به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۶۰۱۰۲

اردوغان: در ترکیه بحران نداریم

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه هیچگونه بحران اقتصادی در ترکیه وجود ندارد، شرایط اعلام شده از کشورشدر رسانه‌ها را "کاملا ساختگی" توصیف کرده و گفت: ترکیه بسیار ثروتمندتر و اثرگذارتر از ۲۰ سال پیش است.
اردوغان: در ترکیه بحران نداریم
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری حریت، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در کنفرانسی به مناسبت روز کهنه‌ سرباز تاکید کرد: هیچ بحرانی وجود ندارد، گول این حرف‌ها را نخورید. این حرف‌ها تماما ساختگی است. اینجا اصلا بحرانی وجود ندارد. ما به سمت آینده حرکت می‌کنیم و هر روز قوی‌تر می‌شویم. ما قوی‌تر خواهیم شد.
 
سخنان اردوغان در بحبوحه افت ۴۰ درصد بهای لیر ترکیه مقابل دلار آمریکا از ماه اوت و اقدام بانک مرکزی ترکیه در افزایش نرخ بهره وام تا ۲۴ درصد برای مقابله با تورم مطرح می‌شود. اردوغان مجددا تاکید کرد: سقوط ارزش لیر حاصل "حمله بین‌المللی به ترکیه" است. ترکیه اکنون ثروتمندتر و اثرگذارتر از ۲۰ سال پیش است.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین به حکم جدیدی که تغییری در قانون حفاظت از پول رایج ترکیه به وجود آورد، اشاره کرد. براساس آن، مبنای اجرای قراردادها لیر خواهد بود. او گفت: از الان به بعد، اجازه‌بها در ترکیه به دلار نیست. لیر از همین الان در ترکیه فعال می‌شود. در غیر این صورت، ناقضان بهای کارشان را پرداخت می‌کنند. شما با لیر اجاره پرداخت خواهید کرد و با لیر هم خرید خواهید کرد. ضرورت‌های خاص موضوع دیگری است.
 
برچسب ها: رجب طیب اردوغان