به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۴۸۷۳۰
موسیقی بد سطح سلیقه مخاطبان را پایین آورده

هرکس که پول دارد وارد موسیقی شده است

گروه فرهنگي: نوازنده موسیقی کشور گفت: همانگونه که خال روی صورت در عکس با فتوشاپ برداشته می شود با فتوشاپ صدا نیز صدا نرمولایز، کوک و درست شده و تمام مشکلات و معضلات صدای خوانندگان رفع می شود بنابراین هر کس که پولی دارد و توانایی ضبط یک قطعه دارد در عرصه موسیقی وارد می شود.
هرکس که پول دارد وارد موسیقی شده است
سامان احتشامی نوازنده موسیقی در گفت و گو با ميزان، درباره ورود خواننده های متعدد به عرصه موسیقی گفت: میکروفون، کامپیوتر، استودیو و بسیاری دیگر از امکانات در مقطعی نبود و در عوض خواننده ها به واقع خواننده بودند اما در حال حاضر با یک دستگاه کوچک با بهترین کیفیت صدا ضبط می شود و هر کس که ته صدایی داشته باشد حتی اشتباه هم بخواند می تواند خواننده باشد.وی در همین راستا افزود: همانگونه که خال روی صورت در عکس با فتوشاپ برداشته می شود با فتوشاپ صدا نیز صدا نرمولایز، کوک و درست شده و تمام مشکلات و معضلات صدای خوانندگان رفع می شود بنابراین هر کس که پولی دارد و توانایی ضبط یک قطعه دارد در عرصه موسیقی وارد می شود.
سامان احتشامی
این نوازنده موسیقی درباره تاثیر یک خواننده در سطح سلیقه مخاطب اظهار کرد: مخاطبی که موسیقی را بداند و بلد باشد اصلا آهنگ های ضعیف را گوش نمی کند. مخاطبانی که موسیقی بلد نیستند موسیقی پاپیولار و موسیقی که آن روز به خورد مردم داده می شود را گوش می کنند.
احتشامی به فعالیت های خود اشاره کرد و افزود: در اواسط اردیبهشت ماه کنسرتی در اصفهان خواهم داشت، همچنین 9 اثر در حال انتشار دارم که 3 اثر از آن ها منتشر شده است. قطعه "همایون های همایون"، "گریبان" و موسیقی فیلم هایم منتشر شده و آثار ارکسترالم به مناسبت چهل سالگی ام شنبه اول اردیبهشت ماه منتشر شد. افتخار می کنم که این آثارم را در بتهوون منتشر می کنم و کلیه عواید آن را به عزیزان زلزله زده کرمانشاه تقدیم می کنم تا بتوانم لااقل با پولش یک علاءالدین برای آنان خریداری کنم. 
سامان احتشامی
این نوازنده موسیقی ادامه داد: در کشور ما بهتر این است که هر اثر سه تا 4 ماه با فاصله از هم منتشر شود، قطعات من آماده انتشار است اما به جهت بازنداشتن بازار موسیقی به تدریج قطعات را منتشر خواهم کرد. اثری به نام "ملودی کافه" دارم که فکر می کنم با گوش دادن آن زمان خوشی را می گذارنید. با سینا سلیم زاده آثار قدیم و جدید را در قالب ملودیکا، پیانو و سازهای کوبه ای و ارکستر اجرا کردیم.احتشامی به اثر خلاقانه اش پرداخت و توضیح داد: سازی به نام ملودومبک را خلق کرده ام که حاصل ادغام ملودیکا و تمبک است. ملودیکایی توسط علیرضا عبدی اهل شهرستان نمین کوک ایرانی شده به همراه تمبک عمران فروزش ادغام کرده و اثری در این قالب ضبط کردیم و آماده انتشار است تا همانگونه که نی و سازهای بادی در موسیقی ایرانی با تمبک همراه شده و خوب از آب در آمده است این نوع موسیقی را هم داشته باشیم.
سامان احتشامی
وی افزود: اثری به نام "جدایی تو" را آماده کرده ام که در آن آثار اسدالله ملک را بازسازی کرده ام. "جدایی تو" با ویالون بابک شهرکی، پیانوی من و صدای همایون کاظمی ضبط شده و احتمالا در خرداد ماه منتشر خواهد شد. آثاری قدیمی دارم که یکی از آن ها "مرا بپذیر" با صدای علیرضا گلشن تجدید چاپ می شود، همچنین "باغ رویاها" در قالب کمانچه بابک شهرکی، دف مسعود حبیبی، تمبک عمران فروزش و پیانوی من تجدید چاپ می شود.این نوازنده ملودومبک خاطرنشان کرد: از شنبه تا چهارشنبه روزی 12 ساعت تدریس می کنم و در سال 97 آثاری که گفتم را منتشر خواهم کرد.