به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۱۹۰۵۹۵
محمدرضا خاکی:

شورای راهبردی تئاتر وجود ندارد

گروه فرهنگ و هنر: محمدرضا خاکی اعلام کرد: شورای راهبردی تئاتر عملا وجود ندارد و از بدو تشکیل در حد یک اسم روی کاغذ باقی مانده است.
شورای راهبردی تئاتر وجود ندارد
این روزها که انتشار دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش با حاشیه‌ها و انتقادهایی روبرو شده یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها از سوی تئاتری‌های معترض این است که طرف مشورت یا کارشناسان تدوین کننده این دستورالعمل چه کسانی هستند. یکی از گروه‌هایی که به نظر می‌رسید یا دست‌کم انتظار می‌رفت در این ماجرا دخیل بوده باشد شورای راهبردی تئاتر است.این شورا که مورد تاکید شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی از همان شروع فعالیتش در این اداره کل بود، دی ماه سال ۱۳۹۷، ۱۰ ماه پس از حضور کرمی در مدیریت تئاتر، با هفت نفر عضو شامل محمدرضا خاکی، علی منتظری، مسعود دلخواه، منصور براهیمی، شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاهچی و شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) تشکیل شد و حالا پس از گذشت همان نزدیک ۱۰ ماه خبر می‌رسد که این شورا دیگر وجود عملی ندارد.

محمدرضا خاکی، مترجم، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر در گفت و گویی با ایسنا در پاسخ به اینکه این شورا چه وضعیتی دارد و آیا جلساتش تشکیل می شود یا خیر ؟ بیان کرد: متاسفانه این شورا به هیچ وجه نتوانست کاری انجام دهد و جلسات خود را برگزار کند. از همان زمان تشکیل شورا، دوستانی که عضو بودند حضور پیدا کردند و یکی دو جلسه هم برگزار شد اما بعد متوجه شدیم تمایلی به ادامه کار نیست.او با تاکید بر اینکه « تئاتر امروز ما به یک شورای مشورتی برای رصد کردن وضعیت تئاتر نیاز دارد» افزود: شورای راهبردی فقط روی کاغذ بود و الان عملاً شورایی وجود ندارد. من از همین طریق این موضوع را اطلاع رسانی می‌کنم تا دوستان بدانند که چنین شورایی اصلاً وجود خارجی و عملی ندارد، یعنی از زمان تشکیل به بعد جز یکی دو بار، خود به خود جلسه‌ای دیگر تشکیل نشد و چند بار خود من شخصا پیگیر بودم که دیدم که تمایلی به تشکیل جلسه نیست. به همین دلیل با وجود علاقه‌ی اعضاء، وقتی حس کردیم که این تمایل نیست، ما هم اصراری نکردیم.خاکی در پاسخ به اینکه چرا حس کردند تمایلی به تشکیل جلسات این شورا وجود ندارد؟ بیان کرد: به دلیل آنکه این شورا اصلا دستور روشنی نداشت. در این دور هم جمع شدن می‌شد همزمان به مسائل مختلف اجرایی، فکری، فرهنگی و وضعیت کلی که کم هم مسئله ندارد پرداخت، اما ادامه پیدا نکرد. او خاطرنشان کرد: این شورا می‌توانست درباره دستورالعمل منتشر شده اخیر که جای بحث دارد نظر دهد اما این اتفاق اصلا نیفتاد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تئاتر