به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۱۹۰۶۷۵

روند بازار بورس کاهشی شد

گروه اقتصادی: در معاملات بورس و فرابورس ایران امروز مجموعا ۲۰۶ سهم با رشد و ۳۴۷ سهم با افت قیمت روبرو شدند؛ به طوری که در نهایت شاخص کل بورس ۲۵۰۷ و شاخص کل فرابورس با ۲۱ واحد کاهش مواجه شد.
روند بازار بورس کاهشی شد
 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 2505 واحد افت کرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۱۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 1169 واحد کاهش تا رقم ۸۰ هزار و ۸۲۴ پایین آمد.شاخص آزاد شناور نیز با 3124 واحد معادل ۰.۸۹ درصد کاهش تا عدد ۳۴۶ هزار و ۳۸۰ واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب 2113 و 3776 واحد کاهش روبرو شدند.فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۲۵۳، ۱۹۶ و ۱۹۰ واحد در کاهش شاخص‌های بازار تأثیرگذار بودند.در طرف مقابل نمادهایی همچون پتروشیمی پارس، پتروشیمی نوری و پالایش نفت بندرعباس تلاش کردند که شاخص‌ها را در سطوح بالاتری نگه دارند. هر یک از نمادهای یاد شده به ترتیب ۱۳۷، ۱۲۱ و ۱۱۱ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.گروه محصولات شیمیایی که در سطر تأثیرگذاران مثبت روی شاخص‌های بازار بودند توانستند با معامله بیش از ۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کنند. در این گروه نمادهای پتروشیمی نوری، پاکسان، معدنی املاح ایران، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، مدیریت صنعت شوینده بهشهر و صنایع شیمیایی سینا توانستند در قیمت پایانی بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

خودرویی‌ها امروز در جایگاه دوم از لحاظ ارزش معاملات ایستادند. از بین دو نماد پرمعامله این گروه ایران‌خودرو جزو تأثیرگذاران مثبت بر روی شاخص و سایپا جزو تأثیرگذاران منفی بر روی شاخص بود. در عین حال اکثر سهم‌ها در این گروه با کاهش قیمت روبرو بودند.گروه‌های مواد دارویی، بانکی و فلزات اساسی دیگر گروه‌هایی بودند که ارزش معاملات بالایی را نسبت به دیگران رقم زدند.اکثر نمادها امروز با کاهش قیمت پایانی روبرو بودند. بدین ترتیب در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۳ و تعداد نمادهای منفی به ۲۲۵ نماد رسید.در فرابورس ایران نیز ۸۰ سهم رشد قیمت و ۱۲۲ سهم افت قیمت را تجربه کردند.ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم سه هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن نزدیک به هفت میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز تا رقم ۲۸۹ هزار و ۸۴۶ بالا رفت.آیفکس نیز ۲۱ واحد افت را شاهد بود و در تراز سه هزار و ۷۸۳ نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۶۵۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس