به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۷۴۳۱۶

اجرای حکم خلع لباس روحاني صريح‌اللهجه

اجرای حکم خلع لباس روحاني صريح‌اللهجه
گروه سياسي: حسن آقامیری با انتشار پستی در اینستاگرام از اجرای حکم خلع لباس خود خبر داد و از نحوه اجرای حکم انتقاد کرد. او نوشت: دیروز با تماس دادگاه ویژه ی روحانیت قم به اجرای احکام دادگاه مراجعه کردم، به نیابت از دادگاه ویژه ی تهران حکم خلع لباس دائم و دو سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال به من ابلاغ شد، و در کمال تعجب قاضی اجرای احکام گفت به ما نیابت دادند تا همین جا حکم رو اجرا کنیم!
گفتم یعنی باید الان لباسم رو در بیارم؟
گفت بله اینجور به ما نیابت دادند!
گفتم ماشین من جلوی درب دادسراست میرم و توی ماشین عمامه رو بر میدارم گفت: نه همینجا باید لباس روحانیت رو در بیارید!
گفتم شما هر چیزی که بهتون نیابت بدند انجام میدید خودتون فکر نمیکنید که این کار درست هست یا نه؟
گفت نیابت هر جور باشه عمل میکنم
من مجبور شدم جلوی چشم مراجعه کنندگان لباسم رو در بیارم و دست بگیرم و از دادگاه خارج بشم!
اون روزی که به دست مرحوم ایت الله بهجت (ره) ملبس شدم. ایشان این ایه رو تلاوت کردند که (لباس التقوی ذلک خیر) یعنی اساس چیزه دیگه ای هست باید به باطن توجه داشت.
من هیچ وقت به ظواهر دلبستگی نداشتم و همیشه سعی کردم در طول این سال ها با همه ی سنگ اندازی ها و کارشکنی ها و تهدیدها خلاف واقع حرف نزنم و هزینه ی اون رو هم بپردازم.
اما برخورد امروز دادگاه ویژه و نوع اجرای حکم جای سوالات فراوران داشت!
بچه ها من فکر میکنم هیچ انسانِ حقیری وجود نداره. آدم ها معادن طلا و نقره هستند بدونند یا ندونند. فقط ممکنه احساس حقارت بکنند ولی در حقیقت حقیر و پست نیستند، حالا اگه یکی از اونهایی که احساس حقارت داشت و خواست شما رو تو این احساسش شریک کنه شما پیش دستی کنید و اون رو تو احساس عزیز بودن خودتون شریکش کنید.
حداقل میتونید دعاش کنید، قطعا اتفاق بزرگی می افته. یا یه سوال ازش بپرسید، یه سوالی که مجبور باشه بهش فکر کنه...
یا لطیف
سید حسن آقامیری

«حسن آقامیری» را بیشتر بشناسید
مخالفان او اسمش را گذاشته‌اند: «روحانی تلگرامی»! و او را یک آخوند منحرف می‌دانند اما طرفدارانش او را یک روحانی متفاوت می‌دانند و معتقدند که او آخوند روشنفکر زمانه خودش است. سیدحسن آقامیری یکی از روحانیون معروف چند سال اخیر بویژه در میان جوانان است و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های موبایلی امروز برای به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌هایش استفاده می‌کند. صفحه اینستاگرام او بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. منبرهای او معمولا به صورت زنده از صفحه‌اش پخش می‌شوند و کلیپ‌هایی نیز توسط دوستداران او از سخنرانی‌هایش منتشر می‌شوند که معمولا بازدیدکننده‌های قابل توجهی دارند.

درآمد سیدحسن آقامیری وابسته به روحانیت نیست. او کار و کاسبی شخصی خودش را دارد. به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. او همچنین گفته است که نه به منبر وابستگی دارد و نه به درآمد حاصل از آن.
اما از آنجا که محوریت سخنرانی‌هایی آقامیری همیشه تکیه بر صفت «رحمانیت» خداوند دارد و کمتر از عذاب الهی و جهنم سخن می‌گوید باعث شده است که افراد زیادی مخالف او باشند. مخالفانش می‌گویند که او یک آخوند ولنگار است و برای لاکچری‌ها و بی‌قید و بندها سخنرانی می‌کند. مخالفان آقامیری معتقدند او فقط بلد است خوب حرف بزند وگرنه اصلا حرف‌های خوبی نمی‌زند؛ برای همین هم هست که جوانان طرفدارش هستند. طرفداران آقامیری اما معتقدند که این روحانی نگاهشان را به مقوله دین و رحمانیت خداوند تغییر داده است و او را دوست دارند و سخنرانی‌هایش را دنبال می‌کنند. طرفداران آقامیری می‌گویند سخنرانی‌های او نسبت به سایر روحانیون متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است.
آقامیری درباره پامنبری‌های جوانش که طرفداران پر و پاقرص او هستند، می‌گوید: «اینکه عده‌ای که پای هیچ منبری نمی‌نشینند اما پای منبر من می‌نشینند، شاید درست باشد اما من آنها را انتخاب نکرده‌ام. من کاری به آنها نداشته‌ام و خودشان آمده‌اند. حضورشان برای من افتخار است و البته قدردانشان هستم اما من با هدف جذب آنها حرفی نزده‌ام. من برای کسی کارت دعوت نفرستاده‌ام.» این کشمکش بین مخالفان و موافقان او سال‌هاست که وجود دارد اما در نهایت زور مخالفان چربید و حسن آقامیری روز شنبه ۲۲ دی از «خلع لباس دائم» خود خبر داد. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت‌کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و...  با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند.  و خلع لباس دائم ...»

جرم او هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات عنوان شده است. البته گفته‌اند این رای بدوی است و امکان تجدیدنظر وجود دارد. آقامیری پیش از خلع لباس در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من روحانیت نیستم! من «حسن آقامیری»ام. صفحه‌ شخصی من چه ربطی داره به صنف من؟ من نماینده‌ صنف خودم نیستم. سخنگویش هم نیستم. من یک آدمم. در خانه‌ام بابا هستم، یک جا داداش هستم، یک جا رفیقم. ربطی به لباس ندارد.» پس از اعلام خلع لباس و محکومیت، حدود ۲۰۰ هزار نفر به فالوورهای آقامیری افزوده شد.

در ادامه گزیده‌ای از برخی سخنرانی‌های آقامیری را درباره مسائل مختلف با هم مرور می‌کنیم:
آقامیری در یکی از سخنرانی‌هایش گفته است:‌ «... اهل بیت (ع) کار می‌کردند اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست. همه آنها شاغل بودند. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ‌کس نمی‌دانست. به آنها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون] توجیه شود.»
آقامیری در سخنرانی دیگری گفته است: «یه خدایی براتون درست کردند که ایستاده آدما رو آویزون کنه، بسوزونه، آب جوش بهشون بده بخورن. اینا چرندیاته بهتون می‌گن. یه مشت دری وری بهتون میگن.»
او در یکی دیگر از سخنرانی‌هایش انتقاد تندی به یکی از شرکت‌های خودروسازی ایرانی کرده: «ایران‌خودرو یه قرآن می‌ذاره تو داشبورد! خجالت داره. اون خیانت به قرآنه. تو کارِت رو قرآنی انجام بده. اونی که ماشین قرآنی تولید می‌کنه «بنز» و «بی‌ام و» آلمان هست نه تو!»
او در سخنرانی دیگری هم درباره مساجد گفته: «اگر مسجد به روش پیامبر اداره می‌شد، گنبد و بارگاه نداشت. گنبد می‌خواد چیکار مسجد؟ مناره می‌خواد چیکار؟ اینا یه زمانی تدابیری بود برای سرما و گرمای مسجد. الان که کولرگازی اومده. چند میلیارد خرج مناره‌های مساجد قم شده؟ با این پول‌ چه‌کارهایی نمی‌شد کرد؟ چرا مسجد رو با فکر نمی‌سازید؟ مسجد می‌سازن با ظرفیت ۲ هزارنفر اونوقت پارکینگ نداره! بعد ماشینا میان پارک می‌کنن جلو زندگی مردم. اون وقت اونا هم هی لعن می‌کنن که مسجد براشون دردسر درست کرده. تحقیق بکنید راجع به آزار مساجد برای مردم. از دوتا املاکی بپرسید! هر محلی که تو کوچه‌ش مسجد باشه قیمتش پایین‌تره!»
برچسب ها: سیدحسن آقامیری