به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۶۰۱۰۱

آغاز درگیری‌های مجدد در طرابلس لیبی

گروه بین الملل: درگیری‌های جدیدی از روز چهارشنبه در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی میان گردان‌های هوادار دولت و دیگر گروه‌های آغاز شده است. سازمان ملل طرف‌های درگیری را به اعمال تحریم در صورت استفاده از سلاح‌های سنگین تهدید کرده است.
آغاز درگیری‌های مجدد در طرابلس لیبی
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، یک روز پس از آرامش نسبی در مناطق جنوبی پایتخت، درگیری‌های مجدد با استفاده از تجهیزات توپخانه‌ای سنگین و سلاح‌های نیمه سنگین میان تیپ هفتم پیاده در ترهونه(جنوب شرقی طرابلس) و گردان‌های مسلح وابسته به دولت آشتی ملی در منطقه خله الفرجان به وقوع پیوست. طرفهای درگیر 4 سپتامبر جاری توافق آتش بسی را تحت نظارت نماینده سازمان ملل در لیبی امضا کردند اما این توافق کاملا اجرا نشد و بارها نقض شد.

در همین راستا، غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در لیبی ضمن انتقاد از آنچه که کوتاهی و قصور اعضای دولت وفاق و شورای ریاستی لیبی در مسئله تشدید مستمر منازعات در طرابلس خواند، به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

وی در سخنانی تلویزیونی گفت، ماموریت اول سازمان ملل جلوگیری از تخریب پایتخت و کشته شدن غیر نظامیان است و تهدید کرد در صورت استفاده از سلاح‌های سنگین تحریم‌هایی را اعمال می‌کند. سلامه افزود: هیات سازمان ملل در لیبی تمام اطلاعات در مورد نقض آتش بس را در اختیار دارد که زندگی غیر نظامیان را در طرابلس تهدید می‌کند. سلامه اظهار کرد، نیازمند زمان برای ارتباط با تمام گروه‌ها به منظور مشارکت در گسترش امنیت است.

وی گفت: لیست تحریم‌هایی که در مورد طرابلس به شورای امنیت ارسال خواهد کرد، شامل مسئولانی از همه گروه‌ها و تشکیلات مسلح می‌شود.
 
برچسب ها: ليبی