به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۷:۵۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۶۱۰۹

در ماجراي‌راستگو، چرا قاليباف ساكت‌است؟

گروه سياسي: طي چند روز گذشته اخبار مربوط به انتخاب پر حاشيه شهردار تهران وبه ويژه عمل غيرحرفه‌اي خانم راستگو در رسانه‌ها و محافل داخل و خارج بازتاب وسيعي داشته است.
در ماجراي‌راستگو، چرا قاليباف ساكت‌است؟
حميد نجف*

اينكه اصولگرايان چگونه و با چه تر فندي توانسته‌اند در بدنه اصلاحات نفوذ كرده و يكي دو نفر از افراد جناح رقيب را با خود همراه نمايد معماي زياد پيچيد ه‌اي نيست اما در اين بين سكوت شخص قاليباف و عدم اظهار نظر او قابل تامل است. آقاي قاليباف خود بهتر از هر كسي مي‌داند كه كار اطرافيانش در حقيقت نوعي بي اخلاقي انتخاباتي محسوب مي‌شود از اين رو نه در خصوص قبول كار خانم راستگو اظهار نظر مي‌كند و نه در رد آن.

آقاي قاليباف به خوبي ازآمار ميزان محبوبيت و مقبوليت نيروهاي اصولگرا و همچنين رسانه‌هاي منتسب به آنان در بين مردم آگاه است از اينرو سعي مي‌كند خود را از مسير توجيهات غيرمنطقي و حمايت كور كورانه آنان از خانم راستگو كنار بكشد البته او به اين حقيقت تلخ هم رسيده كه اصولگرا‌ها براي بقا و ادامه حضور در عر صه‌هاي اجرايي چاره‌اي جز اينگونه اعمال غيراخلاقي ندارند.

او خوب مي‌داند كه همر اهانش براي حفظ جايگاه او چگونه دست روي نقطه ضعف طرف مقابل گذاشتند و يك رقابت سالم و با ارزش را به يك انتخابات جنجالي بدل كردند. او با كنكاش در بازخورد آرا و نظرات مردم در خصوص اين ماجرا از ميزان دلخوري آنان نسبت به اين موضوع آگاه است. پس چرا اظهار نظر كند؟ اگر اقدام راستگو را تائيد كند كه همين اندك مقبوليت را هم از دست خواهد دارد و اگر آن را توبيخ كند دقيقا همان كاري را كرده كه راستگوكرد، يعني نمك خوردن و نمكدان شكستن. پس تنها راه باقي مانده همان سكوت است.

قطعا اين پيروزي مجدد براي او چندان دلچسب نخواهد بود و شايد به اندازه شكست در انتخابات رياست جمهوري براي او ناراحت كننده باشد. به هر حال هزينه اين پيروزي براي او بسيار بالا بود، همچنانكه هزينه يك راي براي خانم ظاهرا راستگو بسيار سنگين تمام شد. آنچه مسلم است قضاوت افكار عمومي است واخذ نمره قبولي نزد مردم كه الحق والانصاف داوران شايسته‌اي هستند.

* عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار

ویانا
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۶
به نفعش نیست حرفی بزنه ...
کاش یکم به کار غیراخلاقیشون فکر کنند ... (128178)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۷
حقيقت و ماهيت قاليباف با اون دو کليپي که ازش پخش شد، پخش شد. (128180)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۳۷
آقای قالیباف هنوز داخل شوکه برنده شدن ، خودش هم باورش نمی شود. (128187)
یک با انصاف
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۰۴
من احترام زیادی برای شما اصلح طلبان قائلم اصلاً همه حرف های شما درست پس این همه که از اسلام رحمانی حرف میزدید چه شد شماوقتی با یک هم حزبی خودتان اینطور برخورد میکنید چطور توقع دارید نظام و یا اصول گرایان شما را کاملاً با مهربانی بپذیرند وآقایان موسوی وکروبی را در آغوش بگیرند (128194)
با انصاف تر 2
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۶:۵۱
دوست عزز این حرفهای شما هیچ معنا و مفهومی به این اتفاق ندارد. یک انسان......... به کارهای غیر حزبی و طرفداران آن جناح خیانت کرده است پس مغلطه نکنید و بحث را بی بیراهه نبرید. در امانت خیانت کردن معنا و مفهوم دیگری جز اخراج و انزوا ندارد. همین (128309)
میترا افشاری
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۰۶
اسلام رحمانی از شکستن قسم قرآن حمایت نمی کند!
قرآن می فرماید: "اوفوا بالعهود" (به پیمان هایتان وفا کنید)
و در حدیث داریم: "الکریم اذا وعد وفی" (انسان بزرگوار، هرگاه قولی می دهد، به آن عمل می کند)
حتماً مصاحبه محسن هاشمی رو با مجله آسمان بخوان تا متوجه شوی که این خانم چه قول هایی داده و چگونه به ةان ها پشت پا زده؟ (128461)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۰۹
آقای قالیباف در سالهای اخیر(به خصوص از 88 تا 92) کارنامه تقریبا مورد قبولی رو در شهرداری تهران داشت اما بدون شک این فعالیت و جلب نظر مردم و رسیدگی به ظاهر شهر بی رابطه با انتخابات 24 خرداد و بدست آوردن رای مردم نبود . البته اینجانب نظرم بعد از آقای دکتر عارف بر آقای قالیباف بود که بعد از مشاهده آن دو فیلم که علنا تناقض گویی کردند و در هر اجماعی به گونه ای سخنرانی کردند که مورد پسند آن جماعت باشد دیگر تمایلی به حمایت و رای دادن به وی نداشتم . (128197)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۰۷
پس چرا کمترین رأی رو از مردم تهرون گرفت؟! (128462)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۴۷
موافقم (128209)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۳۲
سکوت علامت رضاست (128227)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۳۶
درود بر راستگو ، حالا اصلاح طلبا صداشون در آمده که چرا لابی میکنن مگر شما تو مجلس لابی نمیکردید (128230)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۹:۱۶
لابي با خودفروشي فرق مي كنه (128393)
محسن شریفی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۰۸
از کی تا حالا، شکستن قسم قرآن شده لابی گری؟! (128464)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۳۸
این قضیه رو این قدر کش ندید،باید برای آینده برنامه ریزی کرد،
لازم نیست بدونیم "اصولگرايان چگونه و با چه تر فندي توانسته‌اند در بدنه اصلاحات نفوذ كنن" بلکه باید جلوی اینو بگیریم که افرادی چون "راستگو!" و "دنیامالی"در اصلاحات نفوذ نکنن. (128233)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۱۳
این کش دادن نیست، احقاق حق ضایع شده با دروغ و تقلب ، تلاش برای آشکارکردن حقه ها و چهره واقعی پیمان شکنان و مسلمانان قلابی و جلوگیری از فریب خوردن های بعدی است. (128469)
شهرمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۲
همش زير سر خانم آباد بود خانم راستگو را او اغفال كرد (128241)
مجید
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۵۳
این اقایان که در زیر الم اصولگرایی بهوای لقمه چرب وچیلی سینه سه ضرب میزنند جمهوری اسلامی رو ارث پدری خودمیدانند وسایرین را فتنه گر انان باحمایتهای کورکورانهشا باعث مشکلات و سواستفادههای کلان هشت سال گذشته هستند وتاریخ درموردشان قضاوت خواهد کرد. (128265)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۵:۲۴
چون پاتیلشون یکیه (128275)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۰۳
اون داره با این اتفاق عشق دنیا رو می کنه؛ چی می خواد بگه؟! یه نفر از جناح مخالف یه پست باداورده واسه ش ردیف کرده. تا عمر داره مدیونشه! (128457)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۳:۰۰
سیاست ازهرکس به مقدار نیازت استفاده کن و بعد اورا کنار بگذار!! (128537)