به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۴۳۵۱۵

ژاپن:بهشت نوزادان؛ پاکستان:جهنم نوزادان!

گروه جامعه: نزاع بر سر بقا برای میلیون‌ها نفر از روز تولد آغاز می‌شود. بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد پیش از رسیدن به یک ماهگی می‌میرند. یک میلیون از این نوزادان در اولین روز تولد جانشان را از دست می‌دهند.
ژاپن:بهشت نوزادان؛ پاکستان:جهنم نوزادان!
همه ساله دو میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد در دنیا پیش از رسیدن به یک ماهگی می‌میرند. در پاکستان از هر ۲۲ نوزاد و در ژاپن از هر ۱۱۱۱ نوزاد یک نفر قبل از رسیدن به یک ماهگی جانش را از دست می‌دهد. به گزارش دویچه وله، نزاع بر سر بقا برای میلیون‌ها نفر از روز تولد آغاز می‌شود. بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد پیش از رسیدن به یک ماهگی می‌میرند. یک میلیون از این نوزادان در اولین روز تولد جانشان را از دست می‌دهند. پاکستان، افغانستان و کشورهای آفریقای مرکزی بدترین مکان برای نوزادان هستند. در پاکستان به طور متوسط از هر ۲۲ نوزاد یک نفر پیش از رسیدن به یک ماهگی می‌میرد. این رقم در ژاپن یک نوزاد در میان ۱۱۱۱ نوزاد است.

بیشترین شانس زنده ماندن نوزادان پس از ژاپن در کشورهای ایسلند، سنگاپور و فنلاند وجود دارد. آلمان جزو کشورهایی است که مرگ و میر نوزادان در آن بسیار کم است و با آمار یک مرگ در میان ۴۳۵ نوزاد متولدشده، در رده دوازدهم جدول یونیسف درباره مرگ و میر نوزادان قرار گرفته است. در میان ۱۰ کشور پایین جدول که بدترین وضعیت را برای نوزدان دارند، هشت کشور در آفریقای مرکزی هستند. سومالی، گینه بیسائو، مالی و ساحل عاج از جمله این کشورها هستند.

گینه بیسائو یکی از ده کشور در میان بدترین کشورها برای نوزادان است، گینه بیسائو یکی از ده کشور در میان بدترین کشورها برای نوزادان است. بیش از همه فقر و درگیری‌های منطقه‌ای باعث می‌شود زنان باردار به طور محسوسی از نظر مراقبت‌های بهداشتی به نسبت کشورهای صنعتی در وضعیت بدی قرار داشته باشند.

هنریتا فور مدیر یونیسف می‌گوید: «وقتی می‌بینیم بسیاری از این مرگ و میرها می‌توانست اتفاق نیفتد، این موضوع روشن می‌شود که دنیا در حمایت از کودکان فقیر شکست خورده است.» علل اصلی مرگ و میر نوزادان، تولد زودرس و مشکلات زایمان، عفونت ریه، مننژیت و آنچه که در میان مردم به مسمومیت خونی (سِپسیس) شهرت دارد، عنوان شده‌اند. به همین منظور یونیسف درخواست افزایش کادر پزشکی، پرستاری و مامایی و نیز مراکز سلامتی که برای همگان در دسترس باشند را کرده است. همچنین مادر و کودک هردو باید از نظر دارویی کاملا تامین باشند. دسترسی به مواد ضدعفونی‌کننده و آب سالم و نیز شیر دادن مادر به بچه، تماس بدنی بدون واسطه مادر و بچه پس از تولد و نیز تغذیه خوب نیز بسیار مهم هستند. مدیر یونیسف تصریح کرده است: «ما می‌دانیم که می‌توانیم بسیاری از این نوزادان را با راه‌های خوب و مناسب نجات دهیم.»
 
مرجع : فرارو
برچسب ها: نوزادان ژاپن