به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۱۸۲۸۳۰
پمپئو: ایران آماده مذاکره بر سر برنامه موشکی شده است

ایران خبر پذیرش مذاکره موشکی را تکذیب کرد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در نشست کابینه در کاخ سفید گفت که پیشرفت‌هایی در رابطه با ایران حاصل شده است و همزمان مایک پمپئو نیز گفت ایران آماده مذاکره بر سر برنامه موشکی است
ایران خبر پذیرش مذاکره موشکی را تکذیب کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهوری آمریکا ازجزئیات این "پیشرفت‌"ها سخن نگفت. اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در همین جلسه کابینه گفته است که ایران ابراز آمادگی کرده است، بر سر برنامه موشکی این کشور مذاکره کند.
وزیر خارجه آمریکا در جلسه کابینه گفت: «برای نخستین‌بار ایرانی‌ها گفتند که  آماده مذاکره درباره برنامه موشکی خودشان هستند.»
رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: «ما دنبال تغییر نظام ایران نیستیم. ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. می‌خواهیم آنها از یمن خارج شوند. آنها دوست دارند گفت‌‌وگو کنند و خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.»

این در حالیست که مسئولان عالی‌رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران  بارها تاکید کرده اند که برنامه موشکی این کشور صرفا جنبه دفاعی دارد و قابل مذاکره نیست.

ایران خبر پذیرش مذاکره موشکی را تکذیب کرد
سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: مصاحبه ظریف تحریف آشکار شده است. علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با تکذیب نقل قول منتشر شده در برخی رسانه‌ها از قول ظریف نوشت: متن پرسش و پاسخ نشان می‌دهد تفسیر آسوشیتدپرس از این سخنان اشتباه است. ساعاتی پیش آسوشیتدپرس با تفسیری اشتباه از مصاحبه وزیر خارجه کشورمان با NBC از آمادگی ایران برای مذاکره بر سر قدرت دفاعی مشروع خود خبر داد.خبری کذب که موجب واکنش پمپئو و ترامپ نیز شد.