به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۱۴۳۵۱
تحقق70 درصدی پیش بینی ها در کسب مدال

تقدیر ویژه رئیس کمیته ملی المپیک از دولت

گروه ورزشي: رئیس کمیته ملی المپیک با تقدیر از حمایت های ویژه دولت گفت: این حمایت ها سبب شد که بهترین شرایط حمایتی را برای کاروان ایران ایجاد کنیم.
تقدیر ویژه رئیس کمیته ملی المپیک از دولت
«کیومرث هاشمی» در آخرین روز سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو در جمع خبرنگاران افزود: دولت حمایت های مادی و معنوی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشت و سبب شد که ما برای فدراسیون ها و رشته های ورزشی کم نگذاریم.
وی همچنین اظهار داشت: براساس مباحث کارشناسی شده از طرف کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها پیش بینی این بود که در سه رشته تکواندو، کشتی و وزنه برداری مدال خواهیم داشت که از این سه رشته بیشترین سهم متعلق به کشتی با 5 مدال بود.
وی اظهار داشت: کشتی آزاد یک طلا، یک نقره و یک برنز، کشتی فرنگی دو مدال برنز، وزنه برداری دو مدال طلا و تکواندو یک مدال برنز توسط کیمیا علیزاده کسب کردیم.
هاشمی ادامه داد: پیش بینی مجموعه ورزش شامل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها کسب 12 مدال بود که 8 مدال گرفتیم و 70 درصد پیش بینی ها محقق شد و 4 مدال هم می توانستیم در رشته های کشتی فرنگی، تکواندو و وزنه برداری کسب کنیم که مدال نقره بهداد سلیمی قطعی بود که مافیای داوری در این رشته نگذاشت بهداد به مدال برسد.
وی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک به دادگاه ورزش شکایت کرده است، خاطر نشان کرد: فدراسیون بین المللی نیز در این رابطه دو نشست برگزار کرد و بدنبال آن با فرافکنی به ما اعلام کردند که سایت فدراسیون بین المللی حک شده اما حدود یک میلیون و 119 هزار نفر در واکنش به این موضوع اظهار نظر کردند و ما نیز اعلام کردیم این امر به موضوع شکایت ما ربطی ندارد و باید جواب شکایت ما را بدهید.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: دادگاه ورزش نمایندگان ایران و فدراسیون بین المللی وزنه برداری را خواسته و قرار است بررسی اولیه ای را در این رابطه انجام دهد. ما به دنبال گرفتن حق و حقوق ورزشکار هستیم ولو آنکه نتیجه ای نداشته باشد.
وی با تقدیر و تشکر از همه خبرنگاران در پوشش اخبار نمایندگان ایران در المپیک ریو، تصریح کرد: از رسانه ملی که مسابقات را به خوبی پوشش تلویزیونی داد نیز تشکر می کنم. از محبت ها و پیگیری مردم نیز تشکر می کنم که روند فعالیت ورزشکاران و قهرمانان خودشان را دنبال می کردند و با هر شادی شاد و با هر شکستی غمگین می شدند.
هاشمی خاطر نشان کرد: در مورد مسایل فنی نیز هیچ دخالتی نکردیم و امور فنی طبق اساسنامه فدراسیون ها برعهده آنها است.
وی با اشاره به حضور 206 کشور در بازی های المپیک ریو گفت: در این دوره 2 کشور نسبت به المپیک لندن بیشتر حضور داشتند و از مجموعه 206 کشور تاکنون 87کشور مدال گرفتند که در دوره قبل 85 کشور مدال کسب کرده بودند.
هاشمی با اشاره به افزایش تعداد سهمیه های المپیک و حضور تیم ملی والیبال در المپیک یادآور شد: در تکواندو و در بخش خانم ها فوق العاده بودیم و انعکاس خبری آن نیز بسیار خوب بود و البته حداقل انتظارات به دلیل عوامل فنی در تکواندو برآورده نشد و فدراسیون باید علل نتیجه نگرفتن تیم مردان را بررسی و آسیب شناسی کند.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در رابطه با کشتی فرنگی بهترین سخنی که می توانم بگویم نظر بنا سرمربی تیم ملی است که ضمن اظهار ناراحتی، اعلام کرد انتظارات برآورده نشده و ما نیز در هر یک از رشته های تکواندو و کشتی فرنگی انتظار یک مدال طلا را داشتیم. تیم ملی کشتی آزاد نیز خوب عمل کرد و هر چند توان ما بیشتر از این بود و اگر رضا یزدانی مقابل حریف آذربایجان می توانست پیروز شود راه برای حضور تا فینال هموار بود.
وی با تاکید بر اینکه کشتی جورکش ورزش ایران در المپیک است گفت: کشتی این موضوع را در ریو با کسب 5 مدال بیشتر نشان داد و اگر در سه رشته تکواندو، کشتی فرنگی و وزنه برداری (بهداد سلیمی) 4 مدال دیگر می گرفتیم اکنون تمام پیش بینی ها محقق می شد.
هاشمی ادامه داد: فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و حمید سوریان همه از این شکست ها ناراحت بودند در عین حال آنها در چند سال گذشته افتخار آفرینی کردند و از سرمایه های ورزش کشور هستند و آنها را سرزنش نکنیم و با قلم و صحبت های خود باعث ناراحتی آنها نشویم.
وی همچنین گفت: قزاقستان دوره قبل 7 مدال طلا گرفت و در این دوره 3 مدال طلا کسب کرد و این افت برای بسیاری از کشورهای دیگر بوده و برزیل میزبان المپیک با این سرمایه گذاری عظیم به آن چیزی که مد نظرشان بود نرسید. البته برخی نمایندگان ما مثلا عابدینی در شمشیربازی، تفتیان در دوومیدانی و تیم ملی والیبال نیز عملکرد خوبی داشتند.
هاشمی با اشاره به حضور تعدادی از داوران ایرانی در برخی رشته ها همچون والیبال و کشتی ادامه داد: حضور داوران ایرانی در فوتبال ویژه بود و قضاوت تیم داوری ایران در فینال المپیک، کار بزرگی بود که باعث افتخار همه شدند و بعد از برگشت به تهران به صورت ویژه از آنان تقدیر خواهد شد.
وی در خصوص حضور نیافتن نمایندگان ایران در مراسم اختتامیه نیز گفت: در مراسم اختتامیه برای آنکه ابهامی نباشد در هیچ دوره ای حضور نمی یابیم که علت آن تفاوت های فرهنگی است و شرایط اختتامیه به گونه ای است که نمایندگان کشورمان برای حضور در آن ابراز علاقه نمی کنند.
هاشمی همچنین یادآور شد: بعد از شکست رضا یزدانی برابر حریف آذربایجانی با ناداوری هیات ژوری، رسول خادم نامه اعتراض آمیزی به رئیس اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرد که وی در این رابطه مصلحت اندیشی نکرد و می توانست این کار را انجام ندهد چرا که اکنون شرایطی فراهم شده تا یک ایرانی در انتخابات آینده این اتحادیه در هیات رئیسه قرار گیرد.
مرجع : ايرنا