به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۱۶۵۱۸
دانشجویان در دانشگاه نمره می‌خواهند

جنتي: بابت حجاب به دانشجويان نمره بدهيد

جنتي: بابت حجاب به دانشجويان نمره بدهيد
گروه سياسي: آیت الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه‌ی تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه‌ در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تاکید رئیس جمهور به اجرای کامل و بدون افراط و تفریط قانون عفاف و حجاب، اظهار کرد: معتقدیم که دولت باید این قانون را پیگیری کند و صرفا صحبت از اجرای این قانون نزنیم. آن‌هاباید مامورینی برای پیگیری و نظارت بر اجرای این قانون بگذارند.

وی با بیان این که قانون مربوط به عفاف و حجاب باید از کارمندان دولت آغاز شود، ادامه داد: معتقدم دولت باید اجرای این قانون را ابتدا از جیره‌خوارها و حقوق بگیران خود آغاز کند. دولت باید از آن‌هایی که انتهای ماه از او حقوق می‌گیرند این قانون را آغاز کند و این افراد را ملزم به رعایت حجاب اسلامی نماید.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که اجرای قانون در کوچه و بازار و کنار دریاها مشکل است، ولی محال نیست، اظهار کرد: بسیار آسان است که در ادارات، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها قانون مربوط به عفاف و حجاب اجرا و رعایت شود. وی ادامه داد: چرا یک دختر دانشجو باید بدحجاب باشد؟ چرا دختران دانشجو که با حجابی مناسب و چادر وارد دانشگاه‌ها ‌می‌شوند، چادر را بر میدارند؟

جنتی با تاکید بر لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب دردانشگاه‌ها، گفت: دانشجویان در دانشگاه نمره می‌خواهند و برای کسب این نمره هر صحبتی را گوش می‌دهند، لذا می‌توان به آن‌ها این تذکر را داد که چنانچه حجابشان را رعایت کردند این اجرای قانون در نمره و انضباط آن‌ها تاثیرگذار است. با این شرایط مسلما آن‌ها این قانون را رعایت می‌کنند؛ چرا که زحمتی برای آن‌ها ندارد.

امام جمعه‌ی موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی و تبریک به مناسبت این قهرمانی خطاب به این ورزشکاران و قهرمانان، گفت: ای برادر ما در عکس سجده‌ی شما را دیدیم ،بدان که خدا این توفیق را به تو داده است و هرچه که دارید از خداوند است، لذا هیچ وقت خداوند را فراموش نکن و نماز خودت را مرتب بخوان.