به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۰۵۳۸

توافقنامه هسته‌ای آماده امضاست+جزييات

گروه سياسي: يك پایگاه خبري اسراييلي به نقل از منابع خود مدعی شده است ایران و 1+5 به توافق رسیده‌اند و موافقتنامه هسته‌ای برای امضا آماده است.
توافقنامه هسته‌ای آماده امضاست+جزييات
به گزارش فارس، «دبکا» به نقل از منابع خود مدعی شده است توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1+5 برای امضا آماده است. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل راهی ژنو محل مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شد. نتانیاهو پیش از دیدار خود با کری، به شدت از توافق با ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت ایران در این مذاکرات هرآنچه را می خواسته به دست آورده و در مقابل چیزی نداده است. امروز بعد از کری، وزیران خارجه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم عازم ژنو شدند. این موضوع انتظارات را برای دستیابی به توافقی دستکم موقت افزایش داده است.
در همين حال؛‌ روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» به نقل از منبعی در سنای آمریکا جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران را منتشر کرده است. بر اساس این طرح، ایران غنی‌سازی 20درصد را متوقف، غنی‌سازی 3.5درصد را محدود می‌کند و در مقابل برخی سرمایه‌های بلوکه شده ایران آزاد و برخی تحریم‌های اقتصادی لغو می‌شوند.