به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۸۲۸۹۶

آمریکا: ایران نشان دهد که خواهان مذاکره است

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حواشی به وجود آمده در خصوص آمادگی مشروط ایران در خصوص توان موشکی خود، عنوان داشت: تنها کاری که ایران باید انجام دهد نشان دادن آمادگی خود برای مذاکره است.
آمریکا: ایران نشان دهد که خواهان مذاکره است
«مورگان اورتگاس» در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار روز گذشته گفت: رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکا چندین بار گفته‌اند آماده گفتگوی بدون پیش‌شرط با ایران هستند؛ حال ایرانی‌ها فقط باید نشان دهند که آماده گفتگو هستند. این بخش از سخنان مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به پرسش‌های مربوط به ادعای رسانه های غربی درباره اعلام آمادگی ایران برای مذاکره در مورد برنامه موشکی و سپس رد گزارش‌ها از سوی تهران مطرح شده است.

اورتگاس گفته هنوز گزارش‌های تازه را ندیده اما «پیام ما روشن است: ما تمایل داریم با ایرانی‌ها گفتگو کنیم. رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه چند بار گفته‌اند با ایرانی‌ها بدون پیش‌شرط گفتگو خواهند کرد. ایرانی‌ها فقط باید نشان دهند که آماده گفتگو هستند». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که دولت ترامپ «تقریبا برعکس» گمانه‌زنی‌ها در مورد حرکت به سوی جنگ با ایران اقدام کرده است. مورگان اورتگاس در این رابطه گفت: با وجود برخی سخنان در واشنگتن در دو ماه گذشته که دولت در حال حرکت به‌سوی جنگ [با ایران] است، ما فکر می‌کنیم اقداماتمان به‌مراتب بر عکس آن حرف‌ها بود. سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده افزود: از منظر ما همچنان آنچه گفته‌ایم ادامه دارد، که ما بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها دیدار، گفتگو، و مذاکره می‌کنیم». اورتگاس در ادامه تاکید کرد که ۱۲ گام تعیین شده از سوی مایک پمپئو همچنان روی میز است.