به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۰۵۷۶
پس از دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون

لبخند ظریف، سکوت اشتون و تلاش کری

گروه سياسي:​ وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ به پرسش​هاي خبرنگاران مذاکرات سه جانبه‌اش با ظریف و اشتون را دشوار توصیف کرد و گفت:​ "سخت بر روی آن کار می‌کنیم".
لبخند ظریف، سکوت اشتون و تلاش کری
 با پایان یافتن نشست بین ظریف، اشتون و جان کری هیات‌ها به محل اقامت خود وارد می‌شوند. جان کری پس از ورود به هتل کنتیننتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مذاکرات را چگونه دیدید؟ گفت که "سخت بر روی آن کار می‌کنیم". اما کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت به هتل محل اقامتش از اظهار نظر خودداری کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز بر خلاف همیشه که با خبرنگاران خوش و بش کرده و به سوالات آن‌ها حین ورود و خروج پاسخ می‌داد با لبخندی آکنده به سکوت از میان خبرنگاران عبور کرد. مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا 5 ساعت طول کشید. قرار است مذاکرات ایران و 1+5 صبح امروز به وقت محلي ادامه یابد.

عراقچی مذاکرات سه‌جانبه را خوب و سازنده توصیف کرد
در همين حال،​معاون وزیر خارجه ایران گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری گفت: گفت‌وگوها "خوب" و "سازنده" بود ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. او ادامه داد: شنبه گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

ریابکوف: کسی دوست ندارد بدون نتیجه مثبت ژنو را ترک کند
معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای دخیل در مذاکرات با ایران خواستار رسیدن به یک نتیجه مثبت هستند.سرگئی ریابکوف بدون این‌که به طور مستقیم تصمیم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای پیوستن به مذاکرات ژنو تایید را کند، گفت: نشست ژنو به سطح وزیران ارتقاء یافته است. ریابکوف گفت: شنبه ما روی تحقق نتایج درازمدتی که کل جهان مدت‌ها انتظارش را می‌کشید حساب می‌کنیم. معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: هیچ‌یک از کشورهای دخیل در مذاکرات دوست ندارند بدون یک نتیجه مثبت اینجا را ترک کنند.

امید به تحقق یک دستاورد در مذاکرات هسته‌یی افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک را به همراه داشته است و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، و لارن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه همگی به طور غیرمنتظره تغییراتی در برنامه‌های‌شان دادند تا به ژنو سفر کنند. کرملین روز جمعه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که شدیدا مخالف توافق با ایران است روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تماس تلفنی گرفت و قرار است در تاریخ 20(29 آبان) نوامبر برای دیدن پوتین به مسکو سفر کند.

یک خبرگزاری روس روز جمعه گزارش داد که لاوروف قصد دارد روز شنبه به ژنو سفر کند تا به همتاهایش در مذاکرات با ایران بپیوندد. منبعی که نامی از وی برده نشد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاف گفت که لاوروف قصد دارد برود و افزود: ما امیدواریم که شرکت او در مذاکرات به تحقق نتایج مثبت کمک کند. این خبر با اظهارات پیشین سخنگوی لاوروف در روز جمعه مبنی بر این‌که وزیر امور خارجه روسیه برنامه‌ای برای پیوستن به مذاکرات ژنو ندارد، تضاد داشت. ریابکوف در گفت‌وگو با نووستی تاکید کرد که مسکو انتظار دارد مذاکرات نتیجه پایداری به دنبال داشته باشد، اظهاراتی که می‌تواند حاکی از کمتر شدن اختلافات برای رسیدن به یک توافق نهایی باشد.
مرجع : ايسنا

آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۰۹:۴۲
خدایا از تو میخواهم که دکتر ظریف را در این جلسات کمک کن . دعای ایرانیان خواستار صلح و رفع تحریم ها را مستجاب گردان .آمین (165625)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۵:۲۷
افسوس شكست ميخوره چون داخليا نميخوان (165896)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۰:۰۵
چرابدبینی اگه ملت پشتشون باشن هیشکی نمیتونه کاری بکنه خداهم باملت است (166143)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۰۹:۴۳
خدايا كمكشون كن. تنها كاري كه ميتونيم بكنيم فقط دعاست. (165626)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۰۹:۵۱
دلاورمردان پارسي، هميشه سر بلندند... (165628)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۰۹:۵۴
به امید نتیجه ای مثبت
درود بر مرد دیپلماسی کشورم (165630)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۰:۰۲
بابا دکتر عزیزمون به اندازه کافی خسته هستن با این فشار و استرس و مسئولیت دیگه این خبرنگارا چی میخوان از جونش؟ بزارن هر وقت نتیجه قطعی شد خودشون رسما اعلام میکنن.نه مثل قوم مغول بریزن سرش و عکس بارونش کنن (165635)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۸
به امید موفقیت (165648)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۱۵
امیدوارم سنگ اندازیهای نتاینیاهو باعث فشار مضعف بر تیم مذاکره کننده نشود. فشار داخلی تندروها به اندازه ی کافی دولت اقای روحانی را در تنگنا قرار داده است! حالا با حساب دست و پا زدنهای اسرائیل برای بی نتیجه گذاشتن مذاکرات، امیدوارم اسرائیل نتیجه نگیرد. در هر صورت می دانیم که اقای ظریف چه خدمتی به ایران و ایرانی کرده است و تا همین جا هم قهرمان ملی هستند. حتما باید برای استقبالشان به فرودگاه رفت. با هر نتیجه ای. چون معلوم است که ایشان همه ی تلاششان را می کنند. اما با وجود میراث محمود و دشمنی اسرائیل کار سخت شده است. دکتر ظریف خسته نباشید و متشکریم (165660)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۴۰
آقای ظریف خودش می دونه داره چکار می کنه (165686)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۵۴
حالا دیگه باید گفت ظریف جان مچکرررررررررررررررررررررررریم (165708)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۵:۲۶
زودههههههه دشمن بسياره.افسوس (165895)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۵۹
واقعا درسته كه ميگن يه ديونه يه سنگ ميندازه تو چاه هزار تا عاقل نمي تونن درش بيارن. همون روزايي كه ميتونستيم نذاريم تحريم ها تصويب بشه عده اي اون رو كاغذ پاره اي بيش ندونستن ولي خدا رو شكر انگار كم كم مذاكرات با هوشمندي شخص ظريف داره به نتيجه ميرسه (165715)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۲:۰۰
واقعا درسته كه ميگن يه ديونه يه سنگ ميندازه تو چاه هزار تا عاقل نمي تونن درش بيارن. همون روزايي كه ميتونستيم نذاريم تحريم ها تصويب بشه عده اي اون رو كاغذ پاره اي بيش ندونستن ولي خدا رو شكر انگار كم كم مذاكرات با هوشمندي شخص ظريف داره به نتيجه ميرسه (165717)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۲:۲۳
واقعا درسته كه ميگن يه ديونه يه سنگ ميندازه تو چاه هزار تا عاقل نمي تونن درش بيارن. همون روزايي كه ميتونستيم نذاريم تحريم ها تصويب بشه عده اي اون رو كاغذ پاره اي بيش ندونستن ولي خدا رو شكر انگار كم كم مذاكرات با هوشمندي شخص ظريف داره به نتيجه ميرسه (165744)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۳:۰۸
گمانه زنی درین موردزودست خداباحق است مردم نبایدرییس جمهورووزیرشان راتنهابگذارندمابایدبه حق خودمان برسیم حقی که ٧هزارسال برای ان زحمت کشیدیم ایرانی قبل ازاسلام هم ازاده بوده معتدل ومهربان جسوروغیرتمندعزتش راباهیچ چیزعوض نمیکنداماخواهان پیشرفترصلح ارامش ثبات ودوستی بادنیاست بایدتیم مظلوممان رادعاکنیم به لج دلالهاارزانی بهمالبخندخواهدزد (165786)
kazem
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۴:۱۱
سلام بر آقای ظریف و همکارانشان ان شاالله که به لطف خدواند و درایت آقای ظریف و گروهشان مذکرات مثبت البته به شرطی که یک گروه به ظاهر انقلابی در ایران خراب نکندمتشکریم آقای ظریف خسته نباشید (165838)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۷:۲۶
حالابعد ازن همه زحمت وتلاش انشاءالله که مذاکرات به نتیجه مثبت ختم بشه ولی داشته باشین که همین اقایونی و رسانه میلی که حالا داره ادا و اطفار در میاره فردا همین موفقیت رو به نام خودشون ثبت میکنه که ما از اول همینو میگفتیم و بلاخره با تلاش ما و چه چه درست شد (166015)