به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۶۹۵۸۳

آقای آقامیری این حرف‌های‌تان را به خاطر دارید؟

آقای آقامیری این حرف‌های‌تان را به خاطر دارید؟
گروه سياسي: سايت اصولگراي فردا در باره خبر خلع لباس حجت‌الاسلام آقاميري، تلويحا او را لايق اين حكم دانسته و نوشت: اگرنگویم این اینستاگرام همه مارا به سرنوشت آن دختر با حجم دو گیگ دچار کرده حداقل می‌توانم بگویم رفتارهایمان را تغییر داده، در مهمانی و دورهمی به جای لذت بردن از جمع دوستان، در این فکریم که چگونه عکس بگیریم که لایک خور آن بیشتر شود.
سلیقه‌مان کانالیزه شده، ممکن است در مورد فلان موضوع فلان نظر را داشته باشیم، اما وقتی فکر می‌کنیم که شاید نظر ما مورد استقبال شهروندان اینستاگرام قرار نگیرد، نظری ۱۸۰ درجه مخالف با آنچه درصدد بیان آن بودیم را در صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنیم.
برای توضیح بیشتر بگذارید مثالی در مورد صداوسیما به عنوان بزرگترین قربانی اینستاگرام، بزنم؛ روزی که میزان مخاطبان صداوسیما از مرز هشدار به مرز بحران رسید و این مرز را هم رد کرد، یا به عبارتی بی تعارف‌تر به قول معروف هیچکس رسانه ملی را نظاره نمی‌کرد، هر شبکه‌ای از این رسانه را که می‌زدید فردی به دنبال شیرین کاری بود تا شاید با این شیرین کاری‌ها بخشی از برنامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود، از مجری که به مهمان برنامه اش می‌گوید چقدر تو بد تیپ هستی تا مجری‌ای که هنگام اجرای برنامه و درمقابل دوربین آنتن زنده سیما، بدون هیچ توضیح و هماهنگی و مقدمه‌ای لیوان آبی را به صورت همکار خود پاشید و. بگذریم که جلوتر که رفتیم دیگر صداوسیما بی تعارف شد و کار را یک سره کرد و یک دفعه به سراغ چهره‌های بی ربط، اما پرفالوئر اینستاگرام رفت و آن‌ها را به برنامه دعوت کرد تا دیگر نیاز نباشد دست به دعا شود که خدا کند آن سوتی و شوخی بی مزه ما را فردی ببیند را در اینستاگرام دست به دست کند! بگذریم! موضوع بحث اصلا این صداوسیما فلک زده نیست:
روز گذشته بی بی سی فارسی تیتر زد: حسن آقامیری 'روحانی تلگرامی' خلع لباس شد" این رسانه البته در ادامه این توضیح را هم داد که این لقب را رسانه‌های ایران به او داده اند و ساخته بی بی سی نیست. با خواندن این خبر، با خود سخنان او از ابتدا و تاکنون را مرور کردم، در ادامه برخی از آن را با خود ایشان مرور می‌کنم:
آقای آقامیری یادتان هست که انتقاد می‌کردید که چرا جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن و جشن انقلاب موسیقی پاپ پخش کرده است؟ و یا چرا صداوسیما برای جذب مخاطب از خوانندگان دعوت می‌کند؟
آقای آقامیری شدیدا نگران ریختن قبح محرم و نامحرم بودید و می‌گفتید اگر این قبح بریزید گره‌هایی در جامعه درست می‌شود که به دست هیچ فرد و یا مرجعی باز نمی‌شود!
یادتان هست انتقاد می‌کردید که چرا یک پسر با دختر عمو و یا دختر دایی اش سر یک سفره غذا می‌خورند؟ و یا چرا یک پسر دختر دایی و یا دختر عموی خود را به نام کوچک صدا می‌کند؟
یادمان نرفته که به زنان توصیه می‌کردید نمازشان را در پستوی خانه خود بخوانید به جای سالن پذیرایی خانه! که اینگونه ثواب آن هم بیشتر است!
یادتان هست از حضور مجریان زن در کنار مجریان مرد در برنامه کودک انتقاد می‌کردید؟ و می‌گفتید چه معنایی دارد در برنامه کودک بزن و برقص باشد! همه این‌ها به کنار، یادتان هست به شدت ناراحت بودید که در یک ویژه برنامه تلویزیون مجری برنامه از یک بازیگر زن درخواست کرده تا لطیفه‌ای تعریف کند؟ برای شما عجیب بود و لابد فکر می‌کردید که اصلا چه معنایی دارد یک زن جلوی این همه نامحرم لطیفه تعریف کند؟ از نگاهتان به بحث حجاب که کلا بگذریم، می‌گفتید این‌ها که تنشان می‌کنند نامش حجاب یا مانتو نیست، لباس شلوار است!
آقای آقامیری عزیز اگر اینکه اعضای یک خانواده به نام کوچک همدیگر را صدا کنند و یک زن برای مردم لطیفه تعریف کند از نگاه شما بد است، چگونه از رقصنده معروف حمایت کردید!
سید عزیز این تناقضات در کنار هم قرار نمی‌گیرند نمی‌شود هم شریک دزد بود و هم رفیق قافله! دو ضربدر دو، یک جواب بیشتر ندارد! باید اول از همه بگویی از نظر شما نتیجه دوضربدر دو چند می‌شود و بعد وارد جزئیات شویم! نمی‌شود به اینکه یک دختر، به فرزند عمویش می‌گوید اصغر انتقاد کرد که چرا اسم کوچک او را صدا کردی و بعد از رقصیدن یک دختر جوان در انظار عمومی دفاع کرد!
می‌گویی جمهوری اسلامی گیر الکی به حجاب داده است و بعد می‌گویی اینکه مردم به تن دارند حجاب نیست و می‌گویی اسم این‌ها لباس‌های کوتاه و تنگ مانتو نیست، لباس شلوار است؟
سید عزیز می‌گویند اول ماجرا وقتی آن جملات عجیب و غریب را گفتید و حتی از به اسم کوچیک صدا زدن پسردایی توسط دختر دایی، انتقاد کردید و دیدید دیگر این جملات خریدار ندارد موضعتان را تغییر دادید! تا پایگاه اجتماعی برای خودتان جفت و جور کنید!
تغییر موضع هیچ ایرادی ندارد، اما باید قبل از تغییر موضع توضیحاتی را ارائه داد، برای دور زدن هم نیاز هست تا از چراغ راهنما را روشن کرد! اصلا کل آن جملات بالا را تکذیب کنید و بگویید هیچ یک از آن‌ها را نگفتید و یا توضیح دهید که چرا هم اکنون نظراتتان ۱۸۰ درجه مخالف با جملات فوق الذکر است! چون اینگونه اگر نشود ممکن است اگر فردا چند میلیون نفر از مخالفین بی حجابی شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند باز به آن خانه سابق خود برگردید و از خوبی‌های حجاب بگویید!
سید اطلاع دارید که اغلب طرفداران، برخلاف شما که ریختن قبح ارتباط محرم و نامحرم را عامل مشکلات مهم در کشور می‌دانید اصلا اعتقادی به این موضوع ندارند؟ و اعتقادشان همان است که آن بازیگر زن چند روز پیش مطرح کرد؟
دوباره تاکید می‌کنم درباره هیچ یک از اظهارنظر‌های حضرتعالی انتقادی ندارم، چرا که از هریک از این اظهارات مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارد، منظور از نگارش این چند خط این بود که دقیقا اعلام موضع کنید که نظر قلبی الان شما به کدام یک از اظهارات بالا نزدیک‌تر است! تا به همه اثبات شود که مصداق چند خط مقدمه اول این نوشته نیستید و به خاطر موج سواری بر افکار جوانان و جذب فالوئر این اظهارات را بیان نمی‌کنید! یاحق

رضا مارمولک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۳:۲۰
یاد فیلم رضا مارمولک برام زنده شد. (362384)
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۸:۱۴
آقای آقامیری منتظر جوابیم. (362388)