به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۴۴۰۲

اظهارات سرمربیان تیم‌های لیگ برتری

گروه ورزشی: سرمربیان تیم های لیگ برتری پس از پایان هفته سوم لیگ برتر درخصوص دیدارهای پشت سر گذاشته اظهار نظر کردند.
اظهارات سرمربیان تیم‌های لیگ برتری
قلعه‌نویی: باید مشکل خط دفاعی‌مان را برطرف کنیم
سرمربی استقلال با تمجید از تیمش می‌گوید به هاشمی رفسنجانی نکات مهمی را درباره‌ی ورزش گفته است.  امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی چهار بر دوی تیمش برابر فجرسپاسی شیراز درباره‌ی این دیدار گفت:هرکسی که بازی را دید از یک فوتبال زیبا لذت برد. شیراز همواره از لحاظ وضعیت میزبانی، شرایطی بهتری داشته و در ورزش هم پایتخت است، مانند فرهنگ و تمدن. گل‌ اولی که خوردیم استثنا بود اما گل دوم دفاعمان باهوش نبود. پنالتی را هم بچگانه دادیم.

او درباره وضعیت کرار هم صحبت کرد و افزود: هیچوقت روی کرار حساب صد در صد نگذاشته‌ایم. سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره وزیر ورزش، بیان کرد: نگاه ما به ورزش باید از همه بالاتر باشد. متاسفانه در دولت‌های گذشته هرکس جایی نداشت به ورزش می‌آمد و معمولا هم هیچ سر رشته‌ای از ورزش نداشتند. با آقای هاشمی هم صحبت کردم و به او گفتم که مردم گرسنه هستند و در ورزش هم نکاتی را به ایشان گفتم. از جمله لزوم آرامش و استفاده‌ از نیروهای توانمند. آقای سلطانی‌فر نیروی خوبی هستند اما متاسفانه در ایران هرکس که مسئولیت پیدا می‌کند، یکی ضعیفتر از خودش را می‌آورد. این درحالیست که باید قوی‌تر از خودش را کنارش بگذارد. کابینه معرفی شده قوی است و ما به آن امیدواریم. ما قانون مندیم و باید تمکین کنیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی کسر یک امتیاز از تیمش، اظها کرد: من کار تماشاگرانمان را محکوم می‌کنم. ما چند کاندایدای داوری در جام جهانی مثل آقای مظفری‌زاده و فغانی داریم. آن روز، روز خوب فغانی نبود و من بابت رفتار عده ای از تماشاگرانمان از او عذر خواهی می‌کنم. با این حال نظر ما مثل آقای نصیرزاده است که گفته با این قانون نمی‌توان یک امتیاز را کم کرد. جالب اینجاست که همواره اولین ها مال ماست و از این جهت استقلال جایگاه خوبی دارد. به هرحال هرچه که قانون است باید انجام شود. من در گذشته به داوری اعتراض می کردم اما الان متوجه شدم اشتباه می‌کردم. به هرحال در بازی‌ها، ۲۰ جا از ما توقع دارند. تحت فشار تماشاگریم و امیدوارم جو استادیوم ما هم مثل حافظیه باشد. باید فضاها به سمت و سوی بهتری برود و به هرحال داور هم انسان است و اشتباه می‌کند.

پیروانی: عادت به شکست خوب نیست
سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز گفت: برابر استقلال به تجربه حریف باختیم.  غلامحسین پیروانی پس از شکست چهار بر دوی تیمش مقابل استقلال گفت: من روی پنالتی درست دید نداشتم و باید کارشناسان داوری قضاوت کنند که آیا داور پنالتی را درست گرفت یا نه. پیروانی با تاکید بر این‌که در شش هفته اول لیگ با پنج تیم اول لیگ فصل گذشته بازی می‌کنیم، گفت: تیم فجر فوتبال بدی بازی نکرد. همین تیم استقلال تیم فجر را سال گذشته ۵ بر صفر برده بود.

وی ادامه داد: سال گذشته فجر در زمین شهید دستغیب بازی می‌کرد و در هر بازی از قبل ۲ بر صفر جلو بود. اما امسال ما در حافظیه مقابل حریفان بازی می‌کنیم. سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز گفت: میانگین سنی تیم فجر بالا نیست. ما از تیم‌های استقلال و پرسپولیس جوان‌تریم. میانگین سنی تیم ما ۳۰ سال و شاید پایین‌تر هم باشد.

پیروانی تصریح کرد: البته در فوتبال ایران هرکس به دنبال جوان‌گرایی رفت له شد و این را همه تجربه کرده‌اند. وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از سه باخت پیاپی تیم فجر گفت: ما مقابل تیم‌های بزرگ بازی کردیم. اگر فجر به ملوان، داماش و سایپا باخت آن وقت انتقاد کنید. البته بعد از بازی با نفت تهران من دست‌هایم را به علامت تسلیم بالا بردم. اما کدام کارشناس فوتبال است که بگوید فجر در مقابل تیم‌هایی مانند فولاد اهواز که ۱۸ میلیارد هزینه کرده یا استقلال تهران می‌تواند برنده باشد؟ اگرچه توجیه نمی‌کنم. سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز تصریح کرد: به باخت عادت کردن خوب نیست اما خداوکیلی بازیکنان فجر خوب بازی کردند.

خطیبی: بر سپاهان سوار بودیم
مربی تیم گسترش فولاد تبریز می‌گوید بازیکنانش برابر سپاهان شاهکار کرده‌اند.  مربی تیم فوتبال گسترش فولاد در کنفرانس خبری بعد از بازی با سپاهان اظهار کرد: واقعیت این است که از بازیکنانمان راضی هستیم. آنها شاهکار کردند. نسبت به بازی‌ها قبلی بهتر بازی کردیم و با این‌که سه امتیاز را کسب نکردیم ولی از نظر کادر فنی، نتیجه را ما به دست آوردیم.

وی ادامه داد: چند موقعیت نصفه نیمه داشتیم. از نظر تاکتیکی و مالکیت توپ بر سپاهان سوار بودیم. اگر موقعیت‌های صد در صدی‌مان گل می‌شد می‌توانستیم با اختلاف زیادی پیروز شویم. تیم ما جوان است و ان‌شاءالله رفته رفته بازیکنان خودشان را باور کنند. مربی تیم گسترش فولاد بیان کرد: بازی ما خیلی بهتر از سپاهان بود. از بازیکنانمان راضی هستیم و امیدوارم روند پیشرفتمان ادامه یابد.

حسین خطیبی درباره‌ی این‌که آیا با این‌که گسترش فولاد یک بر صفر از سپاهان جلو بود آیا نیاز بود که رسول خطیبی به میدان برود، اظهار کرد: تیم در دقایق انتهایی عقب کشید و ما هم هرچه گفتیم باز هم عقب کشیدند و احساس کردیم بهتر است تا رسول خطیبی به میدان برود و از تجربه‌ی او استفاده شود تا حفظ توپ کنیم ولی متاسفانه در یک دقیقه تمرکز خود را از دست دادیم و از شانس بد ما از یک موقعیت ۵۰ درصدی گل خوردیم. اگر گل دوم را می‌زدیم شاید این سوال را نمی‌پرسیدید. ان‌شاءالله از این بازی تجربه کسب کنیم.

کرانچار: تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود
سرمربی سپاهان انتخاب مربی جوان و خوش‌فکر برای گسترش فولاد را خوب دانست.  هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با شش دیدار آغاز شد. در تبریز گسترش فولاد میزبان سپاهان بود و در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از مهمان پیش بود با گل دقیقه ۹۱ محمد غلامی پیروزی را از دست داد. تک گل گسترش را مهدی قریشی در دقیقه هفتم به ثمر رساند.

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از بازی گفت: به واسطه گل زودهنگام گسترش فولاد موفق شد نتیجه را حفظ کند و موقعیت‌های دیگری نیز در ضدحملات داشت ولی ما هم موقعیت‌هایی داشتیم. گسترش فولاد تلاش کرد تا به گل برتری هم دست یابد. به بازیکنانم اعتقاد داشتم و می‌دانستم گلی را که خورده‌ایم، جبران خواهیم کرد. نتیجه‌ کسب شده عادلانه بود. سرمربی تیم سپاهان بیان کرد: به نظر من بازیکنان تیم میزبان بیش از حد تمارض می‌کردند و اگر بازیکنان گسترش فولاد تجربه بیشتری داشتند، می‌توانستند از موقعیت‌هایشان بیشتر استفاده کنند. طبیعی است این بازیکنان که نسبت به رحمان احمدی تجربه کمتری دارند، کم بیاورند. خوب است که گسترش فولاد از بازیکنان جوان استفاده می‌کند و مطمئنا این تیم بیشتر از این پیشرفت کرده و نتایج خوبی را کسب خواهد کرد.

لوکا بوناچیچ: برد را به تراکتورسازی هدیه دادیم
 لوکا بوناچیچ در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ذوب آهن و تراکتورسازی تبریز اظهار کرد: این برد را به تیم تراکتورسازی تبریک می‌گویم اما باید بگویم که ما این چهار گل را خود به تیم تراکتورسازی هدیه دادیم اما می‌توانستیم بهتر ظاهر شویم که متاسفانه بازیکنان ما تمرکز لازم را نداشتند. وی افزود: بعضی‌ها و از جمله هیات مدیره بر من خرده می‌گیرند که چرا با یک فوروارد بازی می‌کنم اما من مربی باتجربه‌ای هستم و می‌دانم که بضاعت ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم یک بازی باز و روان را به نمایش بگذاریم. همان طور که دیدید نیمه اول باید ۶ گل دریافت می‌کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم با تغییر سیستم بهتر شدیم و بازی را به تساوی کشاندیم. تراکتورسازی هم افت کرد اما اشتباه‌های ما برد را به تیم تراکتورسازی تقدیم کرد. آنقدر اشتباه کردیم که اکنون ماتم‌زده‌ایم و هرچقدر هم این باخت برای ما سخت باشد، باید قبول کنیم که تراکتورسازی به خوبی توانست از اشتباه‌های ما استفاده کند. اگر این مشکلات ادامه داشته باشد، اصلا خوب نیست و این همه اشتباه باید آنالیز شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: خنده ما از اندوه است اما من باید بازیکنانم را حمایت کنم اما واقعیت این است که ما از سه بازی یک امتیاز گرفته‌ و نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم. درست است که میانگین سنی تیم ما ۳۱ سال است اما اعتقاد دارم همین بازیکنان باتجربه باید بهتر عمل کنند اما امروز دیدیم که این بازیکنان حضور ذهنی نداشتند. به هر حال مسئولیت باخت را می‌پذیرم و باید با بازیکنانم جلسه بگذارم تا این مشکلات رفع شود. قبول دارم که از نظر بدنی مشکل داریم اما باید از هوش بازیکنان‌مان استفاده کنیم.

بوناچیچ در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که شما چگونه می‌خواهید مشکل دفاع وسط و نداشتن یک مهاجم خوب را رفع کنید، گفت: باید قبول کنیم که بضاعت ما در همین حد است و ما همین بازیکنان را در اختیار داریم و من به عنوان یک مربی باید این هنر را داشته باشم از دل همین بازیکنان یک بازی بسیار خوب را به نمایش بگذاریم اما امروز من در بازیکنان انگیزه برد ندیدم. بعد از گل دوم بازیکنان کمی روحیه گرفتند ولی دوباره از نظر روحی دچار افت شدند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا شما از این موضوع ترسی ندارید که در ذوب آهن همان بلای سه سال پیش سپاهان سرتان بیاید، افزود: من مربی هستم و در هر شرایطی باید مسئولیت را بپذیرم. در سپاهان هیچ کودتایی علیه من نشد و من فقط سه بازیکن را در سپاهان جریمه کردم و در ذوب آهن چنین خبرهایی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق کسر امتیاز از تیم‌ها به دلیل تخلفات تماشاچیان آن‌ها هستید یا خیر، گفت: موافق کسر امتیاز نیستم چون به هر حال این امتیازها با تلاش بازیکنان در داخل زمین به دست آمده است و اگر این کسر امتیازها ادامه داشته باشد،‌ هر کسی می‌تواند از این قضیه ماجراجویی کند.

مایلی کهن: مستحق باخت به فولاد نبودیم
سرمربی تیم صبای قم می‌گوید تیمش مستحق باخت برابر فولاد نبوده است. محمد مایلی کهن در نشست خبری پس از شکست یک بر صفر تیمش با فولاد گفت:‌ در دو بازی گذشته توانستیم به پیروزی برسیم ولی در این بازی تیم صبا مستحق باخت نبود. بازی را بد شروع نکردیم. در صحنه‌ای که خطا گرفته نشد، همان توپ گل شد و در دقایق پایانی خطای روی مومنی که پنالتی بود گرفته نشد. البته باید کارشناسان در مورد این صحنه نظر بدهند.

وی افزود: پس از اینکه گل خوردیم دو موقعیت خوب گل داشتیم اما موفق به گل زدن نشدیم. به تیم فولاد برای پیروزی در این دیدار تبریک می‌گویم. مایلی کهن درباره اینکه آیا از تعویض‌هایی که انجام داده راضی بوده یا خیر گفت: حیدری را ناخواسته تعویض کردیم و محمدی را به جای او آوردیم تا از ضربات سر او استفاده کنیم. سرمربی صبای قم درباره حضور شیث رضایی در تمرین‌های این تیم گفت: رضایی برای آمادگی جسمانی خودش با ما تمرین می‌کند و ما چون در این پست بازیکن داریم، نمی‌توانیم این بازیکن را جذب کنیم.

ویسی: نباید افسوس موقعیت‌های از دست رفته را بخوریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت، تیمش روی ارسال‌ها مشکل دارد و باید تلاش کند این مشکل برطرف شود.  عبدالله ویسی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پایان بازی استقلال صنعتی خوزستان و سایپا که با تساوی بدون گل به پایان رسید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان گونه که پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی بود. هر دو تیم به دنبال امتیاز بودند. در نیمه‌ اول به غیر از ۱۵ دقیقه آخر عملکرد خوبی داشتیم. در نیمه‌ دوم نیز موقعیت‌های خوبی داشتیم که نتوانستیم تبدیل به گل کنیم و بازی مساوی تمام شد.

وی ادامه داد: سایپا نیز تیم خوبی است. بازیکنان خوبی در اختیار دارد و فوتبال خوبی هم بازی می‌کند ولی ما در این بازی به دنبال این بودیم تا کارهای تاکتیکی‌مان را در زمین پیاده کنیم که به عقیده‌ من نسبت به دیدار قبلی‌مان این کار را بهتر انجام دادیم. سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان اضافه کرد: در فوتبال دنیا همیشه تیم‌ها موقعیت‌های به وجود می‌آورند و از دست می‌دهند. نباید افسوس موقعیت‌های از دست رفته را بخوریم. از الان باید به فکر دیدار بعدی‌مان باشیم تا بتوانیم امتیاز کسب کنیم. ویسی هم‌چنین درباره فشردگی مسابقات عنوان کرد: فشردگی مسابقات تاثیری بر عملکرد تیمم ندارد. این فشردگی در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و چیز خاصی نیست.

فیرات: کسر امتیاز در ایران رخ می‌دهد و منطقی نیست
سرمربی تیم فوتبال سایپای البرز گفت: در بازی با استقلال از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده نکردیم. هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با شش دیدار آغاز شد. در اهواز دیدار استقلال خوزستان برابر سایپا با تساوی بدون گل به پایان رسید. انگین فیرات، سرمربی تیم فوتبال سایپای البرز در نشست خبری بعد از بازی با استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از باخت سنگینی که هفته‌ گذشته به دست آوردیم، لازم بود در این دیدار عملکرد بهتری داشته باشیم و می‌دانستیم استقلال هم در خانه خوب بازی می‌کند. استقلال خوزستان تمام توان خود را برای پیروزی در این دیدار گذاشته بود ولی ما تیم مهمان این بازی بودیم که نسبت به آنها موقعیت‌های بهتری داشتیم ولی تبدیل به گل نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز اضافه کرد: اگر در خانه‌ حریف ۱۵ بار در محوطه ۱۸ قدم حریف موقعیت به دست بیاورید یک عملکرد خوب است ولی ما نتوانستیم یکی از این موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنیم. شرایط آب و هوایی خوزستان نیز در این بازی تاثیر داشت ولی در مجموع به دوست خوبم ویسی بابت این تساوی تبریک می‌گویم. وی هم‌چنین در مورد مشکل گلزنی تیم سایپا عنوان کرد: امیدوارم بتوانم در دیدارهای آینده مشکل گلزنی تیم را برطرف کنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز درباره کسر امتیاز از طرف کمیته انضباطی از تیم سایپا اظهار کرد: اولین بار است که در زندگی ورزشی‌ام شاهد چنین اتفاقی هستم. معمولا برای فحاشی تماشاگران به داور دو قانون وجود دارد: یکی جریمه نقدی، دومی هم محرومیت حضور تماشاگران در بازی خانگی ولی کسر امتیاز در این‌جا اتفاق می‌افتد. چیزی که ذهنم را مشغول کرده، این است که هر تیمی می‌تواند با فرستادن ۲۰ نفر در بین تماشاگران تیم حریف کاری کند تا آنها به داور فحاشی کنند و این‌گونه از آن تیم امتیاز کسر می‌شود که این منطقی نیست.

فرکی: با برنامه بودیم و صبا را بردیم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید بازیکنان تیمش برنامه‌های او را در زمین اجرا کردند.  حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر صبا در قم با آرزوی قبول طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: بازی دشواری بود. دلایل موفقیت تیم صبا باتجربه بودن، جوان بودن و کادر فنی خوبش است. ما پیش‌بینی یک بازی سخت را کرده بودیم. انگیزه‌های بالایی برای پیروز شدن داشتیم و با برنامه حرکت کردیم و در طول هفته تمرین‌های خوبی انجام دادیم. برنامه‌هایی که می‌خواستیم در زمین اجرا کردیم و با هدف پیروزی برای سه امتیاز به میدان آمدیم.

وی افزود: در طول بازی موقعیت‌های زیادی برای ما پیش آمد. الان هم با ۶ امتیاز در کنار تیم صبا قرار گرفته‌ایم و روزهای سختی در پیش داریم. ما هر سه امتیاز بازی را از صبا گرفتیم ولی این هیچ چیزی از ارزش‌های صبا کم نمی‌کند و آرزوی موفقیت برای آقای مایلی کهن داریم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شرایط آمادگی تیم شما برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چطور است گفت: ما در لیست‌مان جای خالی داریم. اگر شرایط ایده‌آل باشد از همین بازیکنان فعلی استفاده کنیم. امیدواریم تا شروع لیگ قهرمانان آسیا به ترکیب مناسب برسیم.

۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۴۴
به امید قهرمانی سپاهان. (105915)