به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۰۹۱۷۰
نماینده رشت: لاریجانی با پایداری‌ها باشد به او رای نمی‌دهیم

نمی‌توانیم با پایداری‌ها دور یک میز بنشینیم

گروه سیاسی-رسانه ها: نماینده رشت می‌گوید: فراکسیون ولایت یک اجماع موقت برای انتخاب رئیس بود.
نمی‌توانیم با پایداری‌ها دور یک میز بنشینیم
جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت درخصوص احتمال تجزیه در فراکسیون ولایت اظهارداشت: فراکسیون ولایت یک اجماع موقت برای انتخاب رئیس بود. وی در خصوص تهدید پایداری ها به عدم رای به لاریجانی در انتخابات سال بعد با خنده گفت: ما هم اگر سال دیگر آقای لاریجانی با پایداری ها باشد به ایشان رای نمی دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فراکسیون ولایت یک اجماع موقت بود چرا آنها(پایداری ها) دست پیش می گیرند که پس نیافتند. در ابتدا نیز قصد تشکیل فراکسیون اعتدال یا مستقلین را داشتیم اما یک مرتبه اعلام شد که فراکسیون ولایت! مردم به اعتدال و استقلال رای دادند نه به پایداری ها و نه به این گروه و آن گروه.

جعفرزاده با بیان اینکه پس از انتخاب رییس مجلس ما نمی توانیم با پایداری ها دور یک میز بنشینیم، تصریح کرد: بعد از رای آوردن آقای لاریجانی ما خطمان را عوض کردیم و اعلام می کنیم که ما با همه این مجموعه ها نمی خواهیم دور یک میز بنشینیم. نه با اصلاح طلب های تند و نه با پایداری های تند. کجای این اشکال دارد ما داریم مجموعه ی خودمان را شکل و حال می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات افرادی با پرچم مستقلی و عده ای هم با نام اعتدالی آمدند که در جریان انتخابات چه با اصولگرایان چه با اصلاح طلبان یک اجماع موقتی انجام دادند و اجماع موقت حول انتخابات بود. اما در حال حاضر دسته بندی ها تغییر می کند و از همدیگر تفکیک می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مجلس دهم سه گروه حضور خواهند داشت، یادآورشد: در حال حاضر خواه و یا ناخواه سه گروه حضور دارند؛ یک گروه اصلاح طلب هایی که مقداری تند هستند، اصولگرایانی که مقدار تند هستند و معروف به جبهه پایداری و گروه سوم اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان معتدل ، مستقلین و اعتدالیون می باشند که این گروه پرچمی را به نام فراکسیون اعتدال بلند می کنند.

جعفرزاده افزود: جدایی از فراکسیون ولایت انشقاق نیست به نوعی دسته بندی ها در داخل مجلس از همدیگر تمیز می شوند. در مجلس خط و خطوط باید کاملا مشخص باشد ما نمی توانیم هر دفعه یک پرچم بالا ببریم. ما با اصلاح طلبان تند و اصولگرایان تند نمی توانیم دور یک میز بنشینیم. اعتدالیون یک جریان میانه ای هستند که استراتژی شان اطاعت محض از رهبری، کمک به دولت و پرهیز از سیاسی گری است.

وی در خصوص تعداد اعضای فراکسیون اعتدال گفت: پیش بینی ما این است که تعداد اعضای این فراکسیون قطعا بالای صد نفر خواهد بود. با توجه به استقبالی که شده است حتی ممکن است بیش از 130 و 140 نفر هم باشد. البته توجه داشته باشید ما شرایط بسیار سختی را برای اعضایمان داریم کسی که عضو فراکسیون ما باشد حق ندارد در فراکسیون دیگری عضو شود. قسم نامه می گذاریم، ما نمی خواهیم لشکر باشیم بلکه می خواهیم 20 نفر باشیم اما در مجلس یک حرف را بزنیم و یک رای را داشته باشیم. ما یک تیم بسیار قوی در مجلس راه اندازی می کنیم، به قرآن قسم می خوریم و یک کار طوفانی انجام می دهیم. اصلا به دنبال این نیستیم سیاه لشکر داشته باشیم.

جعفرزاده در خصوص اینکه چند نفر تاکنون ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: در حال حاضر یک تعدادی ثبت نام کردند اما خودمان نخواستیم که بیایند چرا که می خواهیم اساسنامه را محکم ببندیم. ما می خواهیم افرادمان محکم و استخوان دار باشند ما به دنبال لشکر نیستیم شما همیشه از ما عدد می پرسید. یک مجموعه قوی استخوان دار راه می اندازیم.
مرجع : روزنامه اعتماد