به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۳۴۰۴۴

گزارش فاکس‌نیوز درباره آینده تاریک قطر

گروه بین‌الملل: شبکه فاکس نیوز در گزارشی تحلیلی اعلام کرد که ادامه محاصره‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه قطر باعث خواهد شد تا بحران‌های بزرگی در آینده برای قطر شکل بگیرد.

در گزارش شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا آمده است، با وجود اینکه قطر این گونه اوضاع را به تصویر می‌کشد که ثبات و انسجام خود را حفظ کرده است، اما در پشت آن، فاجعه اقتصادی پنهان شده است که ممکن است این کشور عرب حوزه خلیج فارس را درگیر کند، چراکه اقتصاد قطر قویاً با اقتصاد سایر کشورهایی که دوحه را تحریم کرده‌اند، گره خورده است. در این گزارش آمده است که قطر اموال بسیاری را برای تامین غذای مردم خود صرف می‌کند به ویژه اینکه این مواد غذایی را از طریق هوایی وارد کشور می‌کند چراکه تمامی مسیرهای زمینی و دریایی‌ توسط کشورهای تحریم کننده قطر بسته شده است.

در این گزارش تاکید شده است که دولت قطر مدعی است که اقتصاد این کشور اوضاع بدی ندارد، چراکه قطر اموال بسیاری داشته که این امکان را به این کشور داده است تا ثبات مطلوب را برای اقتصاد خود حاصل کند اما همگان می‌دانند که این موضع محکمی که قطر نشان می‌دهد، برای مدت زمان طولانی ادامه نخواهد داشت و دولت قطر توان این را نخواهد داشت تا این همه اموال لازم را برای وارد کردن مواد غذایی مطلوب جهت برآورده کردن نیازهای ساکنان بپردازد.

فاکس نیوز در گزارش خود پیش‌بینی کرد که قطر با بحران بزرگی در نقدینگی در آینده مواجه شود و این امر پیامدهای بسیاری را بر همگان داشته باشد که از جمله این پیامدها این است که صاحبان مشاغل در قطر حقوق کارگران خارجی را پرداخت نکنند و همچنین بحران‌های دیگری از جمله در زمینه اشتغال و کارگران شکل بگیرد و تعداد کارگران کاهش یابد و کارگران کنونی نیز از این کشور فرار کنند چراکه در دوره آتی نمی‌توانند حقوق‌های خود را دریافت کنند. این شبکه آمریکایی در این گزارش به این امر اشاره کرده است که بحران‌هایی ممکن است در بخش‌های ساخت و ساز و خدمات روزانه و پرونده جام جهانی در سال ۲۰۲۰ ایجاد شود.