به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۵۲۴۲

اطلاعیه دانشگاه احمدی‌نژاد: 16 میلیارد تومان را قانونی از حساب ریاست‌جمهوری خارج کردیم ولی بازگرداندیم!

گروه سياسي: روابط عمومی دانشگاه ایرانیان (متعلق به محمود احمدي‌نژاد) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مبلغ دریافتی از دولت برای کمک به این دانشگاه، به حساب ریاست جمهوری بازگردانده شد.
اطلاعیه دانشگاه احمدی‌نژاد: 16 میلیارد تومان را قانونی از حساب ریاست‌جمهوری خارج کردیم ولی بازگرداندیم!
در این اطلاعیه تصریح شده کمک انجام شده به دانشگاه از سوی دولت گذشته طبق موازین قانونی و با مصوبه هیئت وزیران و البته امری مرسوم در دولت‌ها بوده و اموال دانشگاه ایرانیان نیز در صورت انحلال متعلق به دولت خواهد بود. در اين اطلاعيه آمده است:

«در پی انتشار مطالب غیرواقعی و نادرست در موضوع کمک دولت دهم به راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان لازم است نکاتی را به آگاهی عموم برساند:
1. بر خلاف آنچه در خبرهای مورد اشاره آمده است، کمک انجام شده به دانشگاه ایرانیان بر طبق موازین قانونی و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته و جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد در آخرین مصاحبه تلویزیوین خود آن را اعلام کردند.
2. کمک نهاد ریاست جمهوری و دولت به نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر دولتی امری معمول و قانونی است و در همه دولت‌ها مرسوم بوده است؛ در دولت‌های نهم و دهم هزاران نفر و صدها نهاد عمومی و غیر دولتی از این کمک‌ها استفاده کرده‌اند.
3. توسعه مراکز دانشگاهی و حمایت از فعالیت‌های علمی در کشور از جمله موارد تأکید و حساسیت دولت‌های نهم و دهم بوده است و در همین رابطه باید به کمک بیش از 450 میلیارد ریالی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم به خوابگاه‌های دانشگاه تهران اشاره کرد.
4. دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متعلق به شخص یا اشخاص خاصی نیست و اموال و دارایی‌های دانشگاه در صورت انحلال متعلق به دولت است.
5. در عین استحقاق قانونی کامل دانشگاه برای استفاده از کمک مورد اشاره، به منظور پاسداشت از جایگاه والای تلاش مقدس علمی و جلوگیری از ایجاد کمترین شائبه و هر گونه بهانه‌جویی کمک مذکور به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شده است.
6- تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان بر اساس پیشنهاد جمعی از نخبگان علمی ایرانی در داخل و خارج از کشور و به منظور استفاده از ظرفیت‌های حداکثری علمی ایرانیان در سراسر جهان و دستیابی به مرزهای دانش و نیل به تراز جهانی صورت گرفته است. بدیهی است راه‌اندازی دانشگاهی در این مقیاس، از جهت تامین احتیاجات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند حمایت‌های جدی دولت محترم و افراد نیکوکار ارجمند و عموم مردم عزیز است.

علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۰۰
بابا اینکه اعتراف به گناه بود (119672)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۰۱
مقایسه دانشگاه فاخر تهران با دانشگاه شکل نگرفته ایرانیان شرم آور است.

من به عنوان یک ایرانی اجازه استفاده ناممان را برای این دانشگاه نمی دهم نام ایرانی مضحکه نیست تا هرکسی از آن سواستفاده کند. (119673)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۱۵
فکر کنم بعد از این اطلاعیه قیمت جهانی سنگ پا یه تکونی خورد! (119675)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۲۰
سئوال:

اگر مدیری یا کارمند سازمان دولتی فرض کنیم مبلغی مانند 10 میلیون تومان نه 16 میلیارد را از حساب سازمان به حساب شخصی خودش منتقل کند بعد همه متوجه شوند و او پول را برگرداند سر جایش چه برخوردی با او میشود؟ آیا همان برخوردی که با کارمند خاطی می شود با رئیس دولت قبل یا هر فردی که 16 میلیارد را برداشت کرده صورت می گیرد؟! آیا اگر صورت نگیرد که احتمالا هم صورت نمی گیرد ظلم محسوب نمی شود؟ (119676)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۳۷
کمک نهاد ریاست جمهوری (آقای محمود احمدی نژاد) و دولت به نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر دولتی (آقای محمود احمدی نژاد) امری معمول و قانونی است (؟!!!) و در همه دولت‌ها مرسوم بوده است (؟!!!) (119684)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۳۹
من هم یک ایرانی وقصددارم دانشگاه راه اندازی کنم 16میلیاردپول می خواهم . (119685)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۴۹
اقاي احمدي نژاد كه تو اخرين مصاحبه تلوزيونيش اعلام كردن فقط با كمك مردمي اين دانشگاه شروع به فعاليت ميكنه يك ريال از دولت كمك دريافت نكرده! (119687)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۵۶
بله اق محمود اون پول ارث پدریت بوده نه بیت المال که به این راحتی توجیه میکنید . مصوبه کدوم دولت دولتی که سراسر دروغ و سرشار از تهمت و خیانت به ملت . تو ... دیگه هیچی نمیتونم بگم فقط به این 8سالی که از عمرم به خاطر ندانم کاریهای تو ضایع شد افسوس میخورم و هیچ وقت نمی بخشمت به ابوالفضل عباس واگزارت کردم (119688)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۱۲
خوب حضرات اگر قانونی بوده چرا قهر کردید و پول به این قلمبگلی را پس دادید؟! یادتونه سال گذشته دانشگاههای غیر دولتی را تحریم بودجه کردید آنهم خلاف قانون مجلس و همه فشارها را به گرده دانشجوی بیچاره برای اداره دانشگاه قرار دادید؟ (119698)
hasan
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۱۵
16 میلیارد که پولی نیست. هر دانشگاه حداقل سالی همین مقدار هزینه دارد. (119701)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۲:۰۱
با درود
آقای احمدی نژاد در مصاحبه تلویزیونی گفتند هزینه های این دانشگاه توسط مردم و افراد دلسوز تامین میشود ولی این کمک دولتی دیگر کجا بود.
ضمن اینکه قانونی که توسط خود آقای احمدی نژاد وضع میشود. و درجای دیگر به نفع منافع شخصی بهره برداری میشود کجایش قانون است؟ (119716)
بی دروپیکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۲:۱۰
اقای محمودی نزاد میشه یه کمی ازاین پوهای ناچیزاما اندک به ما میدادی.تا کمی دلمان خنک میشد .اخه دولت مهرپرورش زاده بودش نفسیییییییییییییی............وای بحالمان چه بر ما میگذره....ای خداااااااااااا (119722)
Arsam
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۰۷
پاک ترین دولت تاریخ چه میکنه.... (119744)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۰۷
خودتی (119745)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۱۲
اگر قانونی بوده چرا بازگردانده شده واگر غیر قانونی بوده باید قانون حکم کند (119747)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۴
تازگیها یک واژه معنای جدید یافته است کمک به معنای اختلاس و سرقت (119749)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۹
اگه صداش بلند نمیشد هم برمیگردوندید؟!!!

اگه ریگی به کفشتون نبود هیچ وقت قبول نمی کردید که از 16 میلیارد بگذرید!

متخلفین این اقدام باید مجازات بشن. (119752)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۴
من که فکر میکنم این آقا مثل شهروندان آمریکایی زمان محمدرضا شاه مصونیت قضایی داره...
شما چی فکر می کنید؟ (119757)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۱
ازمراجع محترم ومقامات عالیه بزرگوارعاجزانه استدعامیکنیم برای جلوگیزی ازخسران بیشتربه این مملکت بدست این گروه پرمدعا وبسیارناکارآمددستوروفتوی صادرکنند وحتی ازتشکیل این مرکزمشکوک ومبهم جلوگیری نمایند مملکت ماهزاران صندلی خالی دردانشگاهها دارد دانشگاههایی درنقاط دوردست محتاج امکانات بسیارساده وحداقلی هستندبه دادآنهابرسید این آقایان اگرراست میگویند جمع کنند بروند دریکی ازمیدانهای بیرجند یاایلام یابوشهروبندرعباس و.... دفترودانشگاه بزنندنه درمیدان ونک تاهم خداوهم خلق خداخشنود باشند 8سال باصدهامیلیارددلاردرآمد افسانه ای وبربادرفتن اموال وآمال مردم برای 1000سال کافی است . (119760)
^_^
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۲
یاد اون روزایی می افتم که می گفتی ماشینتو واسه کمک به فقیرا به حراج میزاری اما ..... (119761)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۸
اگر قانونی برداشت شده بود برمی گرداندواقعا...
اگه دانشگاه متعلق به دولت هست بدهید خود دولت می تونه ادارش کنه (119762)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۱۵
آقای بهار شما را بخدا شما دیگه رسانه ی این حضرات نباشید تازه مردم از دست اینها ازاد شدند و انتظار این است که اینها را شما بایکوت خبری کنید نه اینکه اطلاعیه انها را هم انتشار بدید و اینقدر مهم جلوه بدهید این جماعت را . متشکرم (119767)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۵۷
خوب به منم 16 میلیارد بدبد یه دانشگاه غیر انتفاهی راه میندازم تازه نه تو تهران تو سیستان بلوچستان برو بابا فکر کرده مردم چیزند (119777)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۰۱
به دانشگاهی که هنوز تصویب نشده و مشکل قانونی داره کمک کردند!؟ (119778)
احسان
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۰۱
لطفاً بند 2 را به دقت بخوانید:
"کمک نهاد ریاست جمهوری و دولت به نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر دولتی امری معمول و قانونی است و در همه دولت‌ها مرسوم بوده است".

1- چرا از این کمکها! برای مردم زلزله زده استفاده نشده؟
2- چرا این کمکها! فقط برای افراد "خاص" است؟
3- معنی پاکترین دولت تاریخ را هم فهمیدیم!!!! (119779)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۰
دانشگاهی که هنوز تاسیس نشده و هیئت امنا آن مشخص نیست با نهاد ها و دانشگاههائی که سابقه فعالیت دارند فرق میکند . اقایان فکر کیکنند با دسته کور ها طرف هستند . هر موقع دانشگاه مورد نظر به فعالیت پرداخت آنوقت یک فکری برایش میکنند . اقایان فکر کردند مثلا" دانشگاهشان جزو بنگاههای زود بازده از نوع سالهای حکومتشان است که پول را میدادند با یک لیوان اب از نوع گازدارش میخوردند !!!! (119791)
جیگری که ایران او را داد
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۱
یک چیزی هست به نام بیت المال که به موقش خدا از مال مردم گیران میستاند و به اهلش میدهد.
الان من 2 هفتس سرما خوردم نمیرم دکتر دلایلش به پول برمیگرده. (119794)
خروس
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۷
اینم به حساب همون 3 هزار میلیارد(اختلاص شده) و 3 میلیارد(خلعتبری )بزارید. (119800)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۴
آیا واقعا" برکردانده شد.اگر چنین است پس جرم این عمل چه خواهد شد (119807)
طرفدار قانون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۶
آره جون خودت تو که راست میگی
ضمنا دولت قانونمندتون رو هم دیدیم تو دولت شما هرکی هرکاری کنه و یک مصوبه پشتش بندازه میشه قانونی
برای شما متاسفم که به شعور مردم توهین میکنین (119819)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۰۷
ادرس دانشگاه کجاست؟ هر کی میدونه بگه و این که چه جوری عضو میگیره؟ (119847)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۱۲
1.آقای احمدی نژاد در آخرین مصاحبه از مردم در خواست کمک کرد و در این مورد چیزی نگفت.
2.اگر کمک به افراد حقیقی و حقوقی مرسوم است معیار تشخیص اینکه به چی کسی کمک شود چیست؟
3.کمک 45 میلیارد تومانی دولت به خوابگاههای دانشگاه تهران بوده نه به دانشگاههای غیر انتفاعی و غیر دولتی!!
4.در صورت انحلال این پول به دولت باز می گردد اما سودی که در این مدت عاید دانشگاه می شود را چگونه میتوان توجیه کرد؟
5.اگر واقعا این کمک قانونی است چرا پس از رسانه ای شدن آن به فکر بازگرداندنش افتادید؟
6.بهتر است به جای تاسیس دانشگاههای جدید برای استفاده حداکثری از توان علمی ایرانیان به تقویت علمی و سخت افزاری دانشگاههای موجود بپردازید. (119851)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۳۵
تو گفتی و ما باور کردیم...؟!!! (119863)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۳۶
خط احمدی نژاد نستعلیق نیست عادی مثل بقیه مردم است اهه (119865)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۱۰
این محمود هم خوب روئی داره که ول کن دانشگاهش به هیچ قیمت نیست هااا!!!! (119880)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۱۴
چرا برداشتی که بر گردانی چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی خیلی برایت زشت بود این کار اگر قانونی بود روز اخر بر نمی داشتی دیگر مردم کلاه سرشان نمیرود دوران هرج ومرج بیت المال گذشت ممه را لولو خورد سه هزار میلیارد تومان رابالا کشیدند در دوران مسولیتت (119884)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۱۵
دست شما درد نکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!! (119885)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۱۶
از اول یک دانشگاه خصوصی بود که متعلق به یک شخص بودواظهار کردند باکمک هزینه مردم تاسیس می شود وحالا سر از دولتی بودن سر دراورده معلوم است که از اول شفافیتی در این دانشگاه و بانیان ان وهزینه کرد ان نبوده است وحالا هم اینده ان غیرمتصوراست وبعید است بدون پشتوانه بیت المال به جایی برسدبهتراست بگذارند راه بیفتد بعد درباره ی نوع ان وهزینه ان صحبت کنند البته اگر دایر شود وکسی جز دولت حاضر به این کار باشد (119887)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۲۹
پاک ترین دولت قررررن!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا رو شکر نمردیم دیدیم احمدی نژاد رفت (119903)
عضو هیات علمی دانشگاه
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۴۸
1- این دانشگاه خصوصی هست یا خیر؟ این که این دانشگاه در صورت انحلال، اموال آن به دولت بر می گردد، عبارت فریبنده ای است که نمی خواهد بگوید که این دانشگاه خصوصی است و این کمک به یک دانشگاه خصوصی است.
2- آیا دولت مجاز به کمک به دانشگاه خصوصی است؟ برای توجیه این گونه کمک ها، کمک دولت به خوابگاه دانشگاه تهران را مطرح می کند که بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور است.
3- آیا این دانشگاه مراحل قانونی تاسیس آن طی شده است؟
4- این آقایانی که ادعای اصول گرایی می کنند، چگونه می توانند توجیه کنند که بودجه دولت، در اختیار یک دانشگاه خصوصی متعلق به رییس دولت سابق قرار می گیرد.
5- اگر این برداشت غیرقانونی نبوده است، پس چرا حال که کشف شده است، آقای بقایی مطرح می کند که این پول عودت داده می شود؟ (119914)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۰۵
دولت پاک دست! هه هه هه! (119926)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۱۲
سودش رو نوش جان کردی دیگه ها؟ ماهی 267 میلیون تومان بوده که مبلغ کمی نیست.
ساده زیستی با سود پول بیت المال؟!!!
پس اگه اینطوریه نه 16 میلیارد که 100 میلیون به من بدن، بعدش سه ماه دیگه برمی گردونم! (119935)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۱۴
روی تخته نوشته:
- توحید
- حق طلبی
- عدالت جویی
- صلح خواهی
- مهربانی
؟؟؟!!!
خخخخخخخخخخخخخخ (119938)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۱۶
به نظرم این گونه کارهای خلاف ، جرم است و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
قوه قضاییه خواهشا پیگیری کند (119939)
خطه ی فارس
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۲۷
دم خروس دیگر زده بیرون ،ابرو ریزی دیگه بس/ این از اون مسایل دیگر نیست که بتونی پرونده ش را پنهان کنی مثل آنچه برتامین اجتماعی و بیمه گذشته است. (119953)
ایثارگر
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۳۸
بازهم ازموضع قدرت و حق بجانب صحبت میکند .یکی نیست با اون برخورد کند (119959)