به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۰۵۵۸۳
تحولات خاور میانه محور گفتگوها خواهد بود

سفر نتانیاهو به روسیه

گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل براساس برنامه اعلام شده، امروز (پنجشنبه) با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مسكو دیدار و درباره اوضاع خاورمیانه بویژه فلسطین اشغالی و سوریه مذاكره می كند و سپس روسیه را ترك می كند.
سفر نتانیاهو به روسیه
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی امروز وارد مسكو شده است كه چهار روز پیش محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین در دیدار با پوتین اوضاع خاورمیانه و مسائل مربوط به گفت وگوهای فلسطینی و این رژیم را بررسی كرد.

دیمیتری پسكوف سخنگوی پوتین در این باره اعلام كرد: نتانیاهو در سفر كوتاه خود به مسكو كه امروز پایان خواهد یافت با رییس جمهوری روسیه دیدار خواهد كرد انتظار می رود، روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و جهانی از جمله اوضاع سوریه، شرایط حاكم بر سرزمین های اشغالی و چشم اندازهای مذاكرات سازش از اصلی ترین محور مذاكرات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسكو باشد.

رسانه ها این احتمال را مطرح كرده اند كه روسیه در صدد است پس از مذاكرات با محمود عباس و نتانیاهو، مذاكرات سازش رژیم صهیونیستی و تشكیلات خودگردان فلسطین را كه به دلیل خودداری این رژیم در رعایت ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطینیان قطع شده است را دوباره تحرك بخشد. سپتامبر 2015 همزمان با افزایش دامنه حملات نیروی هوافضای روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه نتانیاهو به مسكو سفر كرد كه این سفر با هدف ایفای نقش برای رژیم صهیونستی در سوریه بود كه شكست خورده است.
مرجع : ایرنا