به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۳۷۷۷۲۵

کریمی‌قدوسی، احیای برجام، طنز تلخی!

کریمی‌قدوسی، احیای برجام، طنز تلخی!
گروه سیاسی: داوود حشمتی در سایت امتداد نوشت: کنار خیابان تابوت بچه‌ای روی زمین است، و یک مرد بدن نیمه جان طفلی را از آن بیرون آورده‌ است.  دست‌های مرد خونی است. طفل را که به رو افتاده بر می‌گرداند. وقتی جای زخم پشت طفل با زمین بر میخورد می‌کند، صدای پخش شدن خون لخته شده روی زمین نگرانی را از حیات طفل بیشتر می‌کند. مرد تلاش می‌کند تا به طفل تنفس مصنوعی بدهد. اما ناگهان متوجه میشود هنوز «چکشی» که در دستش بود را رها نکرده است. آرام چکش را رها می‌کند و با یک دست دماغ طفل را می‌گیرید و با دست دیگرش که خونی، چانه طفل را گرفته تا دهانش را باز کند. مرد محکم در دهان طفل فوت می‌کند و به بالا رفتن قفسه سینه اشاره می‌کند، با رها کردن دهان، هوا از ریه خارج می شود و او دوباره در ریه طفل فوت می‌کند و به کسانی که «بی‌تفاوت» مشغول نگاه کردن هستند، می‌گوید: «نگاه کنید،  هنوز زنده است. هنوز قفسه سینه‌اش بالا  پایین می‌رود.» طفل نیمه جان است و مردم با نگاهی توام با سرزنش و شک، به رفتارهای مرد نگاه می‌کند. چون دیده بودند که مرد خودش چندی قبل طفل را در تابوت گذاشته و «میخ آخر را با افتخار بر تابوت» کوبیده بود. 
حکایت بالا تمثیلی است از رفتار این روزها کریمی قدوسی نماینده پایداری مجلس انقلابی. او و رفقایش که در پاییز 99 انتظار پیروزی دوباره ترامپ را می‌کشیدند، با مشخص شدن پیروزی بایدن طرحی را به مجلس بردند تا مانع از احیای برجام شوند.
خود او بعد از تصویب این طرح همچون فاتحی «چکش در دست» فریاد زد: «از نمایندگان تشکر میکنم که با اقدام انقلابی میخ آخر را به تابوت برجام زدند.»
حالا آن طفل که پشتش زخمی از تیغ مخالفانی چون کریمی قدوسی بود، با حالتی نزار از تابوتی که میخ آخرش را خود کریمی‌قدوسی زده بود، روی زمین افتاده است. 
کریمی قدوسی با فراموش کردن رفتارهای گذشته‌اش امروز گفته: «ملاقات اخیری که در اردن انجام شد حاکی از این است که باب مذاکره در مورد برجام بسته نشده است، دولت هم بنا ندارد پرونده برجام را بایگانی کند و قصد دارد ادامه دهد.»
این درحالی است که همین امروز «بن کاسیپ» نویسنده «المانیتور» در گزارشش به ویدئویی منتشر شده اشاره میکند که در آن فردی از بایدن می‌خواهد تا توافق هسته‌ای (برجام) را مرده اعلام کند. بایدن هم در پاسخ می‌گوید: «برجام مرده است، اما آن را اعلام نمی‌کنیم» این جملات بسیاری را در اسرائیل هیجان زده کرده است. المانیتور می‌نویسد این فیلم متعلق به سوم نوامبر 2022 است و حالا منتشر شده و «بنت» نخست وزیر سابق اسرائیل با افتخار مدعی است برهم زننده این توافق آنها هستند.
امروز طفل برجام حتی اگر نمرده باشد هم حال روز خوشی ندارد. چه زخم‌هایی که از روبه اسرائیل به آن زد، و چه زخمهایی که از پشت سر خورده بود. این میان تنفس مصنوعی کریمی قدوسی برای احیای برجام، طنز تلخی را رقم زده که مردم با لبخندی تلخ به آن نگاه می‌کنند.
برچسب ها: برجام

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۰۰
این اقایان رکوردار وقاحت و بی شرفی هستند.با نابود کردن برجام مردم رادر چاه فقر انداخته اند وخود درمجلس انقلابی مشغول چپاول مردمند وحقوق نجومی می گیرند. (411923)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۰۹
براستی امثال کریمی قدوسی نماینده چه کسانی هستند؟! مثلاً سهمیه ی مشخص شده، هر دور هم در مجلس حاضرند! (411928)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۲:۳۶
این جماعت نماینده نابودی ایران هستند (412039)
فضول باشى
United States
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۰:۳۴
هميشه همين طور بوده دوزارى اين حضرات هميشه دير مى افته يا کجه يا اينک تقلبى است. (412181)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها