به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۲۴۹۵۶۶

ویروس مخرب آقازاده‌ها

ویروس مخرب آقازاده‌ها
رضا صادقیان
صفحات دنیای مجازی جولان‌گاه تصاویر، فیلم‌ها و هنرنمایی پسران و دخترانی شده که با رانت پدر، مادر، دایی و عمو و سایر بستگان به جایگاه‌های غیر قابل وصف در کسب درآمد رسیده‌اند. افرادی که حتی از هوش متوسط برخوردار نیستند، ولی به برکت نام و نشان آشنایان به ثروت‌های کلان دست یافتند و با بروز رفتارهای خارج از عرف مشغول تخریب اذهان شهروندان شدند.
هزینه رفتار آقازاده‌هایی که با کسب میلیاردها سرمایه و فخر فروشی به مردم گرفتار آمده در بحران‌های اقتصادی از وضعیت زیست روزمره به تنگ آمده‌اند، چیزی به غیر از ویران‌سازی افکار عمومی نیست. این افراد به واسطه ایستادن در جایگاهی که از آن خودشان نیست و بی‌توجه به تمام حوادث سال‌های اخیر با پول بادآورده عکس می‌گیرند، با همین درآمدها از ساعت، پوشاک، خودرو و خانه و ویلاهای بزرگ رونمایی می‌کنند تا به دیگران نشان دهند جای آنان با تمام مردم ایران متفاوت است.
ویروس ویران‌گر آقازاده ترویج بی‌اعتمادی، سست کردن باورها، رواج زندگی لوکس و بدون دغدغه، زیستن در دنیایی دیگر و فریاد سرخوشی بی‌انتها سر دادن است. آنان به هیچ اندیشه نمی‌کنند مگر به نمایش گذاشتن تمام آن چیزی که از راه‌ رانت‌خواری و ویژه‌خواری کسب کرده‌اند. جنس دغدغه‌های آنان به صورت انحصاری متعلق به خودشان است، چرا که آنقدر در دنیای کسب مال به صورت آسوده و راحت غوطه‌ور بوده و هستند که حتی تغییر شرایط اقتصادی و کوچک‌تر شدن سفره مردم طی یک‌سال اخیر را درک نمی‌کنند، اساسا این افراد هیچ وقت به فکر کوچکی و بزرگی سفره مردم نبودند، آنچه آنان به آن فکر کرده و می‌کنند دغدغه‌های متعلق به خودشان است و بس.
آقازاده‌ها بدون زحمت صاحب عنوان شده‌اند. ثروت بادآورده اندوخته‌اند، صاحب مال غیر قابل تصویر شدند و حال که مقابل سوالات شهروندان قرار می‌گیرند و وقتی کسی از نحوه کسب درآمد آنان سوال می‌پرسد به جای پاسخ دادن اقدام به فحاشی، پرخاش کردن و به پرسش کنندگان توهین می‌کنند. این رفتار از یک منظر عادی است، در واقع آنان هیچ‌وقت نیاز نمی‌دانند به سایرین پاسخ بدهند، چرا که خودشان را تافته جدا بافته از مردم تلقی کرده و می‌کنند و همه را به چشم رعیت می‌بینند. آقازاده‌ها گمان دارند سایرین هستند تا کارها، نیازها، فعالیت‌های و خواسته‌های معقول و نامعقول آنان را به واسطه پول انجام دهند و همین باعث می‌شود هنگامی که نامشان در نشریات و صفحات مجازی آورده می‌شود با تندی و دشنام با دیگران حرف بزنند. احتمالا اگر چرخ گردون به گونه‌ای دیگر چرخ می‌خورد و پدر و مادر و بستگان این آقازاده‌ها به میز مدیریت نمی‌رسیدند، این افراد الان صاحب یک شغل عادی در شرکت دولتی و یا خصوصی بودند و مانند شهروندان عادی با مردم برخورد می‌کردند. ولی این مال نجومی دقیقا به دست کسانی افتاده که همچون گردن‌کشان مست در حال عقده‌گشایی و ویران کردن تمام چیزهایی هستند که با بالا رفتن از پلکان همان ساختار توسط بزرگتر‌ها به ثروت رسیده‌اند. خروجی حاصل از رفتار آقازاده‌ها.
  
برچسب ها: آقازاده‌ها

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۸:۲۸
اگر قوه قضاییه عادل و آگاه داشتیم و دموکراسی واقعی در کشور بود و سیستم سوت زنی داشتیم با مطبوعات آزاد، شاهد این پدیده شوم آقا زادگی نبودیم (370106)
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۲۰:۳۹
عالی نوشتی! دم گرم. این فرصت طلبان و ران خواران روزی تقاص پس خواهند داد! (370107)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها