به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۷۲۷۷۴
شبکه ۳ مجبور به توقف پخش زنده فیسبوکی شد

جنجال بر سر اقدامات يهودي‌ستيزي در فرانسه

گروه بين‌الملل: یک شبکه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد که مجبور شده است پخش زنده برنامه ای در باره بی حرمتی به یک قبرستان یهودی در شرق این کشور را به دلیل هجوم انبوهی از کامنت های توهین آمیز متوقف کند.
جنجال بر سر اقدامات يهودي‌ستيزي در فرانسه
به گزارش يورونيوز، این خبر در حالی منتشر می شود که رسانه های فرانسوی روز چهارشنبه از حمله افراد ناشناس به یک قبرستان دیگر یهودی در نزدیکی شهر لیون فرانسه خبر دادند. بر اساس این گزارش عاملان این حمله تعدادی از قبرهای گورستان یاد شده را با رنگ قرمز منقش به صلیب شکسته و مملو از شعارهای ضد یهودی کرده بودند. شبکه سه تلویزیون فرانسه اعلام کرد روز سه شنبه در حال پوشش زنده مراسم بازدید امانوئل ماکرون از قبرستان یهودیان در منطقه کواتسنهایم متوجه انبوه کامنت ها و توهین های ضد یهودی شده که کاربران عضو این شبکه در فیسبوک زیر پست مربوط به پخش زنده این رویداد گذاشته بودند.
 
مسئولان شبکه پس از مشاهده هجوم پرشمار کاربران فیسبوک به این پست و نگاشتن کامنت های توهین آمیز تصمیم به قطع پخش فیسبوکی این مراسم می گیرند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حالی روز سه شنبه تصمیم به بازدید از قبرستان یهودی کواتسنهایم گرفت که بیش از ۹۰ قبر این گورستان طی یک اقدام کم سابقه با نشان های صلیب شکسته و شعارهای ضد یهودی مورد هجوم قرار گرفته بودند.
 
شبکه سه تلویزیون فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن ارائه توضیح در مورد دلایل قطع پخش زنده فیسبوکی این مراسم تاکید کرده است که کاربران در کامنت هایی بسیار تند و توهین آمیز رئیس جمهوری و نمایندگان جامعه یهودیان فرانسه با بدترین الفاظ مورد هجمه قرار می دادند. در این بیانیه همچنین تصریح شده است که در میان کامنت ها برخی به صراحت به تهدید مرگ اشاره می کردند و برخی دیگر از هرگونه توهین ضد یهودی نظیر «یهودی کثیف» یا شعارهای نژادپرستانه نظیر «های هیتلر» ابایی نداشتند.

حمله به گورستان یهودیان موج تازه ای از حملات افراطگرایان در فرانسه به شمار می رود، حوادثی که طی هفته های اخیر بارها زنگ خطر را برای جامعه یهودیان به صدا درآورده و حساسیت مسئولان را برای وضع قوانین سختگیرانه تر بر ضد عاملان این حملات برانگیخته است. بر همین اساس بیش از بیست هزار نفر از ساکنان شهر پاریس که در میان آنها تعدادی از چهره های سرشناس سیاسی و دولتی نیز به چشم می‌خورد سه شنبه شب در یکی از میدان های اصلی پایتخت فرانسه گرد هم آمدند تا جدا از دسته بندی های سیاسی و حزبی اقدامات اخیر یهودی ستیزانه در شهرهای این کشور را محکوم کنند.

آخرین مورد آشکار از تهاجم لفظی به یهودیان روز شنبه گذشته در جریان تظاهرات هفتگی «جلیقه زردها» در پایتخت فرانسه صورت گرفت و پس از انعکاس رسانه ای گسترده با واکنش های زیادی همراه شد. آلن فینکلکروت، فیلسوف فرانسوی یهودی لهستانی تبار و از اعضای آکادمی فرانسه در جریان این حادثه مورد شدیدترین حملات و توهین‌های کلامی قرار گرفت.
برچسب ها: یهودی‌ستیزی