به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۸۸۱۲۹
فرماندهان سپاه پیام دادند و از ما عذرخواهی کردند

اظهارات تورج سلحشوری درباره تخریب ناجوانمردانه

اظهارات تورج سلحشوری درباره تخریب ناجوانمردانه
گروه سیاسی: روزنامه‌ی همدلی نوشت: تورج سلحشوری، برادر پروانه سلحشوری گفت: اتهام دروغ درباره پسرش مانند سونامی در زندگی‌اش بود و همسرش بعد از انتشار این اخبار چند بار تشنج کرده است. تورج سلحشوری که از ۱۵سالگی در جبهه‌های جنگ حضور داشته و سه بار نیز مجروح شده است، هنگام مصاحبه با همدلی آنجا که می‌خواست از چگونگی مطلع شدن از شایعات درباره فرزندش سخن بگوید، بغض کرد و با گریه گفت: خبر را در گروه‌های دوستانه و خانوادگی دیدم. من رزمنده بودم و در فضای مجازی با دوستانمان گروهی داشتیم که خبر را در آنجا هم دیدم.  سلحشوری همچنین گفت که بعد از انتشار این خبر دوستان از جمله برخی فرماندهان سپاه با او تماس گرفتند و از این اتفاق ابراز ناراحتی و از او عذرخواهی کردند. متن گفت‌وگو با تورج سلحشوری، برادر پروانه سلحشوری را در ادامه بخوانید:
* ابتدا توضیحی درباره اتفاقی که برای خانواده شما افتاده است می‌دهید؟
من به شخصه شوکه شدم. شرایطی به‌وجود آمد که ما به هیچ وجه باور نمی‌کردیم. البته انتظار داشتیم خواهرمان مورد تهدید و حمله قرار گیرد، اما این حمله به این شکل ناشیانه و با این حجم گسترده واقعا عجیب بود. تمام کانال‌ها و تمام گروه‌ها به صورت سازماندهی شده به ما حمله کردند. این اتفاق مانند سونامی در زندگی ما بود که واقعا نمی‌شد از آن پیشگیری کرد.
*چطور از این موضوع و تهمتی که به خانواده شما وارد کردند، شدید؟
خبر را در گروه‌های دوستانه و خانوادگی دیدیم. من رزمنده بودم و در فضای مجازی با دوستانمان گروهی داشتیم که خبر را در آنجا هم دیدم (با گریه). همه جا خبر را منتشر کردند و این خیلی عجیب بود.
*چند سال سابقه حضور در جبهه‌ دارید؟ از چه سالی و چه سنی به جبهه رفتید؟
از روزهای اول جنگ داوطلبانه رفتم. ۱۵سالم بود که جنگ شد. ما جز نیروهای مردمی بودیم که با دست خالی و با خنجر با دشمن می‌جنگیدیم. از سال۶۱ اما آموزش نظامی دیدم و عضو بسیج شدم. از عملیات محرم تا آخر در جبهه‌ها بودم و در تمام عملیات‌ها به‌جز عملیات والفجر۸ حضور داشتم. سه بار هم مجروح شدم.
*بعد از انتشار این خبر اوضاع خانواده شما چطور است؟
خیلی ناراحت هستند. همسر من تشنج گرفته و حالش بسیار بد است. او همین یک پسر را دارد و خیلی به او وابسته است. البته پسرم با خنده با این مساله کنار آمد، اما مادرش نمی‌تواند تحمل کند و حال او بد است.
*مشکلی برای شما و خانواده‌تان در محلی که زندگی می‌کنید به وجود نیامد؟ برخورد مردم چطور بود؟
نه مشکلی به وجود نیامده است. دوستان و فرماندهان سپاه همه پیام دادند و ابراز ناراحتی و از ما عذرخواهی کردند.
*قصد شکایت و اعاده حیثیت ندارید؟
قطعا شکایت می‌‌کنم. هم خودم و هم خواهرم این کار را خواهیم کرد.
*صحبتی در پایان دارید؟
پایه و اساس انقلاب معنویت و مردم‌داری بود. اگر این عناصر جدا شوند چیزی از انقلاب نمی‌ماند. ما برای پول و فناوری انقلاب نکردیم. الان هم اخلاق و معنویت را از انقلاب جدا کرده‌ایم و در حال جدا کردن مردم از انقلاب و نظام هم هستیم. اینکه امروز فساد و اختلاس، فقر، فحشا و نابسامانی در کشور وجود دارد، به همین دلیل است. اگر به خودمان نیاییم و خود را بازبینی نکنیم، اوضاع بیشتر رو به وخامت می‌رود. دشمنان نمی‌توانند کاری کنند اما با این بی‌اخلاقی‌ها به فروپاشی می‌رسیم. می‌خواهیم هرطور شده صداهای منتقد را خاموش کنیم؛ حالا با تهمت یا برچسب زدن. این صدای پروانه سلحشوری نیست. این صدای ملت ایران است که اینها فکر می‌کنند اگر صدای ایشان را خفه کنند، صدای مردم را خفه کردند. این روش‌ها دیگر کاربردی ندارد و صحیح نیست.
برچسب ها: پروانه سلحشوری