه ی نخبگان جامعه را در انتخابات می دادند.این نشانه ترس این طیف اقلیت از اکثریت مردم می باشد. (107472)
میشل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۳:۱۷
سناریوی اول طیف اصولگرا و در راس آن طنزنامه کیهان این بود که ادعا کنند روحانی یک اصولگراست تا نوعی فرار به جلو کرده و خودشان را در نقطه ضعف قرار ندهند ولی با معرفی وزرای اصلاح طلب یا نیمه اصلاح طلب توسط دکتر روحانی این نقشه آنها برآب شد.
سناریو دوم طنزنامه کیهان این بود که ادعا کنند که روحانی تحت فشار بوده و بواسطه همین فشارها بوده که وزرای فتنه ساز و فتنه گرا را برای کابینه خود برگزیده است ولی وقتی آقای روحانی با قاطعیت در کنفرانس خبری از کابینه خود دفاع کرد و با قاطعیت تمام پاسخ سوال خبرگزاری فارس را داد در این سناریو هم شکست خوردند.
سناریو سوم طنزنامه کیهان این بود که ادعا کند لابی گری گسترده ای در مجلس به راه افتاده است تا اینگونه به مخاطبان خود القا کند که اگر وزرای روحانی رای اعتماد بیاورند براساس لابی بوده نه براس شفافیت.برای پیشبرد این هدف به ابزار فتنه متوسل شدند.آنها خوب می دانند با این افتضاحی که احمدی نجات در اقتصاد و فرهنگ و ایجاد فضای امنیتی و فضای بین المللی بوجود آورده است اگر دکتر روحانی بتواند چهره موفقی از خود به نمایش بگزارد نه تنها این 8 سال بلکه 8 سال بعد از ریاست دکتر روحانی را از دست خواهند داد.طیف اقتدارگرا و تمامیت خواه سعی دارند از همان ابتدای کار ریاست جمهوری دکتر روحانی، چوب لای چرخ وی بگزارند تا وی نتواند یک چهره موفق اقتصادی را به نمایش بگزارد.پس این گروه به دنبال نوعی انتقام گیری هستند چون آنها نتوانستند با این همه رسانه و تریبونی که در این 8 سال در اختیار داشتند موضوع فتنه را جا بندازند.طیف اصولگرا با تخریب کردن وزرای دکتر روحانی سعی دارند بطور غیر مستقیم خود شخص دکتر روحانی را تخریب کنند.بالاخره آنها می دانند که موفقیت دولت روحانی برابر است با:
1- حذف یا کم رنگ شدن ادبیات دنياستیزی
2- حذف یا کم رنگ شدن فضای امنیتی
3- حذف برخورد سلیقه ای
4- مهمتر از همه قرار دادن طیف اصولگرا حداقل به مدت 16 سال در اقلیت که این خود پیروزی بزرگی است. (107631)