به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۱۴۸۶۹۰

جنایت هولناک ۲ برادر برای سرقت از همکارشان

گروه حوادث: دو برادر که برای سرقت طلاجات یک خانم در منطقه باقرشهر او را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، در ساعت ۲۳:۳۵ روز چهارم اردیبهشت ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰یک فقره کشف جسد در منطقه باقرشهر – خیابان یادگار امام به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد جسد خانمی حدودا ۴۵ ساله که در یک گونی نارنجی رنگ در سطل زباله قرار داشته، توسط عوامل شهرداری کشف شده است.با تأیید خبر اولیه مبنی بر کشف جسد، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل و تشخیص هویت پلیس آگاهی و همچنین قاضی کشیک دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک اعلام شد و پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در همان بررسی های به عمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد که مقتوله بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه شکم، کتف ، دست‌ها و سر به قتل رسیده است. همزمان با آغاز تحقیقات برای شناسایی هویت مقتوله ، در ۳۰ دقیقه بامداد پنجم اردیبهشت ماه فردی به هویت مشخص به کلانتری ۱۷۵ مراجعه و اعلام کرد که همسرش پس از پایان ساعت کارش به منزل مراجعه نکرده است که با توجه به مشخصات و تصاویر ارائه شده از سوی این شخص، مأمورین موفق به شناسایی مقتوله شده و هویت جسد کشف شده پس از مراجعه اعضای خانواده مقتوله به پزشکی قانونی شناسایی و تأیید شد.

همزمان با شناسایی هویت مقتوله، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به محل کار مقتوله در یک کارگاه خیاطی در نزدیکی محل کشف جسد مراجعه و به تحقیق از همکاران مقتوله پرداختند؛ در تحقیقات میدانی و پلیسی از همکاران مقتوله مشخص شد که وی ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز چهارم اردیببهشت ماه و پس از پایان کار، کارگاه را ترک کرده است.همزمان با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی از محل کار و خانواده مقتوله، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده کشف جسد موفق به شناسایی تصویر متعلق به دو جوانی شدند که آنها را در حال انتقال گونی نارنجی رنگ به محل کشف جسد نشان می داد.تحقیقات برای شناسایی هویت این دو جوان آغاز و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که آنها دو برادر به نام های ایوب ( ۲۵ ساله) و امیر ( ۲۲ ساله) هستند که در همان کارگاه خیاطی محل کار مقتوله مشغول به کار هستند. کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر ، در ساعت ۱۲ روز چهارم اردیبهشت با گرفتن مرخصی از کارگاه خارج شده و فردای روز کشف جسد نیز همچون روال عادی به محل کار خود مراجعه کرده‌اند.
در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار این دو برادر ، هر دو نفر آنها را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. دو برادر در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جنایت شده اما پس از مشاهده تصاویر خود در زمان انتقال جسد به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات مقتوله اعتراف کردند. ایوب ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت گفت: من به همراه برادرم امیر ، با انگیزه سرقت طلاهای مقتوله وی را ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم. امیر ابتدا با یک میله به سر مقتوله چند ضربه زد و سپس من با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم.

 امیر نیز ضمن تأیید اظهارات برادرش گفت: هنگامی که مقتوله با برادرم درگیر شد ، من هم که بسیار ترسیده بودم با یک میله چند ضربه به سر وی زدم و پس از ارتکاب جنایت طلاهای مقتوله را داخل یک دستمال گذاشته و آنها را بالای کابینت خانه قرار دادم. در ادامه و با توجه به اعتراف صریح متهمین ، کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی با مراجعه به محل زندگی دو برادر در خیابان ۱۵ خرداد و در بازرسی از منزل آنها چندین حلقه النگو و یک عدد انگشتر متعلق به مقتوله را داخل یک پارچه قرمز رنگ کشف و در ادامه آلت قتاله نیز همراه با طلاجات مقتوله کشف شد. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد: دو متهم با صدور قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
برچسب ها: جنایت حوادث