به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۴۱۳۸
مجوز اين دانشگاه‌ ۱۲روز پيش‌ صادر شده‌ است

افروغ: مجوز دانشگاه‌احمدی‌نژاد مصداق رانت‌است

گروه سياسي: شورای عالی انقلاب فرهنگی متن مصوبه تأسیس و استقرار دانشگاه بین‌المللی احمدی‌نژاد در تهران را منتشر کرد كه معلوم مي‌كند، مجوز اين دانشگاه ۱۲ روز پيش صادر شده است.
افروغ: مجوز دانشگاه‌احمدی‌نژاد مصداق رانت‌است
شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تأسیس و استقرار دانشگاه بین‌المللی احمدی‌نژاد در تهران را برروی سایت دبیرخانه این شورا منتشر کرد. براساس این گزارش، متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح ذیل است:
" ماده واحده «تایید تاسیس و استقرار دانشگاه بین‌‌المللی در تهران» که در جلسه ۷۳۵ روز ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد روز ۲۵ تیر ۹۲ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:
«ماده واحده تاسیس دانشگاه بین‌المللی توسط هیئت موسس به ریاست محمود احمدی‌نژاد مورد موافقت قرار می‌گیرد».
تبصره-اساسنامه این دانشگاه به تایید وزاری علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌رسد و استقرار مرکز و واحد آن در تهران بلامانع است»


افروغ: مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد مصداق رانت است

عماد افروغ با اشاره به مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای راه اندازی دانشگاه توسط احمدی نژاد، گفت: متاسفانه این مصداق رانت است، رانت هم فقط اقتصادی نیست رانت مي‌تواند فرهنگی باشد این رانت فرهنگی درحد فرهنگی باقی نمی ماند و به مباحث اقتصادی هم منجر مي‌شود.

دکتر عماد افروغ در گفتگو با مهر درباره راه اندازی دانشگاه رئیس جمهور و ارایه مجوز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس دولت فعلی گفت: "اینجا دو تا سئوال وجود دارد، رئیس دولت فعلی براساس چه قاعده ای این امتیاز را برای خود قائل مي‌شود که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود دانشگاه راه‌اندازی کند؟ آیا این فرصت در اختیار دیگران نیز هست؟ آیا این مصداق رانت نیست؟"

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس چه قاعده‌ای این اجازه را به شخص ریاست جمهوری مي‌دهد و خلاف قاعده عمل مي‌کند آیا تبصره ای دارد که خلاف قاعده عمل مي‌کند؟ آنچه من در این رابطه شنیده‌ام این است که در یک شرایط بسیار هیجانی و احساسی طرح راه اندازی دانشگاه در تهران در شورا مطرح مي‌شود و همه دست هایشان را به نشانه موافقت بالا مي‌برند حتی یک نفر هم مخالفت نمی کند. با این حساب معلوم مي‌شود شورای عالی انقلاب فرهنگی همیشه دستش بالا بوده، اگر دستش بالا نبوده که برای این موضوع نیز دستش بالا نمی رفت. وی با ابراز تأسف از این موضوع گفت: "ما توقع داریم افرادی در شورای عالی فرهنگی باشند که در این شرایط بحث و مخالفت کرده و اظهار نظر کنند اگر قرار باشد صاحبان تصمیم گیرهای کلان فرهنگی ما هم این گونه تحت تاثیر احساس قرار گیرند، باید تا آخر قصه را خواند."

افروغ افزود: متاسفانه این مصداق رانت است، رانت هم فقط اقتصادی نیست رانت مي‌تواند فرهنگی باشد البته این رانت فرهنگی درحد فرهنگی باقی نمی ماند حتی به مباحث اقتصادی هم منجر مي‌شود، در رابطه قدرت – ثروت فقط منظور ثروت اقتصادی نیست مي‌توانیم ثروت را سرمایه ترجمه کنیم و بگوییم سرمایه سیاسی، سرمایه اقتصادی، سرمایه فرهنگی این یعنی کسی که به قدرت دولتی مي‌رسد یک فرصتی در اختیار وی قرار مي‌گیرد که به یک سرمایه سیاسی بیشتر، سرمایه فرهنگی و سرمایه اقتصادی دسترسی پیدا کند. اين مصداق بیماری ساختاری است که در کشور ما وجود دارد همگان هم از آن بهرمند مي‌شوند درحالی که بسیار قبیح است. جالب است دولتی که در جایی مبحث انتقال کارمندان از تهران را مطرح مي‌کند و حتی بحث انتقال برخی از دانشکده‌ها از مرکز را عنوان مي‌کند، اصرار دارد که در تهران دانشگاه راه اندازی کند.

وی افزود: یک واقعیت باید روشن شود، اگر نمی توانند کشور را علوی اداره کنند شعار علوی را کنار بگذارند البته ما شعار علوی را در مقام نقد حفظ مي‌کنیم اگر شعار علوی را در مقام نقد حفظ نمی کردیم که این مواضع را نمی گرفتیم اما دیگران آگاه باشند افرادی که در صدر هستند چقدر علوی هستند.

امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۶
این احمدی نژاد از هر انگشتش یه هنر می باره!!
بخصوص این هنر:دولت‌من پاك‌ترين دولت‌ تاريخ‌ ايران بود! (98556)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۴۰
منظورش از پاكي رعايت بهداشت هستش، مسواك مي زنند روزي چند بار ، روزي چند بار مي رند حموم و ... (98970)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۲
ای آقا حالا همیشه این رانتو پارتی بازی بوده واسه خودشون فقط همین یک موردو دارین گیر میدین...ایرانو دارن تقسیم میکنن بین خودشون (98621)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۰۶
تقصیر مردمه (99057)
باربر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۳
مگه اینها نیازی به مجوز هم دارند ؟ (98629)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۵
پولش و از کجا آورده؟ (98689)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۲
نمی دونم ما ملت ایران چرا این قدر نسبت به همه م.ضوعی بی تفاوت شدیم این همه ظلم این همه بی عدالتی این همه سو استفاده و این همه مسئول بی مسئولیت داریم و هیچ نهادی هم توان برخورد با آنها رو نداره خروجیش هم این شده که جوانان ما سالها برای شروع یک زندگی خیلی خیلی ساده در جا می زنند
چرا دم نمیزنیم چرا فریاد نمی کشیم تا زمانی که اجازه بدیم از نجابت ما سو استفاده کنند اوضاع ما و مملکتمون از این هم بدتر میشه (98714)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۲۶
شما درست میگید ولی چرا ما باید بگیم پس این نمایندهای که انتخاب میکنیم چه کاره اند چند تا نمایند در مجلس هست ولی همیشه عده خاصی سوال میکنند و کارهای دولت را به چالش میکشن معلوم نیست این دولت از این نمایندها چه اتویی داره که این چند روز باقی مانده هم جرات ندارند. (99016)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۲۰
متاسفانه حفظ قدرت و حفظ جایگاه برای بیشتراین به اصطلاح نمایندگان ما از احقاق حقوق مردم واجب تره (99104)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۹
آقای افروغ تو این قضیه دلسوخته ای است برای خودش... اصلا سوخته است... یاد آقای همساده بخیر (98754)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۰
میشه اول رانت رو تعریف کنید؟ (98776)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۳
الله اکبر از روی این جماعت الله اکبر (98780)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۶
این افراد با زدن دانشگاه فقط ابروی دانش ودانشگاه رو میبرند. (98814)
یه شهروند آگاه
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۳۹
با سلام
متاسفم برای کشوری که رانت خوارانش رییس جمهور و برخی وزبرانش هستند
موضوع سونوگرافی توسز پزشکان عمومی هم که مطرح شد متاسفانه شایبه دستهای دلالان در کار بود که درسایت وزین شما نیز مطرح شد (98842)
حمید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۵
کسی نیست از این آقای پاک! سوال کنه چطور این حق رو برای خودت قائل شدی در صورتی که حق افراد زیادی رو در این 8 سال به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مسائل مشابه و غیر مشابه پایمال کردید؟
خودتان به خودتان مجوز می دهید بعد بارها و بارها جار و جنجال به راه می اندازید که دولت من پاکترین...
چرا بالا دستی ها سکوت کردند؟!! (98873)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۸
هر دم از اين باغ بري مي رسد!!!
كاري كه جناب شما با اين مملكت كردي چنگيز مغول ومحمودافغان نكرد (98876)
ای
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۷
حتما برای تربیت افراد برای مدیریت جهانی احتیاج دارند .
بابا یکی جلوی این اقا رو بگیره تا دنیا رو به هم نریخته /؟؟ (98890)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۰۵
لابد اولین استاد والبته دانشجوی فوق لیسانس هم مشایی !!! (98943)
ناصر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۳۴
به به گل بود به سبز نیز آراسته شد
احمدی دانشگاه دار شده چه شود
قرار چه دانشمندانی از این دانشگاه خارج بشن
قرار که کارخانه تولید احمدی از کی فعال بشه ؟ (98966)
سیدسالم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۳۶
بقول ما خوزستانیها:بابا مارادونا رو ول کنید!محمدعلي خومونو بگیرید! این احمدينزاد چکار میکنه! (98968)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۵۷
بابا رو که نیست، سنگ پای قزوین هست. اگه اسم این "رانت خواری تو روز روشن" نیست، پس چی هست؟! (99087)