به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۸۴۹۳۴

جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی
گروه سلامت و زیبایی: جراحی بینی که این روزها زیاد در مورد آن می شنویم به عمل بینی اشاره میکند که با هدف زیبایی و درمانی برای انواع بینی ها، از جمله بینی های گوشتی و استخوانی انجام می شود.

بینی انسان عضو مهمی است و مهمترین وظیفه آن تنفس است. گاهی بینی عملکرد صحیحی دارد ولی ظاهر بینی اعم از اندازه و فرم بینی با سایر اعضای صورت هماهنگ نیست.
یکی از مهمترین دالیل مراجعه بیماران برای جراحی بینی خود، عدم رضایت از فرم و اندازه بینی شان است. این مسئله در بعضی موارد با کاهش اعتماد به نفس برای فرد همراه است.
اگر شما هم جزو این گروه هستید به راحتی می‌توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و انجام مشاوره‌های الزم، تصمیم درستی راجع به عمل بینی خود بگیرید اما اگر مشغله زیادی دارید و یا در شهری غیر از تهران زندگی می‌کنید، این امکان برای شما فراهم شده تا با مراجعه به قسمت پرسش و پاسخ، عکس بینی خود را به همراه توضیحات الزم برای دکتر  بفرستید تا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های دکتر در مورد نوع بینی و مشکل بینی تان، هزینه جراحی زیبایی بینی، هزینه عمل بینی گوشتی و هزینه عمل بینی استخوانی، استفاده نمایید.
.
یکی دیگر از دلایل مراجعه بیماران به پزشک گوش و حلق و بینی، مشکل در تنفس صحیح، شکستگی بینی، انحراف تیغه بینی، پولیپ بینی و جراحی سینوس است.
البته اکثر بیماران مشکل بینی خود را نمی دانند و پزشک متخصص پس از انجام تصویربرداری‌ها و آزمایشات مختلف،مشکل را تشخیص داده و متناسب با آن درمان را شروع می‌کند.

جراحی بینی استخوانی
بینی استخوانی را با نام بینی غضروفی نیز می‌شناسند زیرا دارای بافت غضروفی محکمی است. بینی استخوانی پوست نازکی دارد و علت اینکه نتیجه جراحی زیبایی در بینی‌های استخوانی بهتر از بینی‌های گوشتی است.همین پوست نازک است که تمام هنر جراح روی استخوان و غضروف بینی را تمام و کمال نشان می‌دهد.
در کنار خوبی‌های پوست نازک این را هم باید گفت که برآمدگی روی پل بینی )یا همان قوز بینی( را واضح تر نشان می‌دهد. معموال نوک بینی‌های استخوانی، دچار افتادگی است. البته این مشکل با تکنیک‌هایی که جراح به کار می‌برد، رفع خواهد شد.


جراحی بینی گوشتی
یکی از مشخصه‌های بینی گوشتی،پوست ضخیم شان است. به دلیل زیاد بودن ضخامت پوست در بینی گوشتی، تورم این بینی‌ها بعد از عمل بیشتر بوده و مدت بیشتری طول خواهد کشید.
یکی دیگر از مشخصه‌های بینی گوشتی، چرب بودن پوست بینی است. پوست بینی از الیه‌های مختلفی تشکیل شده که چربی یکی از این الیه‌ها است. قبل از عمل بینی به دکتر پوست مراجعه کنید تا چربی پوست بینی شما را کنترل کند زیرا هم باعث جوش در این ناحیه می‌شود و هم باعث ضخیم شدن پوست بینی می‌شود.
معمولا بینی‌های گوشتی نوک پهنی دارند. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا جراحی بینی گوشتی از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد و برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود، جراح باید آشنا به تکنیک‌های جراحی بینی گوشتی باشد. البته که تجربه و سابقه نیز در نتیجه کار موثر است.


تفاوت بینی گوشتی و استخوانی
اصلی ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست بینی است. بینی‌های گوشتی دارای پوستی ضخیم تر هستند و قسمت غضروفی بینی در آن‌ها بسیار نازکتر از بینی‌های استخوانی است.
این در حالی است که در بینی‌های استخوانی شاهد محدود بودن بخش گوشتی و نازک تر بودن پوست بینی هستیم. جدای از این در بینی‌های گوشتی شاهد پره‌های به نسبت پهن تر هستیم. مدل بینی فانتزی در بسیاری از موارد برای بینی‌های گوشتی امکان پذیر نیست. شما به عنوان یک مراجعه کننده،برای بینی خود مدلی را در نظر دارید.

 1 -طبیعی 2 -فانتزی 3 -نیمه فانتزی خارج نیست.
اگر عمل بینی شما طبیعی باشد حتی اطرافیان نیز متوجه انجام این عمل نخواهند شد مگر اینکه اشکاالت جامعی در صورت وجود داشته باشد که حال برطرف شده است. در واقع عمل بینی طبیعی برای پوشش اشکاالت و عیوب ظاهری صورت است که صرفا متوجه بینی می‌باشد.
عمل بینی فانتزی مختص افرادی است که می‌خواهند بینی آنها به میزان زیادی کوچک شود. بینی که مدل فانتزی داشته باشد کمی مصنوعی جلوه می‌کند. عمل بینی گوشتی فانتزی در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست زیرا در فرم فانتزی، بینی تا حد زیادی کوچک می‌شود و اگر این اتفاق در بینی گوشتی بیافتد پوست ضخیم بر روی اسکلت به درستی منقبض نمی شود و حتی اگر بینی کوچک هم شود ظاهر زیبایی نخواهد داشت.
مدل نیمه فانتزی چیزی بین طبیعی و فانتزی است یعنی بینی قوس خواهد داشت ولی نه در حد بینی فانتزی و این می‌تواند رضایت بیمار را در بر داشته باشد

شما در سایت زیبایی سنتر میتوانید مقالات جراحی زیبایی و آرایشی و زیبایی، مد و لباس را مطالعه نمایید
زیبایی سنتر   www.zibaei.center