به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۵۱۴۵

تغییر رئیس علامه در دست بررسی است

گروه سياسي: سرپرست وزارت علوم با بیان این که گزینه نهایی و پیشنهادی رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه هستم گفت: سرپرست یک وزارتخانه اختیارات وزیر را دارد اما تصمیم نمایندگان مجلس نیز محترم است.
دكتر جعفر توفیقی در حاشیه نخستین نشست روسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: سرپرست یک وزارتخانه اختیارات وزیر را دارد و طبیعتا این مسئله نیز از اختیارات قوه مجریه است ولی اینکه مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاداتی را مبنی بر عدم اختیار سرپرست برای عزل و نصب‌ها بررسی می‌کند قابل احترام است.

وی با بیان اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها جزو برنامه اصلی وزارتخانه نیست گفت: ما کارمان را ادامه می‌دهیم و تغییرات نیز مبتنی بر استعفا و یا در حد ضرورت است. سرپرست وزارت علوم در رابطه با تغییر رئیس دانشگاه علامه اظهار داشت: این تغییر در دست بررسی است، جلسه‌ای را با آقای شریعتی رئیس دانشگاه علامه داشتیم که در روزهای آینده موضوع را بررسی کرده و تصمیم‌گیری می‌کنیم. توفیقی در رابطه با گزینه ریاست دانشگاه علامه عنوان کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه پیشنهاداتی را داشتند و از مدتها پیش اسامی معرفی شده است ولی هنوز هیچ گزینه‌ای به صورت نهایی مشخص نیست.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه گزینه نهایی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم است گفت: تصمیم‌گیری با رئیس‌جمهور است ولی تا جایی که من اطلاع دارم گزینه نهایی هستم. وی در رابطه با زمان اعلام گزینه نهایی وزارت علوم به مجلس گفت: تصمیم با رئیس‌جمهور است و من اطلاعی از زمان آن ندارم.

توفیقی با بیان اینکه حکم بورس دانشجویان وزارت علوم به قوت خود باقی است و مشکلی برای بورسیه‌ها پیش نمی‌آید گفت: تمام تعهداتی که وزارت علوم نسبت به دانشجویان دارد پابرجاست و از معاونت دانشجویی فقط خواسته شده است که تا اطلاع ثانوی تعهد جدیدی ایجاد نکند تا حکم بررسی شود. وی افزود: ما کار خود را به قوت ادامه می‌دهیم و پرونده‌های گذشته نیز متوقف نشده است و تعهدات جدید نیز پس از بررسی‌ها آغاز می‌شود.

۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۳
سریعتر خواهشن
زود (118456)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۵۱
در وزارت بهداشت تغييرات خيلي جالب است و قرار بر اين است ديناروند عضو جبهه بايداري و نزديك ترين فرد به لنكراني رييس سازمان مهم دارو و غذا شود!!! (118459)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۵۸
شایسته سالاری مهمه (118464)
دانشجوی خسته
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۰۹
آخر ما که نفهمیدیم چه خبره یه روز خبر میاد حکم برکناری شریعتی رو آقای روحانی صادر کرده روز بعد توفیقی میگه تازه در دست بررسیه (118470)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۳
متاسفانه در مملکت ما ؛دولت در بسیاری از موارد تصمیم گیرنده نهایی نیستش ؛ چرا که ؛بعضی از ارگانها و نهادهای خاص حرف آخر را میزنند ؛ . . . . (118484)
حمیده
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۲۰
دکتر توفیقی اگر اینکار را بکنه رای اعتماد مردم را میگیره و نامش در تاریخ ماندگار میشه. (118561)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۳۷
مماشات با امثال شریعتی خطای محض است. درنگ موجب پشیمانی است. (118589)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۱۱
مصلحت اندیشی، وقت شناسی ... (نه ابن الوقت) (118598)