به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۱۷۲۷۷۱
استقلال تهران 2 - پارس جنوبی 0

پیروزی آبی‌‌پوشان با بازي موثر «پاتوسي»

گروه ورزشي: تیم فوتبال استقلال پس از شکست هفته هجدهم برابر تراکتورسازی که منجر به فاصله گرفتن این تیم با صدر جدول شد، در هفته نوزدهم برابر پارس‌جنوبی به پیروزی رسید اما تغییری در جدول نداشت.
پیروزی آبی‌‌پوشان با بازي موثر «پاتوسي»
نخستین دیدار از هفته نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه امروز چهارشنبه بین تیم های استقلال و پارس جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن شاگردان وینفرد شفر موفق شدند ۲ بر صفر حریف را شکست دهند. عماد میرجوان(۱۱ - گل به خودی) و آیاندا پاتوسی(۳۸) برای استقلال گل زدند.
در نیمه اول استقلال تیم برتر میدان بود و با عملکرد خوبی که پاتوسی داشت موقعیت های زیادی را روی دروازه مهمان جنوبی خلق کرد که نقش این بازیکن افریقایی در هر دو گل آبی ها پررنگ بود. این بازیکن که با سروصدای زیاد کارت بازی اش را دریافت کرد و اضافه وزن هم دارد و مثل ایسما چاق است، نشان داد استقلالی ها بی جهت اصرار به حضورش در تیم نداشتند.
هر چند استقلال در نیمه اول به دو گل رسید اما وریا غفوری یک ضربه پنالتی را هم از دست داد و رحمان احمدی به زیبایی توانست ضربه این بازیکن خبرساز این روزهای فضای مجازی را مهار کند. 
با شروع نیمه دوم پارس جنوبی قصد داشت حملاتی را روی دروازه استقلال پی ریزی کند تا نتیجه را به حداقل برساند اما این استقلال بود که اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف را نداد و با حملات خطرناک خود عملا نقشه های حریف را بر باد داد.
در دقیقه ۸۰ پارس جنوبی توانست دروازه استقلال را باز کند اما داور بازیکن تیم زردپوش را در موقعیت آفساید تشخیص داد تا بازی همچنان با بسته ماندن دروازه سیدمهدی رحمتی ادامه پیدا کند.
در دقایق پایانی وینفرد شفر برای اینکه پیروزی را حفظ کند دو مهاجم تازه نفس یعنی ایسما و تبریزی را به میدان فرستاد تا به بازیکنان خط دفاعی حریف اجازه ندهد به خط حمله اضافه شوند. 
پارس جنوبی هم با وجود تلاش زیادی که انجام داد نتوانست دروازه استقلال را باز کند تا در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر آبی های تهران به پایان برسد. استقلال با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد اما همچنان در رده پنجم جدول رده بندی ماند. پارس جنوبی هم با ۲۴ امتیاز در رده هفتم باقی ماند.

هفته نوزدهم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 97/12/01 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: آزادی/
داور: حسن اکرمی؛ کمک‌ها: بابک داوری و سید اسد حاج‌محمدی؛ داور چهارم: حمید سبحانی/ کمک داوران خط: موعود بنیادی‌فر و سید علی میرغفاری/ ناظر داوری: مسعود مرادی.
 
استقلال تهران
 
 
  • سید مهدی رحمتی
    پژمان منتظری
    محمد دانشگر
    وریا غفوری
    امید نورافکن
    فرشید باقری
    روزبه چشمی
    اللهیار صیادمنش(88- مرتضی تبریزی)
    فرشید اسماعیلی
    آیاندا پاتوسی(76- داریوش شجاعیان)
    گادوین منشا(86- ایسما)
سرمربی: وینفرد شفر
 
پارس جنوبی جم
 
 
  • رحمان احمدی
    حامد نورمحمدی
    مجتبی لطفی
    سعید محمدی‌فر
    شهرام گودرزی
    حسین پورامینی
    میثم نقی‌زاده
    مجید علیاری
    کیوان امرایی(59- فرزاد حاتمی)
    محمد نوری(76- ابراهیم صالحی)
    عماد میرجوان(50- روح‌الله سیف‌اللهی)
سرمربی: مهدی تارتار
 
اخطار
روزبه چشمی(23) پژمان منتظری(64) و وریا غفوری(84) از استقلال
 
شرح گل‌ها
استقلال 1 - پارس جنوبی صفر (دقیقه 11: عماد میرجوان): ارسال پاتوسی از روی کرنر سمت راست زمین به طور اتفاقی و بعد از برخورد به پای میرجوان که قصد دفع توپ داشت، وارد دروازه خودی شد و گل اول استقلال به ثمر رسید.
 استقلال 2 - پارس جنوبی صفر (دقیقه 38: آیاندا پاتوسی): کرنر اعلام شده به سود استقلال را پاتوسی با وریا غفوری کوتاه کار کرد که پاس به عقب مدافع راست آبی‌ها را پاتوسی با پای چپ فرستاد، اما مدافعان پارس جنوبی در دفع توپ ناموفق بودند تا توپ وارد دروازه شود و گل دوم استقلال رقم بخورد.
برچسب ها: استقلال تهران