به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۸۹۴۲
تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده است

افول اخلاق و معنویت و یاد خدا در جامعه

گروه سياسي: نواده شهید صدوقی با ابراز تاسف از وضعیت تبلیغی فرهنگی جامعه گفت: اخلاق و معنویت و انصاف و یاد خدا و مرگ در جامعه ما افول كرده و تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده. این درد را کجا ببریم؟ در این آشفته بازار ادب و اخلاق که یک مداح در دعای عرفه برای یکی از ارکان نظام اسلامی آرزوی مرگ می کند، به چه احتیاج داریم؟ به آیت الله خاتمی و از کسانیکه از روش و منش خاتمی درس گرفته اند.
افول اخلاق و معنویت و یاد خدا در جامعه
به گزارش ایلنا از اردکان، حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد در مراسم بیست و پنجمین سالیاد معلم اخلاق، حضرت آیت ا.. حاج سید روح ا.. خاتمی(ره) نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید استان یزد گفت: هر چیزی اعم از جماد و نبات و حیوان و ملک که دارای نعمت وجود گردید باید هدایت شود زیرا چیزی که وجودش از خودش نیست و وجود به او افاضه می شود باید برای استمرار حیات راهی جلویش قرار گیرد که به هدایت تکوینی تعبیر می شود.
حجت الاسلام معزالدینی ادامه داد: بشر برای اینکه به آن مقصد و هدف برسد نیاز به الگو دارد،چون در بشر نیرویی وجود دارد که روانشناسان به تعبیر محاکات می کنند و بسیاری از اتفاقات از طریق حکایت صورت می گیرد.بطور مثال چرا اردکانیها لهجه اردکانی صحبت می کنند و شیرازی صحبت نمی کنند؟! برای اینکه از اول هر چه حکایت کرده با این لهجه حکایت کرده. این قانون محاکات در بشر است. لذا خداوند برا ی هدایت بشر دست بالا را میگیرد یعنی کاملترین عالمترین قویترین را انتخاب می کند و هر یک از پیامبران تا حدی دست یشر را می گیرند تا برسد به ختم رسل تا اصول ابراهیمی را بگیرد و با اضافاتی به انسان بدهد.

حجت الاسلام معزالدینی تاکید کرد: حال اگر حقایق دین خدا بوسیله کسانی مثل ایت ا.. خاتمی تبیین شود چطور باید تبیین شود و چه چهره ای از اسلام نشان می دهد واگر بدست عده ای هوا پرست بیافتد با دین خدا چه می کنند؟ بی جهت نبود که امام ره در تعریف ایت ا.. خاتمی فرمود در مبارزه با خرافات و انحرافات و تحجر و در نمایاندن اسلام ناب اگر نگویم او بی نظیر بود کم نظیر بود.حقایق دین را امثال آیت ا.. خاتمی ها باید در این عصری که همه گرفتار هوای نفسیم به مردم معرفی کند. جامعه تشنه حضور افرادی همچون خاتمی هاست. اخلاق و معنویت و انصاف و یاد خدا و مرگ در جامعه ما افول گرده و تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده. این درد را کجا ببریم؟ وی عنوان نمود: بسیاری از دعاها را حاج شیخ عباس قمی از سید بن طاووس یکی از مورخان و فقهای گذشته نقل کرده. حال ببینید اگر بیان حقایق دین به دست افرادی چون او بیفتد چه می شود؟ سید بن طاووس نوشته یکی از اعمال در شب بیست و سوم ماه رمضان دعا برای کفار است برای هدایت. این دین را اگر سید بین طاووس معرفی کند جذاب است. همین دین را بدست مداح بدهید. ببینید که در دعای عرفه برای یکی از ارکان نظام اسلامی ارزوی مرگ می کند! در چنین اشفته بازار ادب و اخلاق به چه احتیاج داریم؟ به خاتمی و از کسانیکه از روش ومنش خاتمی درس گرفته اند. آمده ایم به علم و اخلاق و ساده زیستی و مردمداری و روشن بینی خاتمی ادای احترام کنیم حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا امثال خاتمی ها پرورش یابند.


۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۱۱
اون موقع که تو دوربین نگاه می کردند و آمار دروغ به 75 میلیون ایرانی تحویل می دادند و به شعور مردم توهین می کردند کجا تشریف داشتید!!!؟ . . . . (155089)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۷:۲۷
کو گوش شنوا؟
اون گوینده ها یکطرفه اند!!! فقط بلدند حرف بزنند. گوشی برای شنیدن ندارند. (155169)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۳۵
دیگه به شماها اعتمادی ندارم (155426)