به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۹۰۳۵۹
مایکروسافت:

اندروید بهترین سیستم عامل موبایل است

گروه فناوری: مایکروسافت ضمن معرفی گوشی جدید خود، به تازگی خاطرنشان کرده است که اندروید بهترین سیستم عامل موبایل در جهان است.
اندروید بهترین سیستم عامل موبایل است
مایکروسافت نخستین بار سیستم عامل ویندوز فون را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد و در پی آن، چند نسخه دیگر از آن را منتشر کرد. شرکت مایکروسافت امیدوار بود با خرید بخش لومیای نوکیا در سال ۲۰۱۴، تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را افزایش دهد. اما این گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون نتوانستند هرگز به موفقیت‌های بزرگ دست بیابند و این امر موجب شد مایکروسافت با خسارات عمده‌ای روبرو شده و مرگ ویندوزفون را به طور رسمی و همگانی اعلام کند.این روزها، تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS  در گوشی‌های هوشمند هستند که به شدت باهم به رقابت تنگاتنگی پرداخته‌اند و بازار گوشی‌های هوشمند را به طور تمام و کمال در اختیار خود قرار داده‌اند.پانوس پانای، مدیر ارشد محصول گروه Microsoft Device در رویدادی در فروشگاه بزرگ این شرکت در لندن، اذعان کرد که اندروید در حال حاضر بهترین و محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان محسوب می شود که در سال های اخیر توانسته سهم خود را به میزان قابل توجهی در بازارهای جهانی افزایش دهد و تا حد زیادی سهم iOS بزرگترین رقیبش، را نیز از آن بگیرد.

وی همچنین دلیل انتخاب اندروید به عنوان سیستم عامل گوشی سرفیس دوئو این شرکت را برتری آن خواند و تاکید کرد که استفاده از این سیستم عامل، موجب موفقیت مایکروسافت در زمینه گوشی های هوشمند خواهد شد.بر اساس گزارش وب سایت phonearena، سخنان این مدیر ارشد بدون شک می‌تواند نشان دهنده موفقیت بی چون و چرای گوگل به عنوان توسعه دهنده اندروید تلقی شود، شرکتی که در سال های اخیر یکی از بزرگترین و مهم ترین رقبای مایکروسافت در توسعه سیستم عامل های موبایل به شمار می آمد و حالا این شرکت به ضعف خود و ویندوزفون اعتراف کرده و می خواهد با روی آوردن به سیستم عامل توسعه داده شده توسط رقیبش، باری دیگر به عرصه موبایل بازگردد و در بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند جایگاهی پیدا کرده تا بدین ترتیب در زمینه های مختلف سودآوری و درآمدزایی ایجاد کند.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، مایکروسافت و اپل در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای زمین زدن گوگل و اندروید کردند اما به نظر می رسد که این گوگل است که آنها را به زانو درآورده و موجب شده است که درباره برتریت اندروید سخن بگویند.این در حالیست که پیشتر بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که مایکروسافت برای محصول جدید و تاشوی خود از ویندوز ۱۰ موبایل استفاده خواهد کرد.تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDCهمچنین با ارائه آمار و نمودار سعی دارند که سهم اندروید و iOS  را در سال های آینده، ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ میلادی، پیش‌بینی کنند. این آمارها حاکیست که سهم اندروید در سال‌های آینده به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد و از ۸۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۸۷.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید. از طرفی دیگر، سهمiOS رو به کاهش رفته و در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۲.۹ درصد می رسد.همچنین به نظر می رسد که بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند هم‌چنان در انحصار گوگل و اپل باقی بمانند و بجز دو سیستم عامل اندروید و iOS، سیستم عامل دیگری یارای رقابت و مقاومت در برابر این دو غول تکنولوژی را نداشته باشد.
مرجع : ایسنا