به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۳۳۶۸۰

بیان واقعیت و نه سهم خواهی

مهدی دادویی‌نژاد
دکتر عارف در سخنان درست و روشنی که نیاز به تحلیل و شاخ و شانه کشیدن امثال حسام الدین اشنا ندارد منویات جریان اصلاح طلبی را به طور روشنی بیان نمود، حرف از سهم خواهی بی معنی است و سخنی از سهم خواهی هم بیان نشده، هر کنش گر سیاسی در سطح ریاست جمهوری که با حمایت گروهها و احزاب خاصی روی کار می‌اید قرار نیست که از رقیب خود یارگیری کند، عده‌ای امروز و به واسطه دلخوری خود از اینکه فلان فرد نزدیک به انها در لیست شورای شهر تهران راه نیافته تماما عملکرد شورای سیاستگذاری را زیر سوال برده و انها را متهم به دیکتاتوری نمودند و شروع به سم پاشی بر علیه وحدت به وجود امده کردند، کسانی که موضوعات این چنینی و مهم را به سطح جراید می‌اورند قطعا برای کمک خواستن از رای دهندگان برای نجات جریان اصلاحات این عمل را انجام نمی‌دهند بلکه به دنبال حذف عده‌ای برای رسیدن خود به جایگاهی هستند که لیاقت ان را نداشته و ندارند، که اگر داشتند از ماجراهای اوایل دهه 80 که منجر به انتخاب محمود احمدی نژاد بود درس گرفته و مجددا بر همان رویه سابق خود پافشاری نمی‌کردند.

عارف اگر از بسیاری از این مدعیان هزینه بیشتری نداده باشد قطعا از ایشان هزینه کمتر هم هزینه نداده، بسیاری از این افراد که این روزها سعی در تخریب وجهه عارف دارند اگر جای ایشان بودند تا اخرین لحظه در صحنه انتخابات می‌ماندند و با روحانی رقابت می‌کردند و مجددا کشور را به مهلکه 84 می‌بردند، یادمان نرفته چطور کار به جایی رسید که مجموع رای اصلاح طلبان را به زوال بردند. بسیاری از اقایان مدعی اصلاح طلبی که این روزها در حال فشار به دکتر عارف هستند در تمام این سال‌ها هزینه‌ای ندادند و افرادی که در راه اصلاحات دچار خسران شده‌اند کاملا مشخص هستند. هزینه بیشتر از این که کنار بکشی در حالی که توانمندی نفر اول بودن را دارا هستی؟

اگر به حمایت امثال حسام الدین اشنا بود روحانی باید عطای ریاست جمهوری را به لقایش می‌بخشید، از این به بعد و با توجه به تلاش‌های اصلاح طلبان در دو دوره ریاست جمهوری جناب روحانی تمام کنش‌ها و اتفاقات مربوط به پای اصلاح طلبان نوشته خواهد شد و از همین امروز اصلاح طلبان در سال 1400 اگر کاندیدایی داشته باشند یک کاندیدای مسئول و مستقر تلقی شده و نه یک کاندیدای جدید و با ایده‌های نو. پس به‌اندازه زحمتی که در روی کار آمدن جناب روحانی کشیده‌اند باید از نیروهای زبده اصلاحاتی استفاده شود نه از نیروهای اصولگرایی که برای رقیب روحانی تلاش کردند. شاید عملکرد شورای عالی بهترین نباشد اما خروجی اش بسیار بهتر از عملکرد رقیب در انتخابات بود و تاثیر خود را نشان داد حال چه شده عده‌ای ناراحت از جای نگرفتن عده‌ای در این لیست به چنگ‌اندازی به صورت اصلاحات در پوشش حمله به شورای عالی می‌پردازند؟

عارف هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده و نخواهد بود منش سیاسی او و رفتار و شخصیت او این ویژگی را با خود ندارد، حال عده‌ای با شیطنت می‌گویند او به دنبال کنار زدن جهانگیری برای 1400 است، اگر کنار کشیدن به موقع عارف در انتخابات 92 نبود ایا امروز کسی روی جهانگیری حسابی باز می‌کرد؟ جهانگیری و امثال او و رویش‌های مجدد اصلاحات در فضای سیاسی ایران نتیجه فداکاری امثال دکتر عارف هستند که با گردن نهادن بر تصمیمات و خرد جمعی راه را برای تنفس اصلاحات باز کرد. یادمان نخواهد رفت ارزش و وزن اخلاقی این مرد با اخلاق تا چه حد موجب دلگرمی اصلاح طلبان شده.

کسانی که امروز سعی می‌کنند در پوشش اصلاحات شخصیت دکتر عارف را به واسطه رابطه پدر و فرزندی و شاید خطایی احتمالی از سوی فرزند مورد تخریب قرار دهند چه فرقی با دلواپسانی دارند که چون از مرحوم هاشمی چیزی نداشتند او را به واسطه عملکرد فرزندانش تخریب می‌کردند و همچنان می‌کنند، البته که محمدرضا عارف به دنبال سهم خواهی نبود اما به دنبال بر هم زدن نقشه‌های ضد اصلاحات امثال آشنا خواهد بود که حتی آشنا از تعداد لایک‌های توییترش می‌تواند در یابد که مردم او را چیزی بیشتر از سعید جلیلی نمی‌پندارند. دست بوسی امثال حسام الدین اشنا از جناب جنتی که در روی خوش نشان ندادن و دشمن انگاری اصلاح طلبان کارنامه‌ای پر و پیمان دارد خود می‌تواند دلیل بر این مدعا باشد که امثال اشنا حاضرند تمام حیثیت خود را صرف رسیدن و نگه داشتن یک پست کنند حتی با دست بوسی و به پای این و ان افتادن، حال چه شده که امثال ایشان عارف را متهم به سهم خواهی می‌کنند والله اعلم.

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ۰۳:۵۱
درود به شرفتون . ....اصول گراها و همچنين ساير سياسيون بدانند اصلاح طلبان واقعى از عارف يكپارچه حمايت ميكنند اگرچه به لحاظ كمك بروحانى سهم طلبى هم كرده باشد، روحانى ميداند كه پيروزى او - خصوصاً در دوره اول - مديون حمايت بى چون و چراى اصلاح طلبان و همچنين ايثار دكتر عارف است بنابراين اگر ميخواهد همچنان مورد حمايت اين طيف باشد بايد به نصايح و همچنين مطالبات دكتر عارف پاسخ مثبت بدهد. (354699)