به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۲۱۰۴۷۹

مشاوره مدیریت در پسا کرونا

گروه جامعه:
دنیای امروز با دنیای گذشته به دليل بحران و فراگیری ویروس‌کرونا متفاوت شده و شاید هیچ‌کس نداند این فراگیری و اثرگذاری بر روی کسب و کارها تا کجا ادامه خواهد داشت. مشاوران کسب و کار هر کدام ایده‌های مختلفی در برابر سناریو‌های احتمالی پیش روی ما دارند، اما از نگاه استراتژیک و راهبردی، چه فکری برای کسب و کار خود کرده‌اید؟
آیا به فکر دریافت خدمات مشاوره مدیریت برای این کار بوده‌اید؟ و یا اینکه خود شما به عنوان رهبر کسب و کار دست به اقداماتی زدید؟
مدیریت و رشد کسب و کارهای نوپا در کنار تمام نکات مثبت و وسوسه انگیزی که دارد، می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد. در این هنگام است که مشاوره مدیریت میتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. آنچه که در دنیای کسب و کار حرف اول را می‌زند تجربه است که این معضل برای کارآفرینان تازه کار می‌تواند با مشاوره مدیریت و کسب و کار به طور کامل پوشش داده شود.
در دنیای رقابتی امروزی که با سرعت بسیار زیادی رو به جلو در حال حرکت است، مشاوره مدیریت معنا و مفهوم تازه ای پیدا کرده است. مشاوره مدیریت این روز‌ها به عنوان تخصص و حرفه ای مستقل گسترش یافته است. امروزه به طور تقریبی تمامی سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و بین المللی و از همه مهم تر استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا به دنبال بهره گیری و استفاده از خدمات انواعی از شرکت‌های کمک کننده که شرکت مشاوره یکی از آنهاست هستند. به عبارت بهتر شرکت‌های مشاوره ای با دادن خدماتی مانند مشاوره مدیریت، مشاوره فروش و مشاوره کسب و کار باعث افزایش فروش کسب و کار‌ها می‌شوند.

مشاوره مدیریت به چه معناست؟
اکنون که با ضرورت استفاده از خدمات مشاوره ای برای کسب و کاری آشنا شده ایم وقت آن است به توضیح مفهوم کلی این عبارت بپردازیم. این نوع مشاوره خدمتی از جنس راهنمایی به کاربران و مشتریان خود ارائه میدهد و به مدیران و مشتریان کمک می‌کند تا مسائل مدیریتی را به خوبی بتوانند تحلیل کنند و همچنین فرصت‌های پیش رو و سودآور به شناسایی کنند. به طور کلی فعالیت‌هایی که یک مشاور مدیریت در برای مشاوره انجام می‌دهد به شرح زیر است:
•    ارائه روش‌های کاربردی در کسب و کار به شرکت‌ها توسط فردی متخصص است.
•    به رهبران شرکت‌ها، دولت‌ها، سازمان‌ها و مراکز غیرانتفاعی، خدمات مشاوره ای و سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار ارائه می‌دهد.
•    کمک به شرکت‌ها برای تحلیل و توسعه سودمندی استراتژی‌های کسب و کار است.

مشاور منابع انسانی چه میکند ؟
مشاور منابع انسانی باید در شاخه‌های مختلفی از جمله آی تی، فروش، حسابداری، فروش، بازاریابی، مالی، و البته مدیریت منابع انسانی برای درک بهتر مسائل و نحوه درمان آنها تخصص داشته باشد.
اکثر کسانی که خود را به عنوان مشاور منابع انسانی معرفی می‌کنند به صورت تخصصی آموزش‌های لازم را دیده اند و یا در این حوزه به اندازه کافی تجربه دارند، چون ارائه خدمات مشاوره منابع انسانی شامل داشتن درک بالا از همه مسائل، از قوانین کارگری گرفته تا مدیریت سازمانی و فراتر از آن است.

وظایف مشاور منابع انسانی شامل موارد زیر می‌شود
•    حفظ و آماده سازی گزارش‌ها مربوط به پروژه‌های مربوط به منابع انسانی
•    باز بینی، ایجاد و اجرای سیاست‌ها و رویه‌های HR
•    کمک به هماهنگی و ایجاد تغییرات توصیه شده در روند کار
•    خدمت به عنوان مشاوران داخلی با تجزیه و تحلیل برنامه‌های فعلی بخش منابع انسانی
•    مشاور منابع انسانی در زمینه سیاست‌ها و رویه‌های منابع انسانی
•    توسعه روش‌ها برای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای پروژه‌ها و گزارش‌های خاص
•    تضمین کردن خدمات و برنامه‌های منابع انسانی منطبق با سیاست‌ها و رویه‌ها و قوانین کشوری
 
خدماتی که یک شرکت مشاوره ای ارائه میدهد چیست؟
قطعا هر شرکت و یا سازمانی که به دنبال خدمات مشاوره ای می‌رود، خواستار افزایش سهمش در بازار، گردش وجوه نقد و افزایش میزان فروشش است تا سود خود را به حداکثر برساند. همچنین مشاوره فروش باعث می‌شود مدیریت و فروش شرکت به مراتب بهتر شود. با تمام این تفاسیر اگر شما نیز به دنبال یک شرکت مشاوره ای برای دریافت خدمات این چنینی هستید، پیشنهاد ماه به شما شرکت تجربه شاپرک آبی است. مشاوران مدیریت شاپرک گروهی از مشاوران صنایع، سازمان‌ها و کسب و کارها هستند که خدمات خود را در حوزه‌های مختلف مشاوره مدیریت با سطح استاندارد شاپرک به مشتریان ارائه می‌نمایند. برای بهره گیری از این خدمات می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت شاپرک مراجعه کنید. به این شکل در سراسر ایران این فرصت برای مشاوران در زمینه‌های مختلف کسب و کاری فراهم می‌شود که به صورت حرفه ای وارد کار مشاوره در کلاس جهانی بشوند، به شرکت‌ها در حل مساله و رشد کمک کنند و بازده بالایی در یک شرکت مشاوره و یا به عنوان یک فریلنسر کسب کنند. این مشاورین می‌توانند در حوزه‌های بازاریابی و فروش، منابع انسانی، مالی، تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات، بهینه سازی عملکرد و فرایند و... اقدام به ارائه خدمات مشاوره مدیریت نمایند.
 
" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."