به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۱۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۸۳۱۰
وزيركشور: استانداران 31 استان جابجا می‌شوند

تغییر مدیران پس​از انتخابات خواست مردم است

گروه جامعه:​ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است که بسيار مهم است.
تغییر مدیران پس​از انتخابات خواست مردم است
رحماني فضلي صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان از حضور خود در این استان ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز برای چندمین بار توفیق حضور در گیلان را پیدا کردم. وی با اشاره به جابجایی استانداران اظهار کرد: این جابجایی‌ها یک رسم است و امیدواریم تبدیل به خیر و نیکی برای همه باشد. وزیر کشور با بیان اینکه، جابجایی‌ها نباید موجب دلخوری شود تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می‌آید و مردم به دولتها رأی می‌دهند و توقع جابجایی‌ها را در مسئولیت‌های کلان و اصلی دارد.وی با اشاره به اینکه مراجعه و پیگیری مردم به طور مستمر موجب جابجایی‌ها می‌شود افزود: این امر به دلیل ضعف مدیران نیست بلکه برای حرمت گذاشتن به نظر مردم است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: جابجایی استانداران در 31 استان کشور انجام می‌شود و انتخاب استانداران با مشورت انجام می‌گیرد. وی با بیان اینکه اگر هماهنگی بین نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و استاندار نباشد با مشکل مواجه می‌شویم یادآور شد: اجماع صد درصدی روی افراد اتفاق نمی‌افتد و اجماع نسبی پیگیری می‌شود. وزیر کشور درباره انتخاب استاندار گیلان گفت: نجفی جزو مدیران شایسته از نظر علمی، تجربه و اخلاقی است که با گفتمان حسن روحانی هماهنگی دارد و فردی معتدل محسوب می‌شود. وی اضافه کرد: در گیلان با کمترین زحمت توانستیم استاندار را تأیید کنیم و امیدواریم با اجماعی که در این استان وجود دارد این انسجام و همدلی تا پایان کار باشد.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نجفی مدیون هیچ‌کس برای تصدی استانداری گیلان نیست خاطرنشان کرد: نجفی باید مدیون خداوند باشد و به او پاسخ دهد.وی انتخاب مدیران را به عهده استاندار دانست و تصریح کرد: بر هیئت دولت در انتخاب مدیران به استانداران کمک می‌کنیم.رحمانی فضلی توجه به مردم را مورد تأکید مسئولان قرار داد و یادآور شد: انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت مردمی انجام شده و مردم حق دارند مطالبه داشته باشند.وزیر کشور متذکر شد: توجه به مردم نباید تنها در حرف باشد بلکه باید در حوزه‌های مختلف کار به مردم واگذار شود.وی با تصریح بر اینکه استاندار باید همکارانی را انتخاب کند که از نظر فکری اعتدال داشته باشند خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست، اقتصاد و فکر و اندیشه باید اعتدال موجودیت پیدا کند.رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تغییر مسئولان را به شرط نگاه اعتدال می‌پذیریم ضمن اینکه باید از نظر اجرایی دارای تجربه مفید باشند.

وزیر کشور عدالت در رفتار مدیریتی را بسیار مهم خواند و متذکر شد: اکنون با اندیشه دیرین در دنیا مطرح هستیم و یکی از محورهای اصلی حکومت دینی در دنیا که منطبق با عقل است، عدالت نامیده می‌شود.وی با اشاره به اینکه عدالت در فطرت مردم است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم الگوی مناسب به دنیا معرفی کنیم استانداران باید موضوع عدالت را مدنظر داشته باشند.این مقام مسئول مسئله اصلی در عدالت را قانون نامید و خاطر نشان کرد: قانون‌گرایی مدیران بسیار حائز اهمیت است.

قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است. وی با بیان اینکه سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود 30 درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد. وزیر کشور با اشاره به اینکه کارخانه چوکای تالش 150 هزار تن ظرفیت دارد گفت: باید این کارخانه با ظرفیت کامل فعالیت کند. وی با تأکید بر اینکه در گیلان سالانه 1500 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این مبلغ قابل سرمایه‌گذاری است و باید به نحو مطلوبی مصرف شود. وی صرفه‌جویی در حوزه مصرف را مهم دانست و گفت: 20 درصد صرفه‌جویی می‌تواند در اقتصاد منازل صورت گیرد.  رحمانی فضلی، وجود برخی ناهنجاری‌ها مانند مواد مخدر را از مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی نامید و تصریح کرد: این امر در شأن جمهوری اسلامی نیست اما با افزایش معتاد و مواد مخدر مواجه هستیم و باید این معضل را با کمک مردم برطرف کنیم.وی، ناهنجاری، طلاق و عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات حوزه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های طلاق، عفاف و حجاب با دستور بخشنامه برطرف نمی‌شود و قانون حجاب و عفاف 23 دستگاه را مکلف کرده و باید مردم ضامن قانون باشند.وی با اشاره به اینکه، نگاه مسئولان با محوریت مردم در تمام حوزه‌ها است خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با انتخاب استاندار بومی گیلان را یک سال جلو بیندازیم و تمام مردم و مسئولان این استان باید متحد شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند. وزیر کشور درباره مذاکره اخیر متذکر شد: مذاکره را انجام می‌دهیم اما دل به مذاکره نمی‌بندیم.

تغییر مدیران اجرایی کشور بعد از انتخابات خواست مردم است
همچنين وزیر کشور  در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید گلستان در گرگان گفت: وقتی دولت‌ها جابه‌جا می‌شوند بنابه تغییر گفتمان، مردم انتظار دارند در حوزه مدیران اصلی تغییراتی صورت بگیرد و این تغییر متناسب با رأی و خواست مردم به دنبال دگرگونی، تحول و نوآوری است.رحمانی فضلی اظهار کرد: اعتدال و نگرش اعتدالی مبنای دولت تدبیر و امید است و مردم در انتخابات به این نگاه رأی دادند، اعتدال ناظر بر مشی و شیوه است و ما در تمام احوالات زندگی می‌توانیم این مهم را مبنا قرار دهیم.وی بر ضرورت اعتدال درحوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد، تفکر و اندیشه تأکید و اظهار کرد: اعتدال مورد پذیرش عقل، عرف و شرع است و این مساله امری پذیرفته شده است که باید به آن پایبند باشیم.

وی با تأکید بر این‌که «دولت و نماینده دولت در استان باید روش اعتدالی را بر تمام فعالیت‌های خود مدنظر داشته باشد» اظهار کرد: نماینده دولت باید مبنای فعالیت‌های خود را در قانون و عقل بداند و استفاده از تمام نیروها با این رویکرد انجام خواهد گرفت.وزیر کشور با بیان این‌که «ما همیشه از خشونت و تندروی ضرر دیده‌ایم» افزود: این مسائل منطبق بر عقل نیست؛ لذا استانداران جدید باید بدانند مدیون هیچکس و هیچ حزب سیاسی نیستند بلکه مدیون خود و خدای خویش‌اند و باید در برابر خداوند پاسخگو باشد.وی از فعالیت‌های استاندار سابق تشکر کرد و افزود: جواد قناعت جزو مدیران صالح، پاکدست، انقلابی و خوب بودند که بنده نیز شاهد فعالیت‌های ایشان از نزدیک بوده‌ام.

وی همچنین از صادقلو استاندار جدید گلستان به عنوان انسانی برجسته، باتجربه، خوشنام و خوش‌فکر یاد و اظهار کرد: گلستان یقیناً از تجربیات،‌ علم و درایت استاندار جدید با همه مدیران، مسوولان مردم برخوردار خواهد بود و همه باید تلاش کنند که گلستان به جایگاه واقعی خود برسد.رحمانی فضلی با بیان این‌که «فرایند جدید استانداران قابل مستندسازی در عرصه مدیریت خواهد بود»، خاطرنشان کرد: در حوزه استانداری‌ها همیشه دغدغه ناهماهنگی و ضعف همکاری وجود داشته که باید مرتفع شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که طی 34 سال داشته‌ایم تلاش خواهیم کرد با مشورت کهول و عقول استان گلستان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس در تعیین استاندار به هم‌گرایی برسیم که این مهم بدون کمترین زحمت محقق شد که امیدواریم در مسیر کار نیز این اتحاد و همدلی به صورت عملی منجر به تحقق برنامه‌ها شود.وی از همه مدیران خواست تا در مقطع کنونی مبنا را بر وحدت و همگرایی قرار دهند تا بتوانیم از پیچ‌ تاریخی عبور کنیم.وزیر کشور از استاندار جدید خواست تا در انتخاب مسوولان مشی عدالت را مدنظر قرار دهد و افزود: نیروها باید دارای مشی اعتدالی و تجربه مفید باشند، برنامه‌های دولت اعتدال را قبول داشته باشند و در این راستا حرکت کنند، همچنین خواسته‌های مردم و انقلاب را برآورده سازند.

وی گفت: در همه مسوولیت‌ها و شرایط تاریخی و مواقعی که نیاز به مردم داشتیم با همه گرایش‌ها و سلایق‌ پای این انقلاب بودند که برخی تا حد جهاد و شهادت، برخی در حد تلاش و فعالیت و برخی نیز در حد لفظ و بیان با انقلاب همراهی کردند که این مهم را باید قدر بدانیم.وی در رعایت حقوق شهروندی تأکید و اظهار کرد: ما نباید مردم را از یکدیگر تفکیک کنیم همین که آن‌ها هویت اسلامی و ایرانی دارند کافی است؛ لذا باید در راستای رضایت‌مندی مردم حرکت شود تا اعتماد عمومی به نظام بیشتر شده و مردم قوانین نظام را راحت‌تر بپذیرند و در عرصه مشارکت ظاهر شوند که این‌ها منجر به کارآمدی و استحکام نظام خواهد شد.رحمانی فضلی درباره عدالت گفت: باید به آن‌چه ملت‌ها طلب دارند که در رأس آن عدالت است پاسخ مناسبی بدهیم.

وی با تأکید براین که قانون نزدیک‌ترین مسیر به عدالت در چارچوب حاکمیت است، خاطرنشان کرد: مدیران باید به قانون عمل کنند چون معتقدیم قانونگذار حکیم است و قانون در نظام اسلامی مبتنی بر عدل نوشته شده است.وی افزود: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید از قانون حفاظت کند و به مردم آرامش دهد.وزیر کشور با اشاره به این‌که «بعد از 34 سال هنوز نتوانستیم استقلال خود را در حوزه نفتی عملیاتی کنیم» اظهار کرد: بی‌تدبیری‌ها دلیل این مساله است اما امروز به صورت اجبار شرایطی در حوزه اقتصاد به کشور تحمیل شده که باید روی پای خود بایستیم.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۴:۱۶
آفرین رحمانی همه رو عوض کن. (148474)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۴:۳۳
قطع کردن یارانه که هنر نیست این که هر دولتی میتواند انجام بدهد شما اگر راست میگید چیزی به جیب مردم اضافه کنید و حالا هم که میخواد بردارید قیمت ها را هم به عقب برگردانید. در هر صورت این کار غلطی است که بدون کاهش قیمتها یارانه ها را قطع کنید. تمامی دهک ها ایرانی هستند و حق تساوی از ثروت های عمومی دارند. (148485)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۵:۰۹
مخصوصا رئیس صدا و سیما (148500)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۵:۴۲
جناب اقای رحمانی فضلی.ضمن استقبال از اظهارات شما. بی صبرانه منتظر انتصاب دکتر سید مهدی جوادی به استانداری اردبیل هستیم. (148511)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۶:۴۹
أكثر مردم استان بوشهر و همچنين نخبگان استان خواستار استاندار شدن جناب مهندس تبادار هستند جناب فضلي لطفا به خواست مردم توجه فرماييد سپاس بيكران از حسن توجه شما (148538)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۷:۵۷
آیا، قطع یارانه ها به همین منوال هم، خواست مردم هست، جناب وزیر؟؟؟ انتظارمان از دولت تدبیر و امید بیشتر از اینهاست !!! (148568)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۵۹
به نظرتون این رویه با اون حرف که دکتر روحانی گفت مگه من داس گرفتمو همه رو عوض کنم میخونه.!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (148598)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۹:۳۵
جناب آقی رحمانی فضلی اینکه بسیاری از مردم آگاهند که مشکلات از وقتی تشدید شد که یارانه ها برقرار شد هیچ شکی نیست ولی فراموش نشود حذف یارانه همراه با تورم وگرانی هایی که باعث شده قدرت خرید حقوق بگیران به سی درصد تنزل پیدا کند راهم در نظر داشته باشید که درد را ریشه ای درمان کرده باشید نه مثل دولت قبلی که بدون نظر کارشناسان صاحب نظر اقتصادرانابود کرد. (148613)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۳:۰۰
تعویض استانداران و حتی معاونین استانداری و .... خواست مردم است. چرا که در صورت عدم جابجایی انگار دولت گذشته بر سر کار است. روحانی سپاس (148671)
نيما افتاب سوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۰:۵۹
نجفي و حكيمي و نديمي و دكتر نوبخت ميتونند استان گيلان را كه سالهاست جزء فقيرترين استانهاي كشور از همه لحاظ با توجه به همه امكاناتي كه دارد (دريا/توريست/كشاورزي/...)نجات دهند
متاسفانه در استان ما باند بازي و جناح گرايي و برادر زاده و پسر خاله گرايي بسيار زياد است كه لازم به گفتن نيست و همه بهتر از من ميدانند و بارها گفته ام و دوباره ميگويم (از ماست كه بر ماست) و اگر تاملي نشود داستان همچنان ادامه دارد
(وچه خوب گفت نماينده گيلان نديمي كه پخمه پروري جاي نخبه پروري را در اين استان گرفته است)
و همان ها با نداشتن هيچگونه خلاقيت و مديريتي سكان داران استانند (148692)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۱:۴۵
واقعا خوزستانی ها رو که می دونم برا عوض شدن حجازی لحظه شماری می کردن چون واقعا خوزستان رو به عقب تر برد (148704)