به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۰۲۱۱۱

کفش‌هایی هوشمند برای تناسب اندام

گروه فناوری:شرکت نوپای Salted Venture با همکاری سامسونگ کفش هوشمند تازه‌ای عرضه کرده که با بهره‌گیری از حسگرها و دیگر امکاناتش می‌تواند به کاربران توصیه هایی در مورد نحوه حفظ تناسب اندام ارائه دهد.
کفش‌هایی هوشمند برای تناسب اندام
امکانات این کفش ها محدود به موارد ذکر شده نیست و در زمان انجام ورزش‌های مختلف هم می‌توان از طریق آنها اطلاعات و راهنمایی‌هایی دریافت کرد.
به عنوان نمونه می‌توان به اصلاح نحوه ایستادن در زمان انجام ورزش گلف اشاره کرد. این کفش که از نظر ظاهری تفاوتی با کفش های ورزشی عادی ندارد، Iofit نام دارد و فعلا دو مدل از آن تولید شده است. مدل اول بیشتر برای دوندگی مناسب است و برای علاقمندان به دوهای استقامتی یا انجام ورزش های پرتحرک طراحی شده است. مدل دوم که حالت رسمی تر دارد بیشتر برای ورزش‌هایی مانند گلف مناسب است. البته این به معنای عدم امکان استفاده از هر یک از این دو مدل برای انجام ورزش های دیگر نیست.
 
کفش های Iofit از حسگرهای شتاب سنج و فشارسنج برای برآورد فعالیت های ورزشکاران و ارسال اطلاعات از طریق یک برنامه تلفن همراه آندروید استفاده می کنند. آنها نتایج بررسی های خود را به طور لحظه به لحظه ارائه کرده و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت ورزشکار را هم نمایش می دهند.
 
اکثر این پیشنهادات مربوط به وضعیت تعادل کاربران هستند. زیرا اگر مرکز تعادل یک ورزشکار بیش از حد به سمت راست یا چپ بدن وی متمایل باشد این امر منجر به آسیب دیدن بدن او خواهد شد. قیمت مدل ورزشی این کفش 199 دلار و قیمت مدل بازی گلف 259 دلار است.
مرجع : فارس