به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۵۴۸۸
مطهري: هاشمی می‌خواهد راه جدیدی باز کند

نمایندگان باید به انتخاب مردم احترام بگذارند

95درصد حامیان آقای روحانی اصلاح طلبان بودند
گروه‌سياسي: يكي از نمايندگان تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به هاشمی رفسنجانی گفت: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست.
نمایندگان باید به انتخاب مردم احترام بگذارند
علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: درست است که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده اما فیلم اظهارات ایشان وجود دارد، من خودم این فیلم را دیدم و قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد. وی افزود: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند به نظر من باید از ایشان توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: برخی می‌خواهند بگویند که اظهارات ایشان نوعی همکاری با آمریکا است، در حالی که این طور نیست آقای هاشمی در عین حال آمریکا را محکوم می‌کند، مثلا اگر دولت سوریه بمباران شیمیایی کرده باشد این کار را محکوم می‌کنیم اما دست از حمایت از سوریه هنوز بر نمی‌داریم ولی این به این معنا نیست که ما مجوز حمله آمریکا به سوریه را صادر کنیم،
دولت سوریه نباید در مقابل اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج می‌داد
و از این کار حمایت کنیم.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: به هر حال خود آقای هاشمی باید راجع به این موضوع توضیح دهد اما ممکن است ایشان اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرده اگر این طور است ایشان می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد و می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند، شاید ایشان چنین هدفی دارد، اینها باید روشن شود. مطهری اضافه کرد: اگر این طور باشد به این معنا نیست که اگر هاشمی بخواهد تجاوز آمریکا به سوریه را تایید کند، ما با این موضوع مخالفیم و همچنان از دولت سوریه حمایت می‌کنیم اما اگر فرضا چنین کاری کرده باشد (حمله شیمیایی) آن را محکوم می‌کنیم قاعدتا موضع آقای هاشمی همین است.

مطهری در پاسخ به این سوال که حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه باید به چه میزان باشد تاکید کرد: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومتشان حمایت می‌کنند ما هم حمایت می‌کنیم، حمایت از سوریه برای ایران هم بسیار مهم است زیرا سوریه محور مقاومت است، اگر دولت سوریه از بین برود حزب‌الله نیز
هاشمی می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد
دیگر کارایی نخواهد داشت، لذا تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از دولت بشاراسد حمایت می‌کنند ما هم باید از آن حمایت کنیم. وی تاکید کرد: البته معتقدیم دولت سوریه هم باید اصلاحات لازم را انجام دهد و اگر از همان ابتدا هم در مقابل اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج نمی‌داد به این نقطه نمی‌رسیدیم، از ابتدا اشتباه کرد ولی در مجموع ما این دولت را مورد تایید اکثریت مردم می‌دانیم لذا فعلا از آن به دلیل مساله فلسطین و منافع ملی و اسلامی حمایت می‌کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره‌ی واکنش برخی نمایندگان مجلس به سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم خاطر نشان کرد: به هر حال این مخالفان، گرایش فکری و سیاسی آقای توفیقی را قبول ندارند، طبیعی است که این دوستان توقع دارند که فردی اصولگرا در راس وزارت علوم قرار گیرد. آنهایی که حسن نیت دارند قدری نگرانی دارند که فضای دانشگاهها دچار تنش شود و لذا مایل نیستند یک اصلاح طلب در راس وزارت علوم باشد. این نماینده‌ی اصولگرا خاطر نشان کرد:‌من شخصا مخالف این نظریه هستم و معتقدم آقای توفیقی یک اصلاح طلب تند رو نیست
هر کسی حق اعتراض دارد حتی هر کسی حق دارد اعلام کند تقلب شده و معتقد باشد که تقلب شده
بلکه بیشتر یک شخصیت علمی است و در دوره‌ای که وزیر بوده مدیریت خوب و تنش زدایی داشته، بنابراین این نگرانی‌ها خیلی به جا نیست.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: در مورد نقش ایشان در مساله فتنه هم که به سخنرانی ایشان در مسجد دانشگاه تهران استناد می‌شود، به نظر می‌رسد باید فضای زمان سخنرانی را در نظر گرفت که روز بعد از حمله به کوی دانشگاه بوده که رهبری خودشان گفتند این کار دل انسان را خون می‌کند، در آن فضا هیجانی که آن روزها وجود داشت و دانشگاهها آماده حضور در خیابانها بودند بالاخره ایشان برای کنترل فضا مجبور بوده صحبت‌هایی خاصی را مطرح کند.

 مطهری ادامه داد: حرف‌های آقای توفیقی قبل از اعلام نظر شورای نگهبان بوده و هر کسی حق اعتراض دارد حتی هر کسی حق دارد اعلام کند تقلب شده و معتقد باشد که تقلب شده ولی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان دیگر به اعتراض خودش ادامه ندهد؛ ما چنین کسی را فتنه‌گر نمی‌دانیم، آقای توفیقی هم همین طور است ، ممکن است ایشان واقعا معتقد بوده که تقلب شده همانطور که آن روزها خیلی از افراد حتی بسیاری از اصولگراها هم هنوز آن موقع فکر می‌کردند و
گناهی نیست که کسی حتی الان هم معتقد باشد در انتخابات 88 تقلب شده
معتقد بودند که تقلب شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یاد آور شد: حرف آقای توفیقی در آن روزها که 26 خرداد بوده حرف عجیبی نبوده است و گناهی هم نیست که کسی حتی الان هم معتقد باشد در انتخابات 88 تقلب شده و به این معنی نیست که او ضد انقلاب و یا ضد ولایت فقیه است. زیرا نظر افراد را نمی‌شود عوض کرد بحث درباره‌ی التزام عملی است اگر بعد از اعلام نظر شورای نگهبان کسی همچنان به اعتراضات خیابانی خودش ادامه دهد به او می‌گوییم فتنه‌گر. وی گفت: آیا آقای توفیقی چنین کسی بوده است من می‌گویم ایشان چنین کسی نبوده و اظهارات ایشان هم هیچ اشکالی ندارد بلکه ایشان نظر خودش را گفته حالا ممکن است اشتباه بوده اما نظرش بوده است و اشکالی ندارد.

اين نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه توفیقی را فرد مناسبی برای وزارت علوم می‌داند اضافه کرد: نمایندگان هم باید به هر حال به انتخاب مردم احترام بگذارند زیرا 95 درصد حامیان آقای روحانی اصلاح طلبان بودند و ما نباید انتظار داشته باشیم که همه افرادی که از طرف ایشان معرفی می‌شوند اصولگرا باشند بلکه از تیپ اصلاح طلب هم باید در دولت حضور داشته باشند.

آشنا
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۲۳
ای کاش همه نمایندگان بصیرت علی مطهری داشتند . (121493)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۴۸
نه اینکه رئیست سال ٨٤ و ٨٨ به انتخاب مردم احترام گذاشت
به خدا من نمیدونم بعضی ها این رو را از کجا میارن (121540)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۲۶
الحق که علی مطهری پسر شیرمرد فکوری همچون شهید مطهری است و از آن پدر چنین پسری به ثمر می نشیند.خدا پدرش را بیامرزد (121614)
ابوسعيدجنابي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۳۲
افرين درود بر فرزند صالح مطهري بزرگ ولي من هنوزم ميگم. . . . . (121495)
behnam
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۵۱
درود بر مطهری -زنده باد اصلاحات و رهبر ان (121500)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۵۲
آقای دکتر مطهری، درباره سخنان آیت الله هاشمی رجع به سوریه، واقع بینانه ترین مطلب را گفته اند. با تندروی و تابو سازی و قهرمان پروری کورکورانه و متعصبانه، نمی توان واقعیت های تلخ موجود و مستند را حذف کرد. (121501)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۵۳
رحمت به شیر پاکی که خوردی (121503)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۶:۲۳
منظور خاتمی هستا (121560)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۰۹
زنده باد مدرس زمان...... به وجود اين شيرمرد افتخار مي كنيم (121512)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۱۹
آقای مطهری خدا خیرتان بده تو از این نمایندگان چه انتظاراتی داری، بخدا بعضی از اینا اگه شورای نگهبان اصلاح طلبا رو رد نمیکرد و مردم مشارکت بالایی می‌داشتن جز ده نفر اول شهرشون هم نبودن، فکر میکنید چرا به شورای نگهبان نامه می‌نوشتن که صلاحیت هاشمی و خاتمی رو رد کنه ، چون خوب مییدونن اگه شرایط مملکت بازتر بشه و اینها موقع انتخابات رقیبی داشته باشن باید بار وبندیلشونو بندازن رو کولشون و برن و بعدش خواب مجلسو ببینن. (121515)
بوشهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۲
اصولگرایان می گویند هر که با ما نیست بر ماست! (121522)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۷
اره واقعا درسته آقا به فرض که من تو 88 به آقای موسوی نماینده مورد علاقه تایید شده شورای نگهبان رای دادم و بعدش هم نظرم این بوده که تقلب شده خوب این چه ایرادی داره نفسا، نهادهای مسئول باید جواب منو میدادند، حالا کاری نداریم که دادند یا ندادند، نفس این که بنده به نتایج این انتخابات یا هر انتخابات دیگه ای اعتراض داشته باشم چه ایرادی داره،؟ (121526)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۶:۵۰
احسنت. (121572)
یوسف کلهر گیلانغرب
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۷:۴۵
کاش همه اصولگرایان دیدگاه آقای مطهری را داشتن ..کاش.. ولی در کل خدمت آقایان اصولگرا بگم 8 سال کار شما برای مردم و بخصوص جوانان این مملکت کاملا واضح می باشد .دیگه تکراریه چه بلایی سر این اقتصاد و خوراک مردم آوردید مشکل مردم با گفتمان شماست برادران کمی در دیدگاهای خود تجدید نظر کنید .برادران اصول گرا کلا مشکلشون اینه که منتظرن ببین از اون بالا کی تایید میشه تا در وصف اون شخص حرفها بزنند کلا کلا استقلال فکری ندارن مثل جناب مطهری (121598)
ردیف
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۷:۵۲
کدوم راه؟ (121599)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۲۸
اگر هاشمی واقعا گفته که دولت سوریه از بمب شیمیایی استفاده کرده، به نظرم سنجیده نبوده... چرا که هنوز طرف های غربی هم با دلیل محکم این مطلب را تایید یا رد نکرده اند... اما در کل ماجرا باید این مساله را عنوان کرد که انچه امروز در سوریه اتفاق می افتد، حاصل سالها حکومت یک خاندان و یک حزب نظامی مطلق در راس امور یک کشور است... بشار اسد هم اگر واقعا قصد اصلاحات می داشت باید خیلی زودتر از اینها که کار به اینجا کشیده بشه، اصلاحات را عملی می کرد نه اینکه موقع اعتراضات مردمی، شعار انرا بدهد... (121616)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۵۸
راه جدید!! با زیر پا گذاشتن ارزشهای انقلاب! جالبه ک انگلیسو آلمان و... دیگه قضیه بمباران شیمیایی توسط حکومت بشار اسدو نپذیرفتن ولی آقای هاشمی...!! خدا عاقبت همه رو به خیر کنه... (121621)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۹:۰۶
آفرین به این بصیرت آقای مطهری. انصافاً حرف حقی زده است. (121623)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۵۵
من شخصا خودم به اقای موسوی رای دادم و بر رایی که دادم ایستاده ام وهیچ جا هم حاضر نیستم از اعتقادم کوتاه بیام با وجود اینکه 5 سال با مدرک مهندسی بیکارم ولی هرگز حاضر نیستم دروغ بگم به احمدی نژاد رای دادم و برم سرکار!!مطمئن باشید شما نماینده گان ومسئولان که به ناحق بر دیگران برچسب می زنید روزی در درگاه خداوندباید جوابگو باشید (121688)
:اهوازی
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۱:۲۰
اقای مطهری تا اینجا خوب امده ولی مطمن باشید تا اخر نمیکشه همونطور که توکلی پس کشید وبعدا اافروغ اینها مخالف احمدی نزاد بودن ته موافق اصلاحات اینو یادمون باشه. بزودی مواضع گدشتشون برمیگرده (121748)