به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۹۹۲۴۷

رئال، بارسا و یک درد مشترک بعد از ۶۵ سال

گروه ورزشی: رئال مادرید و بارسلونا شب گذشته از رقابت‌های کوپا دل ری حذف شدند تا این موضوع واکنش های زیادی را به همراه داشته باشد.
رئال، بارسا و یک درد مشترک بعد از ۶۵ سال
رئال مادرید بعد از ۲۱ بازی بدون شکست، شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های کوپا‌دل‌ری با نتیجه ۴-۳ از اتلتیکو بیلبائو شکست خورد. از طرف دیگر بارسلونا که بازی نسبتا خوبی را در برابر بیلبائو ارائه داد نیز با یک گل از این تیم ایالت باسک شکست خورد تا دو غول فوتبال اسپانیا و اروپا از صعود به مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری باز بمانند.یک نکته آماری جالب اما درباره حذف رئال مادرید و بارسلونا وجود دارد. آخرین باری که دو قدرت سنتی فوتبال اسپانیا، در یک روز از رقابتی حذف شده بودند به ۲۹ می ۱۹۵۵ یعنی ۶۵ سال پیش باز می گردد؛ جایی که رئال و بارسا با شکست برابر تیم های سویا و اتلتیکو بیلبائو از دور رقابت‌ها کنار رفتند. با حذف این دو تیم حالا شاهد یک نیمه‌ای عجیب و غریب خواهیم بود؛ یک نیمه نهایی با حضور تیم های سوسیداد، بیلبائو، گرانادا و البته تیم شگفتی ساز و دسته اولی میراندس!
 
 نکته جالب دیگر اینکه آخرین باری که هیچ کدام از دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در نیمه نهایی کوپا دل ری حاضر نبوده‌اند به فصل ۱۰-۲۰۰۹ بر می گردد؛ جایی که سویا موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند.شکست عجیب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا باعث شد نشریات اسپانیایی تیترهای اصلی و مطالب مهم امروز خود را به آن اختصاص دهند.نشریه مارکا با تیتر اصلی "کوپن" در بخشی از گزارش روی جلد اصلی خود نوشت: " رئال سوسیداد و اتلتیکو بیلبائو موفق شدند رئال و بارسا را از دور رقابت‌ها حذف کنند تا در مرحله نیمه نهایی به میراندس و گرانادا برخورد کرده باشند.آاس با تیتر "خیلی" به اتفاق بزرگ در رقابت های کوپا در ری و حذف دو تیم قدرتمند بارسلونا و رئال مادرید اشاره کرده است. آاس نیز در گزارشی مشابه مارکا به حذف رئال و بارسا و صعود سوسیداد و بیلبائو به مرحله نیمه نهایی رقابت ها اشاره کرده است.
 
 روزنامه کاتالانی موندو با تیتر اصلی "حذف رئال مادرید و بارسا از کوپا" و عدم حضور این دو ابرقدرت در نیمه نهایی کوپا دل ری اشاره کرده است. درگزارش موندو در این رابطه آمده است: " اشتباه بوسکتس و گل به خودی او کار بلوگرانا را که در بازی برابر بیلبائو چهره واقعی خود را نشان داده بود و موقعیت های زیادی از دست داد، تمام کرد.رئال مادرید نیز با گل فوق العاده ایساک در برنابئو شکست خورد. رئال ابتدا ۴-۱ عقب افتاد و تلاش آنها برای به تساوی کشاندن بازی کافی نبود."اسپورت نیز با تیتر "ظالمانه"، در گزارش روی جلد خود نوشت: " بارسا که یکی از بهترین بازی های خارج از خانه خود را به نمایش گذاشت، در دقیقه ۹۳ دروازه خود را باز شده دید تا از کوپا خداحافظی کرده باشد. آبی اناری ها موقعیتهای زیادی برای به ثمر رساندن گل داشتند. همچنین داور یک پنالتی مشخص را روی دی یونگ اعلام نکرد.
مرجع : ورزش سه